کد خبر: ۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
عکس های منتشر شده از بازی ستارگان عرب و ستارگان جهان که با حضور مهدی مهدوی کیا برگزار شد، از یک بازی نمادین یک جنجال بزرگ ساخته است.

عکس‌های منتشر شده از بازی ستارگان عرب و ستارگان جهان که با حضور مهدی مهدوی کیا برگزار شد، از یک بازی نمادین یک جنجال بزرگ ساخته است.

جنجالی جدید؛ پرچم اسراییل روی لباس مهدوی کیا!
مخاطب ۲۴- بازی دوستانه میان اساطیر عرب و ستارگان جهان به مناسب ورود جام عرب به تقویم فیفا و تبلیغات بیشتر برای این جام در کشور قطر که میزبان تورنمنت بود برگزار شد. از همان روزی که بازی برگزار شد و فوتبال دوستان ایرانی متوجه شدند مهدوی کیا در تیم اساطیر عرب حضور داشته، انتقاداتی متوجه بازیکن اسبق تیم ملی و سرمربی حال حاضر تیم ملی امید شد. در فضای مجازی برخی به حضور مهدی مهدوی کیا در تیم اساطیر عرب معترض بودند، اما با انتشار تصاویر بیشتر از بازی دیده شد که افراد مطرح دیگری مثل اینفانتینو هم عضو افتخاری تیم اساطیر عرب بودند و تنها مهدوی کیا با ملیت غیر عرب عضو افتخاری این تیم نبوده است.

حال با گذشت دو روز از برگزاری بازی مساله دیگری حاشیه ساز شده است. روی پیراهن‌های ستارگان جهان و اساطیر عرب، پرچم تمامی کشور‌های عضو فیفا نقش بسته و در این بین پرچم اسراییل نیز به چشم می‌خورد. تعدادی از بازیکنان عرب حاضر در این مسابقه، پرچم اسراییل روی پیراهن را خط خطی کردند و بعد این لباس را پوشیدند، اما این تنها اتفاق نبود. آورام گرانت، مربی سابق تیم ملی فوتبال اسراییل و همچنین مربی سابق چلسی در این بازی دوستانه هدایت تیم ستارگان جهان را بر عهده داشت و به همین خاطر سه بازیکن سابق الجزایری حاضر به حضور در این بازی نشدند.

حتی سرمربی تیم ملی فوتبال الجزایر پس از قهرمانی در عرب کاپ، جام را تقدیم به مردم فلسطین و ساکنان غزه کرد. الجزایری‌ها در این بازی‌ها همچنین بعد از قهرمانی با پرچم فلسطین شادی کردند و یک بار بازیکنان تیم ملی تونس نیز بعد از گلزنی این کار را انجام دادند.

جنجالی جدید؛ پرچم اسراییل روی لباس مهدوی کیا!

اما چرایی پرداختن به مساله فلسطین در عرب کاپ را باید مربوط به حضور اینفانتینو در این رقابت‌ها دانست. اینفانتینو قصد دارد میزبانی جام جهانی را مشترکا به اسراییل و یک یا چند کشور عرب بدهد و مخالفان این تصمیم از فرصت حضور او در عرب کاپ برای اعتراض استفاده کردند. همچنین مردم برخی کشور‌های عربی ریاست فیفا را مرتبط با لابی صهیونیستی می‌دانند و به این موضوع معترض هستند.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد از حضور مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم ملی امید و بازیکن سابق تیم ملی ایران نیز در این بازی سواستفاده شده باشد. روی پیراهن مهدی مهدوی کیا پرچم اسراییل مخدوش نشده است و همین مساله واکنش برخی رسانه‌های عرب را در پی داشته است. البته شاید حضور مهدوی کیا در تیم اساطیر عرب به جای حضور در تیم ستارگان جهان را باید مرتبط به همین حضور مربی اسراییلی روی نیمکت تیم ستارگان جهان دانست.

حالا که این روز‌ها فدراسیون فوتبال با اهمال کاری‌های بیشماری روبرو است، این مساله نیز می‌تواند مشکل جدی دیگری برای فدراسیون دانش بنیان عزیزی خادم ایجاد کند.

به خصوص که نمایندگان مجلس هم به این موضوع معترض شده اند و می‌پرسند چرا فدراسیون فوتبال به سرمربی تیم ملی امید اجازه حضور در این بازی را داده است؟  دیداری که به دلیل اهداف صهیونیستی پشت پرده اش که عادی سازی رابطه اسراییل با کشور‌های عربی و تلاش برای میزبانی مشترک اسراییل و امارات و عربستان در جام جهانی دهه آتی است، از سوی برخی ستاره‌های فوتبال عرب تحریم شد.

منبع: خبر ورزشی

برچسب ها: مهدی مهدوی کیا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
عروس بزرگ امام:آقا مصطفی در حجاب سختگیری نداشت title
معصومه حائری درباره ازدواجش با مصطفی خمینی گفته است: در واقع من نمی‌خواستم ازدواج کنم و قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشور‌های خارجی سفر کنم؛ اما طبق رویه و روال خانواده‌های سنتی، پدرم نظرش این بود که من ازدواج کنم و من هم قبول کردم و مرحوم حاج آقا مصطفی هم، چون به پدرم علاقه داشت، از من خواستگاری کرد و پدرم نیز به جهت اعتمادی که به امام و حاج آقا مصطفی داشت جواب مثبت داد.
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.