کد خبر: ۳۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

بازاریابی نسل پنجم و خروج از بازاریابی سنتی و روی آوردن به روش‌های نوین دیجیتال در اولویت همکاران بانک توسعه تعاون قرار گیرد

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تشریح راهبرد‌های بازاریابی بانک گفت: اگر بخواهیم به ماموریت اصلی بانک عمل کرده و در رقابت شدید در بازار پول بمانیم باید از روش‌های جدید بازاریابی برای جذب منابع استفاده کنیم.
بازاریابی نسل پنجم و خروج از بازاریابی سنتی و روی آوردن به روش‌های نوین دیجیتال در اولویت همکاران بانک توسعه تعاون قرار گیرد

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون؛محمد شیخ حسینی در «کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی؛ تجهیز منابع کم هزینه با رویکرد بازاریابی» اعلام کرد: بانک‌ها برای تجهیز منابع پایدار و ارزان قیمت با چالش مواجه هستند و همه نهاد‌های مالی به دنبال روش‌های نوین جذب منابع هستند.
وی ادامه داد:منابع و نقدینگی مثل جریان خون برای بدن است، این جریان نباید دچار وقفه یا سکته شود چرا که سازمان را با اختلال و حتی مرگ روبرو می‌کند.
شیخ حسینی با اشاره به عوامل موثر بر جذب منابع بیان کرد: گام اول برای کسب سود، جذب منابع با اولویت منابع ارزان است. مدیر عامل بانک توسعه تعاون، مولفه‌های مهم در جذب منابع را «بازاریابی» و «خلاقیت» اعلام کرد و گفت: در این بازار رقابتی آن بانک و شعبه‌ای موفق است که با ابتکار عمل و خلاقیت منابع و مشتری جذب کند.
به گفته وی، با روش‌های سنتی و قدیمی نمی‌توان در بازار رقابتی به جذب منابع پرداخت بلکه باید به دنبال روش‌های جدید برای جذب منابع با الویت جذب منابع ارزان باشیم.
وی با اشاره به شعب گسترده بانک در سراسر کشور اظهار کرد: موثرترین استراتژی بازاریابی، برقراری ارتباط موثر و جذب مشتریان محلی است.
به گفته شیخ حسینی، فناوری‌های نوین و بانکداری دیجیتال با ثبت تجربه خوب برای مشتری نقش مهمی در جذب منابع خواهد داشت.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون بیان کرد: مشتریان به دنبال خدمات و محصولاتی هستند که کمترین پیچیدگی و بالاترین سرعت را دارند. وی تاکید کرد: افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات خرد باید به صورت غیر حضوری که در قالب تفاهم نامه با برخی دستگاه‌ها عملیاتی شده بود باید در تمام شعبه‌های بانک توسعه تعاون عملیاتی شود.
شیخ حسینی اعلام کرد: بهبود ارتباط با مشتریان، رکن و محور اصلی فعالیت و موفقیت دستگاه‌ها و سازمان‌های مشتری محور است. اگر رضایت مشتری حاصل شود به تبع آن وفاداری مشتری ایجاد خواد شد.
این مقام بانکی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر استفاده سامانه مدیریت ارتباط با مشتری گفت:برای داشتن ارتباط موثر و هدفمند با مشتری باید از ابزار‌ها و سامانه‌های جدید CRM استفاده کنیم.
وی افزود: مدیران استان‌ها و روسای شعب باید ارتباط دائمی و هدفمند با مشتریان ویژه داشته باشند. اتحادیه‌ها وتعاونی‌های هر استان در اولویت این ارتباط هستند. مدیر عامل بانک توسعه تعاون یکی از مولفه‌های بازاریابی را «خلق ارزش» برای مشتری اعلام کرد وگفت: خلق ارزش فراتر از سود است. در قالب این مفهوم راهبردی باید نیاز‌های مشتری را شناسایی کرده و پاسخ متناسب با آن در قالب خدمات و محصولات با کیفیت و با سرعت ارائه داد.
شیخ حسینی ادامه داد: دربانک به عنوان یک بنگاه خدماتی مشتری محور نحوه و چکونگی ارائه خدمات و محصولات از خود محصول مهم‌تر است.
وی تاکید کرد: بانک توسعه تعاون جزو بانک‌های با حداقل نارضایتی است و بدنه اجتماعی، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها نگاه احترام آمیز به بانک دارند و با همین سرمایه اجتماعی می‌توان ارتباط پایدار و هدفمند با مشتریان در راستای جذب منابع تعریف کرد.
شیخ حسینی، راه اندازی باشگاه مشتریان و فراهم کردن محیط برای مشتریان را جزو دیگر اولویت‌های بازاریابی اعلام کرد و گفت: بازاریابی دیجیتال و نسل پنجم بازاریابی که مبتنی بر داده است باید در اولویت همکاران صف و ستاد قرار گیرد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های مشتریان باید محصولات به روز و مدرن ارائه داد. محصولاتی وخدماتی که شخصی سازی شده و موجب ایجاد مزیت رقابتی برای بانک می‌شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود به اصول مهم بازاریابی اشاره کرد وگفت: در مدل STP بخش بندی بازار، هدف گذاری و جایگاه یابی در اولویت قرار می‌گیرد.
شیخ حسینی ادامه داد: متخصصان بازاریابی روش‌های متنوع دیگری همچون ۴p، ۵p و ۷p با استفاده و توجه به آمیخته‌های بازار یابی مانند محصول، قیمت، پرو موشن، مکان ارائه خدمات، فرآیند ها، محیط و تجهیزات و پرسنل برای بازاریابی تجویز می‌کنند که هر سازمان و بنگاه اقتصادی می‌تواند به فراخور ماموریت و اولویت از آن‌ها استفاده کند. نکته مهم این است که خدمتی که همکاران ما در سراسر کشور ارائه می‌دهند، بتواند تصویر مثبتی از بانک در ذهن مشتری ایجاد کند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون بیان کرد: بازاریابی محدود به واحد بازاریابی بانک نیست بلکه همه پنج هزار نیروی بانک از مدیرعامل و هیأت مدیره گرفته تا معاونین، مدیران ستادی و استانی و همکاران شعب و شرکت‌ها مجهزبه مهارت نرم ارتباطی و آموزش باید به بازاریابی بپردازند. شیخ حسینی تاکید کرد: تمرکز بر جذب منابع و بازاریابی موفقیت و سودآوری بانک را تضمین می‌کند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
میانگین سنی تیم ملی ایران بالاتر از پیرترین تیم جام جهانی ۲۰۲۲! میانگین سنی تیم ملی ایران بالاتر از پیرترین تیم جام جهانی ۲۰۲۲!
میانگین سنی تیم ملی ایران در وضعیت نگران‌کننده در آستانه جام جهانی ۲۰۲۶ قرار گرفته است؛ وضعیتی که زنگ خطر را برای تکرار سناریوی تلخ جام جهانی گذشته به صدا درآورده است
آغاز فصل تازه کریم انصاری‌فرد در مسیر مدیریت فوتبال اروپا آغاز فصل تازه کریم انصاری‌فرد در مسیر مدیریت فوتبال اروپا
کریم انصاری‌فرد، ستاره سابق تیم ملی ایران، با پیوستن به پروژه مدیریتی یوفا (UEFA MIP) گام بزرگی برای ورود به عرصه مدیریت حرفه‌ای فوتبال برداشت.
سالواتوره فوتی؛ مشهورترین دستیار دنیا در تیم ملی ایران سالواتوره فوتی؛ مشهورترین دستیار دنیا در تیم ملی ایران
سالواتوره فوتی، دستیار سابق ژوزه مورینیو، در آستانه پیوستن به کادرفنی امیر قلعه‌نویی است.
ادعای نماینده مجلس: افزایش ۵۰۰ درصدی نرخ سوم بنزین در راه است+ فیلم ادعای نماینده مجلس: افزایش ۵۰۰ درصدی نرخ سوم بنزین در راه است+ فیلم
ثابتی، نماینده مجلس، مدعی شد که دولت قصد دارد نرخ سوم بنزین را با ۵۰۰ درصد افزایش اعلام کند؛ خبری که هنوز از سوی منابع رسمی تأیید نشده است.
افشاگری سیف: روحانی دستور خالی کردن خزانه را داده بود+ فیلم افشاگری سیف: روحانی دستور خالی کردن خزانه را داده بود+ فیلم
رئیس اسبق بانک مرکزی گفت هشدار داده بود؛ فروش نامحدود سکه باعث خالی شدن خزانه می‌شود، اما رئیس‌جمهور وقت، روحانی، به هشدار توجه نکرد.
خداحافظی بورس با کانال ۳ میلیونی خداحافظی بورس با کانال ۳ میلیونی
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۲۳ مهر با ۴۱ هزار واحد افت، کانال ۳ میلیونی را از دست داد و به ۲ میلیون و ۹۷۴ هزار واحد رسید.
یارانه ۱۸ میلیون نفر تا پایان سال حذف می‌شود یارانه ۱۸ میلیون نفر تا پایان سال حذف می‌شود
رئیس مرکز رفاه ایرانیان اعلام کرد یارانه ۸ میلیون نفر از ابتدای سال قطع شده و تا ۵ ماه آینده یارانه ۱۰ میلیون نفر دیگر نیز حذف خواهد شد.
برگزیده
قابل توجه سهامداران: سود سهام عدالت امسال چقدر واریز می‌شود؟ قابل توجه سهامداران: سود سهام عدالت امسال چقدر واریز می‌شود؟
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: مابقی سود سهام عدالت تا آخر هفته جاری طی روزهای آینده واریز می‌شود.
علت نوسان شدید قیمت برنج ایرانی علت نوسان شدید قیمت برنج ایرانی
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: محدودیت عرضه و عدم همخوانی عرضه و تقاضا منجر به نوسان قیمت برنج شده است، درحالیکه افزایش واردات برنج پاکستانی منجر به تنظیم بازار می‌شود.
توضیحات معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ماجرای واردات گوشت‌های آلوده از مغولستان توضیحات معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ماجرای واردات گوشت‌های آلوده از مغولستان
توضیحات معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ماجرای واردات گوشت‌های آلوده از مغولستان
صفحه خبر بالای تصاویر