کد خبر: ۳۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
قیمت سنگ مرمریت به عنوان یکی از زيباترين و پرکاربردترین سنگ‌های ساختمانی متاثر از عوامل گوناگونی است. به عنوان مثال طرح و رنگ،کیفیت، نوع فرآوری و سورت سنگ همگی در میزان قیمت سنگ مرمریت اهمیت به‌سزایی خواهند داشت.


قیمت سنگ مرمریت به عنوان یکی از زيباترين و پرکاربردترین سنگ‌های ساختمانی متاثر از عوامل گوناگونی است. به عنوان مثال طرح و رنگ،کیفیت، نوع فرآوری و سورت سنگ همگی در میزان قیمت سنگ مرمریت اهمیت به‌سزایی خواهند داشت. مرمریت را می‌توان از جمله سنگ‌های دگرگونی به حساب آورد، که فراوانی بسیار زیادی در پوسته زمین دارد. معادن این سنگ زیبا و محبوب در نقاط مختلف دنیا پراکنده شده و بخش عظیمی از آن نیز در کشور عزیزمان ایران قرار گرفته است. سنگ مرمریت بیشترین تعداد معادن سنگ در ایران را به خود اختصاص داده و به کشورهای دیگر نیز صادر می‌گردد.

  مرمریت در میان معماران و سازندگان ساختمانی به تنوع بالا در طرح و رنگ و زیبایی فوق‌العاده شهرت داشته و به راحتی می‌تواند نظر سلیقه‌های متعدد را به خود جلب نماید. از میان رنگ‌های مختلف این سنگ می‌توان به رنگ سفید، کرم، طوسی، بژ، سبز، مشکی، قرمز، زرد و قهوه‌ای اشاره کرد که رنگ سفید به دلیل زیبایی خیره‌کننده‌ از شهرت و قیمت بسیار بالاتری برخوردار است. ما در ادامه این مقاله قصد داریم ابتدا شما را با ویژگی‌های سنگ مرمریت، کاربرد، انواع فرآوری و در نهایت قیمت و خرید آن آشنا نماییم. لطفا با ما همراه باشید.

ویژگی‌های سنگ مرمریت
مزایا
تنوع بالا در طرح و رنگ
همان‌طور که بیان شد مرمریت از لحاظ طرح و رنگ بسیار متنوع است، که همین امر یکی از نقاط قوت این سنگ به حساب می‌آید.
زیبایی بی‌نظیر
سنگ‌ مرمریت جزو آن دسته از سنگ‌هایی قرار می‌گیرد که زیبایی فوق‌العاده‌ای داشته و می‌تواند نمای بسیار لوکسی ایجاد نماید.
ساب‌پذیری بالا
این سنگ صیقل پذیری بالایی دارد و به راحتی به درجه بالایی از درخشندگی می‌رسد.
مقاومت بالا در برابر حرارت
مرمریت در مقابل حرارت و آتش کاملا مقاوم بوده و به راحتی دچار آسیب نمی‌شود.
معایب
تغییر رنگ‌ در برابر نور خورشید
مرمریت به ویژه رنگ‌های تیره‌تر آن مانند مشکی، در مقابل نور خورشید تغییر رنگ می‌دهند.
مقاومت پایین در برابر تغییرات آب و هوایی
این سنگ در مقابل شرایط جوی مقاومت بسیار پایینی دارد و در چنین حالتی آسیب‌پذیر می‌شود.
قیمت بالا
قیمت سنگ مرمریت به ویژه رنگ سفید آن در مقایسه یا سایر سنگ‌ها نسبتا بالا است، هر چند گاهی اوقات قیمت سنگ مرمریت سفید ارزان و خرید آن می‌تواند این مشکل را برطرف نماید.
مقاومت پایین در برابر مواد اسیدی
این سنگ در برابر مواد اسیدی و شیمیایی به سرعت واکنش نشان داده و دچار تغییر حالت و آسیب می‌شود.

 قیمت هر متر مربع سنگ مرمریت چند است؟


کاربرد سنگ مرمریت
کف‌پوش فضای داخلی
سنگ‌ مرمریت معمولا در برش‌های اسلب و به ویژه در رنگ‌های روشن برای استفاده به عنوان سنگ‌فرش فضاهای مختلف از جمله مکان‌های لوکس مانند لابی هتل‌ها، سالن‌های همایش، سالن پذیرایی ساختمان‌های مسکونی و... کاربرد دارد.
تزئین دیوارهای داخلی
زیبایی خیره‌کننده مرمریت باعث می‌شود تا از آن برای تزئین دیوارهای داخلی مانند فضای پشت تلویزیون و شومینه هم استفاده شود.
کابینت و کانتر آشپزخانه
ویژگی مقاومت در برابر حرارت موجب شده تا استفاده از این سنگ برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه با خیالی آسوده انجام شود.
محوطه آسانسور
استفاده از سنگ مرمریت در کف و دیواره آسانسور به ویژه در ساختمان‌های لوکس کاربرد بالایی دارد.
ساخت مصنوعات سنگی
صیقل پذیری بالا، زیبایی فوق‌العاده و قابلیت برش خوردن راحت این سنگ سبب می‌شود تا کاربرد آن برای ساخت مجسمه و انواع مصنوعات سنگی افزایش یابد.
پله و دیواره آن
سنگ مرمریت معمولا در پوشش راه‌پله‌ و دیواره‌های داخل ساختمان‌های لوکس و مدرن کاربرد زیادی دارد.

سرویس‌های بهداشتی

اگرچه در حالت عادی سنگ مرمریت آب زیادی را جذب می‌کند و برای کاربرد در سرویس بهداشتی مناسب نیست اما در صورتی که با رزین اپوکسی با کیفیت پوشش داده شود قابلیت استفاده در این مکان را نیز پیدا خواهد کرد.
معادن سنگ‌ مرمریت
معادن خارجی
همان‌طور که گفته شد معادن سنگ‌ مرمریت در نقاط مختلف دنیا پراکنده شده‌اند. از این میان کشورهایی که معادن آن‌ها شهرت نسبتا بالایی دارند عبارتند از:

معادن کشور ایتالیا که سنگ‌های آن معمولا با نام مرمریت کارارا شناخته می‌شوند و کیفیت و زیبایی بالایی دارند.
معادن کشور شیلی که سنگ‌های آن هم با نام کارارا شناخته شده و قدمت آن‌ها به حدود ۶۰۰۰ سال قبل می‌رسد.


معادن داخلی
معادن واقع در کشور ایران از لحاظ جغرافیایی در مناطق متعددی قرار گرفته و همین امر موجب تفاوت در ویژگی‌های سنگ مرمریت مانند طرح، رنگ و کیفیت آن شده است. به عنوان مثال این معادن از استان خراسان گرفته تا اصفهان، یزد، کرمانشاه، فارس و آذربايجان غربی پراکنده شده‌اند. سنگ‌های استخراج شده از هر یک از این معادن طرح و رنگ منحصربه‌فردی داشته و برخی از آن‌ها به عنوان یک برند مشهور و معتبر در ایران و خارج از کشور شناخته می‌شوند. اگر قصد خرید سنگ نما را بدانید و یا  برای این که بدانید سنگ نما ساختمانی متری چند است و یا قیمت روز سنگ نما استعلام کنید با کارشناسان اصفهان سنگ با  شماره های 09130000627 – 03191010627  تماس بگیرید.
تفاوت سنگ مرمر و مرمریت
اگرچه سنگ مرمر و مرمریت هر دو در خارج از کشور با نام ماربل شناخته می‌شوند، اما در اصل تفاوت‌های متعددی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال سنگ‌ مرمر دارای ظاهری بسیار زیباتر و لوکس‌تر از مرمریت است. در واقع هرچند سنگ‌ مرمریت خود در ردیف سنگ‌های لوکس و چشم‌نواز قرار می‌گیرد، اما از لحاظ زیبایی در مقایسه با سنگ مرمر از سطح پایین‌تری برخوردار است. سنگ مرمر به ویژه در رنگ‌های روشن و سفید آن نور را به راحتی از خود عبور می‌دهد و یکی از دلایل لوکس به نظر رسیدن آن نیز، همین مورد است.

 

به علاوه مرمر در مقایسه با سنگ‌ مرمریت ساب‌پذیری بالاتری داشته و درجه شفافیت و درخشندگی آن بسیار بیشتر از مرمریت است. به دلیل تمام موارد بیان شده سنگ مرمر قیمت نسبتا بالاتری نسبت به مرمریت دارد و به همین دلیل تنها به عنوان سنگ‌فرش ساختمان‌های لوکس مانند هتل، رستوران، تالار و اماکن مذهبی خاص مانند حرم مطهر امام رضا(ع) به کار برده می‌شود.
فرآوری سنگ‌ مرمریت
سنگ مرمریت پس از استخراج از معادن با وسایل نقلیه مناسب به کارخانه‌ حمل شده و در آن‌جا برای  برش آماده می‌گردد. بیشترین انواع برش این سنگ از نوع اسلب و سنگ پله بوده، اما در انواع تایل و طولی نیز برش می‌خورد. بعد از این مرحله نوع فرآوری سنگ مشخص شده و بر همان اساس پرداخت سطح سنگ آغاز می‌گردد. به عنوان مثال در پرداخت صیقلی که رواج بیشتری هم دارد، سنگ به وسیله دستگاه‌های بسیار پیشرفته و متفاوت صیقل داده می‌شود. هر چقدر سنگ در این مرحله به درجه شفافیت بیشتری برسد، زیبایی و در عین حال قیمت بالاتری خواهد داشت.


قیمت هر متر مربع سنگ مرمریت چند است؟

قیمت سنگ و میزان بودجه در نظر گرفته شده برای آن

قیمت سنگ و اینکه شما چه مقدار هزینه برای خرید آن در نظر گرفته‌اید در هنگام خرید سنگ اهمیت زیادی خواهد داشت.
قیمت سنگ‌ مرمریت

طرح و رنگ سنگ

نوع فرآوری سنگ

سورت سنگ

محل خرید سنگ
مکانی که سنگ از آن‌جا خریداری می‌شود در قیمت آن بسیار موثر است. به عنوان مثال قیمت سنگ مرمریت اصفهان و سنگ تراورتن با خرید از کارخانه اصفهان سنگ در مقایسه با سایر فروشگاه‌ها، به دلیل حذف واسطه کاملا مقرون به‌صرفه‌ خواهد بود. علاوه بر اینکه در این صورت امکان خرید به روش‌های مختلف مانند روش آنلاین و اقساطی نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

اصفهان سنگ مرکز خرید سنگ ساختمانی با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه فروش انواع سنگ نما و ساختمانی ، با شماره 09130000627 عرضه کننده مستقیم انواع سنگ دیوار ، سنگ پله ؛ سنگ کف و انواع سنگ نما با بهترین قیمت می باشد

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.