مخاطب 24- تشکری هاشمی با اشاره به هزینه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی احداث تراموا در پایتخت تصریح کرد: بسیاری از مدهای حملونقل از جمله بیآر تی نیز میتواند همین ظرفیت جابهجایی تراموا را در شهر تهران داشته باشند علیرغم اینکه در طرح جامع ترافیک فعلی هیچ اشارهای به موضوع احداث تراموا در پایتخت نشده و مطالبی در این حوزه وجود ندارد.
او افزود: چنانچه پس از ارزیابیهای اولیه و نظرات کارشناسان و اتمام مطالعات به این نتیجه برسیم که تراموا در شهر تهران احداث شود آن را عملیاتی خواهیم کرد اما تاکنون در طرح جامع ترافیک فعلی به این موضوع پرداخته نشده است؛ ضمن اینکه اجرای طرح تراموا نیاز به مصوبه شورای شهر تهران دارد.
بیشتر بخوانید:
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه تراموا به عنوان یکی از مدهای حملونقل گرانقیمت محسوب میشود، گفت: کارآیی پایین و منسوخ شدن تراموا یکی از مسائلی است که باید به آن توجه شود ولی در هر صورت چنانچه به این نتیجه برسیم در شهر تهران نیاز به احداث تراموا داریم این کار را عملیاتی خواهیم کرد اما پس از انجام مطالعات و صرف و صلاح شهر و این موضوع باید طی مراحل قانونی اجرا شود.
تشکری هاشمی همچنین با اشاره به اینکه تراموا به عنوان یک مد لوکس و گرانقیمت محسوب میشود، گفت: این مد حملونقل رقبای جدی بیآر تی است به طوری که بیآر تی نیز همین ظرفیت جابهجایی مسافران را دارد.
او در ارتباط با حذف برخی از گاردریلهای مسیر آزادی به تهرانپارس تصریح کرد: بنده در ارتباط با حذف گاردریلها تذکری در صحن شورا به شهرداری تهران دادم و فارغ از هر اتفاقی که قرار است در ارتباط با تراموا بیفتد حذف گاردریلها در این بازه زمانی به هیچ عنوان درست نیست چرا که این کار باعث افزایش تصادفات و مرگ و میرها میشود.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد که حذف گاردریلها به دلیل کارهای عمرانی باشد و پس از انجام کارهای عمرانی دوباره گاردریلها در مسیر اشاره شده قرار بگیرند.