کد خبر: ۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
پلیس فتا و سه باخت سه هیچ
شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرد کمیته انضباطی براساس استعلام هایی که از فیفا و پلیس فتا گرفته بود، تصمیم به اعلام رأی بازی های گل گهر گرفته است

به گزارش  "مخاطب ۲۴"، اعلام رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درخصوص غیرقانونی بودن اریک بوکوم بایناما بازیکن گابنی گل گهر به بحث اصلی و سوژه فوتبال ایران تبدیل شده است. کمیته انضباطی با تشخیص مقصر بودن باشگاه سیرجانی در این قضیه، ۳ دیدار گل گهر مقابل استقلال، پیکان و سپاهان را ۳ بر صفر به سود این تیم‌ها اعلام کرد. مسئله‌ای که با اعتراض شدید باشگاه سیرجانی همراه بوده است.

توضیح درباره حکم جنجالی علیه گل‌گهر سیرجان

حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال در گفتگو با برنامه ورزشگاه درباره بند ۸ ماده ۳۲ آیین نامه نقل و انتقالات مصوب سال ۹۳ که آمده است اگر بر فرض، غیرمجاز بودن بازیکنی در هفته دهم کشف شود، از آن هفته به بعد می‌بایست بازی‌های آن تیم ۳ بر صفر شود، ولی چرا نتیجه دیدار‌های گل گهر پیش از اثبات غیرمجاز بودن بازیکن گابنی تغییر کرده، گفت:  فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسئولیتی در قبال استعلام‌ها ندارند. آن چیزی که به دست آن‌ها می‌رسد اصل بر صحت و برائت است و همان را ملاک و مبنا قرار می‌دهند. پس از اینکه قوانین حضور بازیکنان خارجی در لیگ ایران تغییر کرد و تضامینی خواسته شد، آیین نامه‌ای در اختیار باشگاه‌ها قرار گرفت و طبق همان آیین نامه صحت سنجی و راستی آزمایی به خود باشگاه‌ها واگذار شده و این باشگاه‌ها بودند که باید مسیر را به گونه‌ای طی می‌کردند که خللی در در آن شرایطی که برای بازیکنان خارجی در نظر گرفته می‌شد، به وجود نیاید.

 


او ادامه داد: کمیته انضباطی روز گذشته جلسه فوق العاده‌ای را تشکیل داد. چندین و چند ساعت این بحث را مطرح کرد. مدارکی که وجود داشت و استعلام‌هایی که از فیفا و پلیس فتا گرفته شد را کنار هم قرار دادیم تا به یک جمع بندی کلی برسیم تا کمیته انضباطی بتواند تصمیم لازم را بگیرد. مفاد پرونده به گونه‌ای بوده که کمیته انضباطی را به این نتیجه رسانده که این رأی را صادر کند. باشگاه گل گهر زمان دارد تا در کمیته استیناف درخواست تجدید نظر بدهند و آن‌ها حتی می‌توانند به مراجع بالاتر و به دادگاه CAS مراجعه کنند.

وی در مورد اینکه باشگاه‌ها حق ارتباط با فدراسیون‌های سایر کشور‌ها را ندارند و این فدراسیون فوتبال ایران است که حق مکاتبه با سایر فدراسیون‌های کشور‌های مختلف را دارد و چگونه کمیته انضباطی پس از اینکه مدارکی که خود امور بین الملل فدراسیون تأیید کرده باشگاه گل گهر را بازنده اعلام کرده است، پاسخ داد: قبلا گفته ایم و باز هم تکرار می‌کنیم. فدراسیون فوتبال اداره تشخیص هویت نیست. وقتی که چنین مواردی پیش می‌آید و بازیکن خارجی وارد کشور می‌شود، از طریق راه‌های ارتباطی که فیفا برای کشور‌ها تعیین کرده، مکاتبات آغاز می‌شود. فدراسیون فوتبال نیز این کار را کرده و مکاتبات را طبق چیزی که فیفا تعیین کرده انجام داده است.
شریفی ادامه داد: فدراسیون فوتبال درباره این بازیکن ۹ ایمیل رسمی دریافت کرده است. من پیش از این اعلام کردم صحت دو نامه که از طرف فیفا مورد تأیید قرار گرفته، راستی آزمایی و تأیید شد. ۷ نامه دیگر را تأیید نکرده بودند. حسن زاده رئیس کمیته انضباطی از پلیس فتا درخواست بررسی این ایمیل‌ها را داشت.

مجری برنامه در ادامه با بیان این موضوع که این ایمیل‌ها ابتدا به دست فدراسیون رسیده و اسدی مسئول امور بین الملل فدراسیون با تأیید این نامه‌ها به گل گهر مجوز بازی اریک بایناما را صادر کرده است و اکنون باید دست داشتن گل گهر در ایمیل‌های جعلی ثابت شود و در غیر این صورت باشگاه سیرجانی اختیاری در دریافت ایمیل‌ها نداشته است،  با این پاسخ شریفی مواجه شد: فدراسیون فوتبال هم اختیاری از خودش نداشته است چرا که ما نمی‌توانیم مبدأ نامه را صحت سنجی کنیم، چون در اختیار ما نیست. زمانی که قانون گذار تعیین تکلیف کرده و گفته است این مسئله باید توسط باشگاه انجام بشود و مسئولیت را متوجه خود باشگاه کرده است، تکلیف ما مشخص است. ۷ نامه دیگری که باقی مانده توسط پلیس فتا بررسی شده و اعلام شده مبدأ، مبدأ درستی نیست. اینکه مبدأ ایمیل‌ها کجا بوده را من در جریان نیستم و خبر ندارم پلیس فتا مبدأ آن را اعلام کرده است یا نه، ولی می‌دانم که پلیس فتا اعلام کرده است مبدأ ۷ مورد از این ایمیل ها، غلطی است و با آن چیزی که شما می‌خواهید، در تضاد است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پایان گفت: کمیته انضباطی این گزارش‌ها را مبنا قرار داده اند چرا که پلیس فتا ضابط قضایی ماست و پس از بررسی، اعلام کرده است فقط ۲ نامه را تأیید می‌کند که همان ۲ نامه را فیفا مورد تأیید قرار داده است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو توسط خبرگزاری قوه قضائیه! title
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم و نماینده دادستان برگزار شد. متهم مقصودلو در پایان این جلسه دادگاه گفت: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم.
ماجرای جالب اولین دیدار عاشقانه رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی title
رضا داوودنژاد در یک مصاحبه، خاطرات جالبی از آشنایی با همسرش تعریف کرده است.
حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه title
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل شکایت از سوی فراجا در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
اولین تصویر از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان title
تصویری تازه منتشر شده از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان که در صفحه این بازیگر منتشر شده است را ببینید.
سردار آزمون با گل برگشت، گلزنی فوق‌العاده مقابل بولونیا | ویدیو title
سردار آزمون بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت چند دقیقه بعد از ورود به زمین در نیمه دوم بازی امشب رم و بولونیا موفق به گلزنی شد.
اولین تصاویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان title
عکسی از حمید علیدوستی مربی سابق منتشر شده است که بر بالین دخترش ترانه حاضر شده است. مادر ترانه علی دوستی در یک ویدیویی از هواداران ترانه علی دوستی خواست تا برای این بازیگر زن سینما دعا کنند.
دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد title
تلگرام که با بیش‌از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.
برگزیده
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند title
در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.
استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور title
استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از وزرا و مسئولین همراه رئیس جمهور در سفر به اسلام آباد را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.