کد خبر: ۳۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
روز گذشته، خبرگزاری میزان، رسانه رسمی قوه قضاییه از درگذشت ناگهانی یک متهم امنیتی در میانه جلسه دادگاه خبر داد که در رابطه با پرونده خود به دادگاه انقلاب تهران مراجعه کرده بود. این فرد سعید خادمی نام داشت.

مخاطب 24-  در پی روند رسیدگی به یک پرونده با اتهام امنیتی علیه دو متهم که به همراه وکلای خود در دادگاه انقلاب تهران حضور داشتند یکی از متهمان که زندانی نبوده و از منزل خود به مقصد دادگاه آمده بود، در صحن دادگاه حالش به‌هم خورد و متاسفانه با وجود تلاش‌های صورت گرفته فوت کرد.

یکی از افراد حاضر در صحن دادگاه در این رابطه گفت: متهم که با اتهام امنیتی در دادگاه حاضر شده بود در حال انجام دفاع از خود بود که حالش بد شد. در حضور وکلای حاضر در دادگاه که ۴ نفر بودند، پزشک مستقر در دادگاه انقلاب بر بالین متهم حاضر شد و بلافاصله اقدامات پزشکی و درمانی انجام شد.

این مقام دادگاه انقلاب تهران عنوان کرد: مطابق نظر اولیه عوامل اورژانس علت مرگ ایست قلبی نوشته شد، اما با این وجود جسد برای بررسی کارشناسی و انجام آزمایش‌های تخصصی به پزشکی قانونی منتقل شد.

گفتنی است؛ مراتب و اتفاقات پیرامون این مورد در حضور وکلای دو متهم پرونده صورتجلسه شده و به امضای وکلا و مسئولان دادگاه رسیده است.

سعید خادمی که بود و چه اتهامی داشت؟

«شبکه شرق» در گفت‌و‎گویی با وکیل سعید خادمی درباره محکومیت او اینگونه نوشته است:

خبرگزاری رسمی قوه قضائیه، میزان، اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر جان باختن یک متهم در حین جلسه رسیدگی در دادگاه انقلاب را تأیید کرد. حسین عسکری‌راد، وکیل او با اشاره به آنچه بر سعید خادمی گذشت، اظهار کرد: «آقای سعید خادمی در سال ۱۴۰۱ بیشتر از یک ماه بازداشت شده بود ولی آزاد شد. او از خانه به جلسه دادگاه آمد. دادگاه او دو مرتبه عقب افتاد و پریروز، بالاخره جلسه دادگاه در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. می‌ترسید که محکوم شود و این محکومیت در پرونده استخدامی او اثر بگذارد. آقای خادمی بسیار مضطرب بود و توضیحات ما هم نتوانست به او کمک کند.»

این وکیل دادگستری درباره جزئیات عناوین اتهامی سعید خادمی نیز بیان کرد: «سعید خادمی یوگا کار می‌کرد، نوعی از یوگا که با عنوان «ساهاجا یوگا» مشهور است ضابط، اقدامات آنان را علیه تبلیغ علیه اسلام شناسایی کرده در حالی که کتابی تحت این عنوان در ایران منتشر شده و از قرار معلوم به چاپ سوم رسیده است. با این حال، این نهاد، اقدامات آنان را تبلیغ علیه اسلام در نظر گرفته بود و به همین واسطه هم مرحوم تحت فشار و استرس روانی بسیار زیادی قرار داشت.»

او درباره شیوه برخورد قاضی دادگاه نیز بیان کرد: «قاضی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب برخورد بسیار خوبی داشت، خبری از برخورد تند یا چنین چیزی نبود. قاضی اولین سؤال را از او کرد ولی پس از طرح سؤال دوم، آقای خادمی دست به پشتش گذاشت و آخ کشید و به سمت من افتاد. من بغلش کردم، پس از اینکه متوجه حال بدش شدم، او را کف دادگاه خواباندیم و بلافاصله با پزشک مستقر دادگاه انقلاب تماس گرفتیم ولی متأسفانه این پزشک پس از ۸ دقیقه به جلسه رسید با اینکه فقط یک طبقه فاصله بود. پزشک گفت او فشارش افتاده و باید او را به پایین بیاورید که سرم وصل کنم، در همین فاصله، اورژانس رسید و حدود ۴۰ دقیقه برای احیای او تلاش کردند ولی متأسفانه نتیجه نداد و آقای خادمی حین جلسه جان خود را از دست داد.»

عسکری راد متذکر شد: «اتهام آقای سعید خادمی مستند به ماده ۵۰۰ مکرر قانون مجازات اسلامی بود که این ماده از سال ۱۴۰۰ به بعد، لازم الاجرا شده در حالی که فعالیت یوگایی او مربوط به قبل از سال ۱۴۰۰ است ولی متأسفانه دادسرا برای او کیفرخواست صادر کرده و برای او ۵ جلد پرونده تشکیل داده بودند. آقای خادمی چشمش که به پرونده‌ها افتاد، استرسش دو چندان شد و در نهایت، تمام کرد.»

او خاطرنشان کرد: «آقای خادمی تخصص‌اش، کاربرد ریاضی در کامپیوتر بود. او کارمند یک مؤسسه پژوهشی وابسته به آقای محمدجواد لاریجانی بود. دیروز هم با انتشار خبر فوت، آقای لاریجانی هم بسیار ناراحت شد و تماس گرفت و گفت که تصور می‌کرده پرونده در دادسرا تمام شده است ولی خب متأسفانه اینطور نبود. آقای خادمی فردی بسیار ماخوذ به حیا بود به طوریکه حتی به خانواده‌اش هم نگفته بود که جلسه رسیدگی به اتهاماتش قرار است برگزار شود و من خودم، خبر فوت را به خانواده‌اش دادم.»

 

منبع: روزیاتو

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سوزاندن جسد دختر بچه ۱۱ ساله توسط مادرش title
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری مادری که فرزند ۱۱ ساله خود را به قتل رسانده بود، خبر داد.
امام جمعه اردبیل: تکریم فرهنگیان دادن تقدیرنامه و کیک و آب میوه نیست! title
یک ماه و نیم است بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش تمام شده و تمدید نشده است و حالا می‌خواهیم آن‌ها را به جلسه دعوت و برای آن‌ها سخنرانی و لوح تقدیر بدهیم این قطعاً تکریم نیست ضد تکریم است.
اهدای خون از خانه ملت! title
اهدای‌خون جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان title
۲۰ شهریور سال گذشته پسر ۱۶ ساله‌ای به نام نوید به همراه پدرش با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت شکایتی را مبنی بر آزار و اذیت چهار متجاوز ثبت کرد.
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
برگزیده
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.