کد خبر: ۲۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
پیش‌بینی بازار طلا و سکه در هفته پیش‌رو؛
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با گفت: قیمت‌ها به دلیل نوسان نرخ ارز و اونس جهانی تغییراتی دارد، اما شرایط حاد نیست. ثبات قیمت‌ها هم با توجه به شرایط موجود خوب است بنابراین مردم منتظر افزایش یا کاهش قیمت‌ها نباشند و مبادلات خود را انجام دهند.

مخاطب 24- نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران وضعیت بازار را مساعد عنوان کرد و اظهار داشت: در طول این هفته پس از روز شنبه آرامش نسبی به بازار بازگشت، قیمت‌ها ثبات نسبی داشت، اما مجددا روز چهارشنبه و پنجشنبه علی‌رغم اینکه در بازار‌های جهانی قیمت اونس کاهش یافت، اما نوسان ارزی باعث شد اندکی قیمت طلا و سکه افزایش یابد.

او اضافه کرد: در دو روز پایانی هفته هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت. سکه تمام حدود ۴۰۰ هزار تومان گران شد و قیمت نیم‌سکه و ربع نیز هر کدام ۱۵۰ هزار تومان افزایش داشتند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه نوسان ارزی و اونس جهانی به یکدیگر مرتبط هستند، گفت: عرضه و تقاضا نیز روی قیمت‌ها اثر می‌گذارد، اما در روز‌های اخیر با وجود اینکه تغییری در تقاضا نبود و بازار التهاب نداشت، اما نوسان نرخ ارز باعث شد تغییرات بازار داخلی متفاوت‌تر از قیمت جهانی باشد.

به گفته بذرافشان بازار کنونی طلا و سکه الهتاب ندارد و رفتار‌های هیجانی در بازار مشاهده نشده است، وی اضافه کرد: به دلیل جنگ اسرائیل و فلسطین و تاثیرات آن روی قیمت، افزایش تقاضا رخ نداد، این بر خلاف رویه سال‌های قبل بود به همین بازار ملتهب نشد. قیمت‌ها به دلیل نوسان نرخ ارز و اونس جهانی تغییراتی دارد، اما شرایط حاد نیست. ثبات قیمت‌ها هم با توجه به شرایط موجود خوب است بنابراین مردم منتظر افزایش یا کاهش قیمت‌ها نباشند و مبادلات خود را انجام دهند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش‌بینی قیمت‌ها را در این شرایط سخت دانست و اظهار داشت: برای پیش‌بینی باید ببینیم از ابتدای هفته بازار‌های جهانی و تحولات سیاسی به کدام سمت حرکت می‌کند و نرخ ارز چه تغییراتی دارد. به طور کلی با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد نوسان چشمگیری در بازار نباشد، اما برای پیش‌بینی زود است و باید منتظر اتفاقات باشیم.

او در پاسخ به این سوال که تقاضای سکه و طلا چقدر کاهش یافته است گفت: تقاضای مصنوعات طلا از ابتدای سال کمتر شده است. نگاه مردم به خرید طلا و سکه به عنوان یک کالای سرمایه‌گذاری است به همین علت مانند گذشته روی مصنوعات طلا سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و بیشتر تقاضا برای خرید طلای دست دوم، آب شده و سکه است.

بذرافشان در پایان گفت: بار‌ها گفته شده که مردم از خرید طلای دست دوم اجتناب کنند. این طلا‌ها فاقد کد استاندارد هستند و اگر عیار آن دچار اشکال باشد به هیچ عنوان قابل پیگیری نیست مصنوعات طلای بازار اجرت حداقل و حداکثری دارد و مردم می‌توانند برای سرمایه‌گذاری طلای کم‌اجرت خرید کنند که هم از تولید حمایت کرده و هم به عنوان یک زینت استفاده کنند و درازمدت نیز یک سرمایه امن خواهند داشت.

 
منبع: اقتصاد آنلاین
 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
تیپ جالب مجری و گوینده در کنسرت مصطفی راغب title
استایل المیرا شریفی‌مقدم با مانتو مجلسی در کنسرت مصطفی راغب پربازدید شده است.
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.