کد خبر: ۲۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
میزان افزایش حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، قضات، شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

مخاطب 24- میزان افزایش حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، قضات، شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید -

بیشتر بخوانید
-

بر اساس این پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه که ۹ فروردین ماه در هیأت وزیران به تصویب رسیده و روز ۱۵ فروردین‌ماه ابلاغ شده، احکام کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی از فروردین ۱۴۰۲ با اعمال افزایش سالانه صادر خواهد شد.

بنا بر بند ۴ این مصوبه، رشد حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های کارکنان تابع قانون کار که در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی مشغول به کار هستند با رعایت تبصره ماده ۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، تابع ضوابط مقرر در قانون کار خواهد بود و آن دسته از دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که نظام‌های پرداخت تمام یا برخی از مشاغل خود را به هر نحو از جمله بر مبنای طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل، تابع قانون کار قرار داده‌اند، مکلفند پس از اخذ تأییدیه مشاغل مشمول از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور بر اساس ماده ۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام‌‎های پرداخت مربوط را در چهارچوب تبصره همین ماده، حداکثر تا پایان خرداد سال‌جاری به تصویب شورای حقوق و دستمزد برسانند.نظام‌‎های پرداخت مشاغل پیش‌خدمت، سرایدار، نظافتچی، آبدارچی، آشپز، نامه‌رسان، نگهبان، تلفنچی، متصدی تأسیسات، راننده (در صورت استفاده از وسیله نقلیه دولتی) و متصدی چاپ و تکثیر برای اخذ تأییدیه آن شورا توسط سازمان اداری و استخدامی کشور پیشنهاد خواهد شد.

جدیدترین جدول افزایش حقوق بازنشستگان  لشکری

جدیدترین جدول افزایش حقوق بازنشستگان لشکری

همچنین بنا بر بند ۶ تصویب‌نامه هیأت وزیران پس از اعمال افزایش‌های موضوع بندهای ۱ تا ۵ همین تصویب‌نامه، مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی، کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد، با اعمال امتیازات جزء (۱) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری (مصوب ۸ آبان ۱۴۰۱) نباید از مبلغ ۷۹ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۸۰۰ ریال کمتر شود و در صورت نرسیدن مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی افراد موصوف به رقم مذکور، مابه التفاوت آن تا مبلغ مذکور با عنوان «تفاوت تطبیق موضوع جزء یک بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲» در احکام درج می‌شود.این میزان ثابت نبوده و با هر گونه تغییر در حکم کارگزینی مشمولین، مجدداً محاسبه می‌شود.

جدیدترین جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

جدیدترین جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

جدول حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با احتساب رقم متناسب سازی از مهرماه اعلام شد.

با توجه به اعلام‌های قبلی و صحبت‌های محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق بازنشستگان این صندوق از مهرماه افزوده خواهد شد. تأمین منابع این افزایش حقوق بازنشستگان از طرف دولت و برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده است.

۲- سابقه (هرسال مازاد یا کمتر از ۳۰ سال ۲.۵ درصد به حقوق اضافه یا کم می‌شود)
۳- مدیریت (حداقل ۲ سال سابقه کار در سمتهای مدیریتی بطور معمول ۵ درصد)
۴- ایثارگری (باتوجه به جدول)
۵- سابقه کار نوار مرزی (هر سال ۱۸۸ امتیاز)

با داشتن این اطلاعات می‌توانیم با استفاده از جدول حقوق را تعیین کنیم.

لازم به ذکر است با توجه به تعیین حداقل حقوق ۵ میلیونی برای بازنشستگان اصلاح امتیازات جدول قطعی است.

در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری که ارتباط مستقیم با امتیازات جدول حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی دارد فعلا بر اساس مصوبه هیات وزیران با تاریخ اجرای ۱۳۹۹/۰۷/۱ است و باتوجه به بند ۳ از بند ی تبصره ۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و اختصاص ۹۰ هزار میلیارد ریال بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، احتمال اصلاح امتیازات و افزایش حقوق بازنشستگان وجود دارد.

نکات مهم:

۱- در تمامی شرایط حقوق افراد از اعداد این جدول نمی‌تواند کمتر باشد ولی برخی از نفرات با توجه به اینکه میانگین حقوق دو سال آخر آنها بالاتر از اعداد جدول بوده است بنابراین حکم همسان سازی نداشته و میانگین خود را می‌گیرند و این گونه نفرات در سال ۱۴۰۱ همان افزایش ۱۰ درصدی را خواهند داشت و قاعدتاً اندکی بیش از اعداد این جدول دریافت خواهند کرد ولی حقوق اینگونه نفرات در دراز مدت باتوجه به شرایط فرد و از طریق جدول محاسبه خواهد شد و این اختلاف حقوق (بیشتر) نسبت به افراد مشابه در دراز مدت پایدار نیست.

۲- این جدول مربوط به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و هیچ گونه ارتباطی با بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی ندارد.

 

منبع:ایسکانیوز

برچسب ها: افزایش حقوق
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
استخراج الماس از گل صدتومانی! title
دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید کردند.
اولین نسخه از تانک جنگی چلنجر ۳ به میدان آمد؛ مرگبار و مدرن title
ارتش انگلیس به‌تازگی از تانک جنگی چلنجر ۳ به‌عنوان مرگبارترین سلاح خود رونمایی کرده است. درباره تانک مدرن Challenger ۳ بیشتر بدانید.
آیا نفرین باز کردن تابوت فرعون حقیقت دارد؟ title
مقبره‌های مصری همیشه زمینه‌ساز شایعه‌های زیادی بوده‌اند. پژوهش‌ها به شایعه نفرین باز کردن تابوت فرعون و احتمال مرگ انسان پاسخ می‌دهند.
آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس: مورد غضب مافیای خودرو هستم title
یک نماینده مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فورتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقا امنیت آنان در برابر سوء رفتار گفت: متأسفانه آنچه ما می‌بینیم این است که پشت پرده این قانون سند ۲۰۳۰ است، علیرغم درخواست مکرر ما برای رفع نواقص اما این نواقص رفع نشده است.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.