کد خبر: ۲۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

دلیل واردات خودروهای چینی به ایران لو رفت

سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر این که شهرداری تهران نباید اتوبوس‌های بازسازی‌شده را وارد کند، گفت: با توجه به مسائل تحریمی، در طرح آزادسازی واردات خودرو، عمده خودرو‌های وارداتی از طریق شرکت‌های تولیدکننده چینی تامین می‌شوند.
دلیل واردات خودروهای چینی به ایران لو رفت

مخاطب 24- رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر این که شهرداری تهران نباید اتوبوس‌های بازسازی‌شده را وارد کند، گفت: با توجه به مسائل تحریمی، در طرح آزادسازی واردات خودرو، عمده خودروهای وارداتی از طریق شرکت‌های تولیدکننده چینی تامین می‌شوند.

سردار «سید کمال هادیان‌فر»، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با تاکید بر این که در طرح آزادسازی واردات خودرو، شرکت‌های واردکننده مکلف شده‌اند که خودروهای برخوردار از بالاترین استانداردهای روز جهان را به ایران وارد کنند، اظهارکرد: هنوز هیچ خودرویی براساس طرح جدید آزادسازی وارد کشورمان نشده، به نحوی که برخی محموله‌های وارداتی در گمرک مانده‌اند و برای بعضی محموله‌ها نیز صرفا ثبت سفارش انجام شده است.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در طرح آزادسازی واردات خودرو قرار است خودروهای ایمن و دارای استاندارد آلایندگی یورو۶ وارد کشورمان شود. البته با توجه به مسائل تحریمی، در این طرح عمده خودروهای وارداتی از طریق شرکت‌های تولیدکننده چینی تامین می‌شوند. این موضوع البته مربوط به خودروهای نو است و آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم هنوز در هیات وزیران نهایی نشده و سیستم ثبت سفارش آن باز نشده است. اما در هر صورت، پلیس با واردات خودروهای دست دوم بی‌کیفیت مخالف است.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: پلیس تنها در صورتی با ورود خودروهای دست دوم به کشور موافقت خواهد کرد که شرکت‌های واردکننده این دسته از خودروها نیز مکلف شوند که حتما خودروهای ایمن، کم‌مصرف و دارای استاندارد آلایندگی حداقل یورو۵ را وارد کشور کنند. در واقع، ما نباید به سراغ واردات خودروهایی برویم که در کشورهای مبدأ اسقاطی محسوب می‌شوند، چراکه واردات چنین خودروهایی هیچ کمکی به ارتقای سطح ایمنی ترافیک و کاهش آلودگی هوا نمی‌کند.

هادیان‌فر همچنین خاطرنشان کرد: انتقاداتی که مسئولان پلیس راهور در سال‌های اخیر درباره کیفیت پایین خودروهای داخلی مطرح کرده‌اند، همه از سر دلسوزی بوده است و ما تمایل داریم که تولیدکنندگان ایرانی به سطحی برسند که خودروهایشان توان رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشد. ضمن این که باید خودروهایی را در اختیار مردم کشورمان بگذاریم که از ایمنی و استانداردهای لازم برخوردار باشند و با کوچکترین حادثه‌ای، احتمال بروز آسیب‌های جانی برای سرنشینان آنها وجود نداشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: امیدواریم طرح آزادسازی واردات خودرو باعث ایجاد نوعی فضای رقابتی شود تا خودروسازان داخلی به افزایش کیفیت تولیدات خود ترغیب شوند. اگر این اتفاق رخ دهد، قطعا تولیدکنندگان داخلی نیز در بلندمدت نفع خواهند برد. ضمن این که هرچقدر سطح ایمنی خودروهای داخلی بالاتر و مصرف سوخت آنها پایین‌تر باشد، اعتماد مردم به این خودروها نیز افزایش پیدا می‌کند و انتقادات موجود درباره آنها هم کاهش خواهد یافت.

این مقام ارشد انتظامی درباره آخرین وضعیت صدور مجوزهای لازم برای واردات یک هزار دستگاه اتوبوس‌ دست دوم توسط شهرداری تهران نیز گفت: براساس مجوز صادرشده توسط هیات دولت در این زمینه، شهرداری تهران نباید اتوبوس‌های بازسازی‌شده را وارد کند، بلکه شهرداری تنها می‌تواند اتوبوس‌هایی را وارد کند که اولا مورد تایید سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط‌زیست باشند و ثانیا کمتر از ۵ سال از زمان تولید آنها گذشته باشد.

او در پایان تصریح کرد: قطعا هر نوع وسیله نقلیه‌ای که تاییدیه سازمان ملی استاندارد، سازمان حفاظت محیط‌زیست و دیگر نهادهای قانونی ذی‌ربط را نداشته باشد، توسط پلیس پلاک‌گذاری نخواهد شد و این موضوعی است که مسئولان نهادها و شرکت‌های واردکننده خودروها و اتوبوس‌های دست دوم باید مورد توجه قرار دهند.

 

منبع: ایلنا

برچسب ها: واردات خودرو
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
قلقلی سکوت را شکست؛روایت تلخ شهرام لاسمی قلقلی سکوت را شکست؛روایت تلخ شهرام لاسمی
شهرام لاسمی،قلقلی معروف، در برنامه رک با مجید واشقانی، از زندگی تلخ خود در فقر صحبت کرد.
مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان
طبق تصمیم تازه شورای رقابت، از این پس قیمت خودرو مستقیماً توسط خودروسازان بر اساس فرمول «کاست‌پلاس» تعیین می‌شود و سازمان حمایت تنها نقش ناظر خواهد داشت.
از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ
در گذار از کنفرانس تهران ۱۹۴۳ تا نشست آلاسکا ۲۰۲۵، تاریخ تکرار می‌شود: قدرت‌های بزرگ همچنان سرنوشت ملت‌های ضعیف را رقم می‌زنند. ایران و اوکراین، قربانیان رئال‌پلیتیک، حاکمیت محدود خود را در برابر منافع غول‌ها از دست می‌دهند.
جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است
جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای آشتی ملی را تنها راه نجات کشور و تغییر ساختار‌ها دانست و خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شد.
نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است
مته فردریکسن اعلام کرد بنیامین نتانیاهو با اقدامات اخیر دولت اسرائیل به «مشکل» بدل شده و قصد دارد فشار اتحادیه اروپا بر تل‌آویو را افزایش دهد.
کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است
روزنامه کیهان با انتقاد از اظهارات رئیس مرکز اطلاعات مالی، آن را «خوش‌خیالی موهوم» خواند و گفت ایران هنوز راه طولانی تا خروج از لیست سیاه FATF دارد.
شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد
ترامپ پس از مذاکره با پوتین در آلاسکا اعلام کرد آتش‌بس راه‌حل نیست و تنها توافق صلح مستقیم می‌تواند جنگ روسیه و اوکراین را پایان دهد.
برگزیده
تاکید مدیرعامل شستا بر ارتباط بارز با استارت آپ‌ها و پارک‌های فناوری تاکید مدیرعامل شستا بر ارتباط بارز با استارت آپ‌ها و پارک‌های فناوری
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در دیدار با مدیران گروه صنعتی بارز ضمن اشاره به اهمیت دو موضوع بین‌المللی سازی و نوآوری بر ایجاد ارتباط بین گروه صنعتی بارز با استارت آپ‌ها، دانشکده‌های تخصصی و پارک‌های فناوری تاکید کرد.
روند بازگشت دلار روند بازگشت دلار
قیمت دلار که روز گذشته خود را به کانال ۹۵ هزار تومانی نزدیک کرده بود، در معاملات نقدی امروز دوباره به کانال ۹۲ هزار تومانی سقوط کرد و روی رقم ۹۲ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. تا این لحظه، قیمت دلار در معاملات فردایی هم رونق چندانی ندارد و ۲۰۰ تومان بالاتر قرار گرفته است.
ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد
با اینکه خودروسازان به‌تازگی موفق شدند مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را بگیرند، اما به نظر می‌رسد این افزایش نه‌تنها رضایت آنها را جلب نکرده، بلکه حالا یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کشور پای شکایت به میان آورده است.
صفحه خبر بالای تصاویر