کد خبر: ۲۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

دلیل واردات خودروهای چینی به ایران لو رفت

سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر این که شهرداری تهران نباید اتوبوس‌های بازسازی‌شده را وارد کند، گفت: با توجه به مسائل تحریمی، در طرح آزادسازی واردات خودرو، عمده خودرو‌های وارداتی از طریق شرکت‌های تولیدکننده چینی تامین می‌شوند.
دلیل واردات خودروهای چینی به ایران لو رفت

مخاطب 24- رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر این که شهرداری تهران نباید اتوبوس‌های بازسازی‌شده را وارد کند، گفت: با توجه به مسائل تحریمی، در طرح آزادسازی واردات خودرو، عمده خودروهای وارداتی از طریق شرکت‌های تولیدکننده چینی تامین می‌شوند.

سردار «سید کمال هادیان‌فر»، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با تاکید بر این که در طرح آزادسازی واردات خودرو، شرکت‌های واردکننده مکلف شده‌اند که خودروهای برخوردار از بالاترین استانداردهای روز جهان را به ایران وارد کنند، اظهارکرد: هنوز هیچ خودرویی براساس طرح جدید آزادسازی وارد کشورمان نشده، به نحوی که برخی محموله‌های وارداتی در گمرک مانده‌اند و برای بعضی محموله‌ها نیز صرفا ثبت سفارش انجام شده است.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در طرح آزادسازی واردات خودرو قرار است خودروهای ایمن و دارای استاندارد آلایندگی یورو۶ وارد کشورمان شود. البته با توجه به مسائل تحریمی، در این طرح عمده خودروهای وارداتی از طریق شرکت‌های تولیدکننده چینی تامین می‌شوند. این موضوع البته مربوط به خودروهای نو است و آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم هنوز در هیات وزیران نهایی نشده و سیستم ثبت سفارش آن باز نشده است. اما در هر صورت، پلیس با واردات خودروهای دست دوم بی‌کیفیت مخالف است.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: پلیس تنها در صورتی با ورود خودروهای دست دوم به کشور موافقت خواهد کرد که شرکت‌های واردکننده این دسته از خودروها نیز مکلف شوند که حتما خودروهای ایمن، کم‌مصرف و دارای استاندارد آلایندگی حداقل یورو۵ را وارد کشور کنند. در واقع، ما نباید به سراغ واردات خودروهایی برویم که در کشورهای مبدأ اسقاطی محسوب می‌شوند، چراکه واردات چنین خودروهایی هیچ کمکی به ارتقای سطح ایمنی ترافیک و کاهش آلودگی هوا نمی‌کند.

هادیان‌فر همچنین خاطرنشان کرد: انتقاداتی که مسئولان پلیس راهور در سال‌های اخیر درباره کیفیت پایین خودروهای داخلی مطرح کرده‌اند، همه از سر دلسوزی بوده است و ما تمایل داریم که تولیدکنندگان ایرانی به سطحی برسند که خودروهایشان توان رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشد. ضمن این که باید خودروهایی را در اختیار مردم کشورمان بگذاریم که از ایمنی و استانداردهای لازم برخوردار باشند و با کوچکترین حادثه‌ای، احتمال بروز آسیب‌های جانی برای سرنشینان آنها وجود نداشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: امیدواریم طرح آزادسازی واردات خودرو باعث ایجاد نوعی فضای رقابتی شود تا خودروسازان داخلی به افزایش کیفیت تولیدات خود ترغیب شوند. اگر این اتفاق رخ دهد، قطعا تولیدکنندگان داخلی نیز در بلندمدت نفع خواهند برد. ضمن این که هرچقدر سطح ایمنی خودروهای داخلی بالاتر و مصرف سوخت آنها پایین‌تر باشد، اعتماد مردم به این خودروها نیز افزایش پیدا می‌کند و انتقادات موجود درباره آنها هم کاهش خواهد یافت.

این مقام ارشد انتظامی درباره آخرین وضعیت صدور مجوزهای لازم برای واردات یک هزار دستگاه اتوبوس‌ دست دوم توسط شهرداری تهران نیز گفت: براساس مجوز صادرشده توسط هیات دولت در این زمینه، شهرداری تهران نباید اتوبوس‌های بازسازی‌شده را وارد کند، بلکه شهرداری تنها می‌تواند اتوبوس‌هایی را وارد کند که اولا مورد تایید سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط‌زیست باشند و ثانیا کمتر از ۵ سال از زمان تولید آنها گذشته باشد.

او در پایان تصریح کرد: قطعا هر نوع وسیله نقلیه‌ای که تاییدیه سازمان ملی استاندارد، سازمان حفاظت محیط‌زیست و دیگر نهادهای قانونی ذی‌ربط را نداشته باشد، توسط پلیس پلاک‌گذاری نخواهد شد و این موضوعی است که مسئولان نهادها و شرکت‌های واردکننده خودروها و اتوبوس‌های دست دوم باید مورد توجه قرار دهند.

 

منبع: ایلنا

برچسب ها: واردات خودرو
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
چهره‌های جدید استقلال مشخص شد چهره‌های جدید استقلال مشخص شد
مسئولان باشگاه استقلال که نمی‌خواهند به دلیل ادامه حضور در جام‌حذفی از بازار نقل و انتقالات عقب بیافتند، مذاکره با چند بازیکن را آغاز کردند و با پنج آبی‌پوش تاثیرگذار به توافق رسیدند.
ایران رتبه سوم عدم ایمنی کارگران ایران رتبه سوم عدم ایمنی کارگران
هر سال هزاران خانواده ایرانی با خاک‌سپاری عزیزانی که برای تأمین معاش به معادن، کارگاه‌ها و کارخانه‌های ناامن پا گذاشته‌اند داغدار می‌شوند، اما حوادث تلخ انسانی همچنان در حاشیه اولویت‌های ملی گم می‌شوند. در این گفت‌و‌گو امیر خراسانی، جامعه‌شناس با ارائه وضعیت و شرایط کارگران به ریشه‌های این بی‌توجهی می‌پردازد.
مکالمه تلفنی عجیب ترامپ و پوتین! مکالمه تلفنی عجیب ترامپ و پوتین!
یک شبکه روسی جزئیات عجیب و خواندنی از گفتگوی ترامپ و پوتین را منتشر کرد.
پبام نیازمند به پرسپولیس پیوست پبام نیازمند به پرسپولیس پیوست
پیام نیازمند دروازه‌بان سپاهان سرانجام قرارداد خود را با پرسپولیس نهایی کرد.
برای پیشرفت ملت از کسی اجازه نمی‌گیریم برای پیشرفت ملت از کسی اجازه نمی‌گیریم
مسعود پزشکیان با اشاره به مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا گفت: ایران هیچ‌گاه زیر بار زور نخواهد رفت و ملت خود را از دستاورد‌های صلح‌آمیز صنعت هسته‌ای در عرصه‌های بهداشت، درمان، کشاورزی و صنعت محروم نخواهد ساخت؛ ما برای رشد و پیشرفت ملت‌مان از کسی دستور یا اجازه نمی‌گیریم.
بازدید از «فلک‌الافلاک» برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان است بازدید از «فلک‌الافلاک» برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان است
هم‌زمان با روز ملی جمعیت، بازدید از قلعه «فلک‌الافلاک» برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد.
سردار آزمون آقای گل آسیا شد سردار آزمون آقای گل آسیا شد
مهاجم ایرانی شباب الاهلی علی‌رغم غیبت در دو بازی نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا به عنوان آقای گلی این رقابت‌ها دست یافت.
برگزیده
ایران رتبه سوم عدم ایمنی کارگران ایران رتبه سوم عدم ایمنی کارگران
هر سال هزاران خانواده ایرانی با خاک‌سپاری عزیزانی که برای تأمین معاش به معادن، کارگاه‌ها و کارخانه‌های ناامن پا گذاشته‌اند داغدار می‌شوند، اما حوادث تلخ انسانی همچنان در حاشیه اولویت‌های ملی گم می‌شوند. در این گفت‌و‌گو امیر خراسانی، جامعه‌شناس با ارائه وضعیت و شرایط کارگران به ریشه‌های این بی‌توجهی می‌پردازد.
پنبه، طلای سفید با سیاست های سیاه پنبه، طلای سفید با سیاست های سیاه
مزارع گلستان سال‌هاست که رویای کشت مجدد پنبه را به فراموشی سپرده‌اند؛ محصولی که بیش از ۱۰۰ سال پای ثابت اقتصاد خطه گلستان بود و به ناگاه در اواخر دهه ۷۰ به دلیل صدور مجوز‌های واردات الیاف و پنبه، فقدان حمایت‌های دولتی و نبود خرید تضمینی، رفته‌رفته در مزارع گلستان کم‌رنگ شد و جای بوته‌های سفیدرنگ چشم‌نواز پنبه را شالی، کلزا و گندم پر کرد.
شرکت مخابرات ایران، شتاب‌دهنده سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال شرکت مخابرات ایران، شتاب‌دهنده سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال
هم‌زمان با هفته ارتباطات و روز جهانی ارتباطات، نگاهی دوباره به جایگاه صنعت ICT در پیشرفت کشور، بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد. این حوزه که در دنیای امروز، پیشران توسعه اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی کشورهاست، نیازمند نگاهی آینده‌نگر و سرمایه‌گذاری هوشمندانه در زیرساخت‌هاست؛ و در این میان، شرکت مخابرات ایران با سابقه‌ای چند دهه‌ای در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، نقشی ممتاز و بی‌بدیل ایفا می‌کند.
صفحه خبر بالای تصاویر