کد خبر: ۲۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
واکنش‌های شهردار تهران به انتقادات:
انتصاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران از همان ابتدا حواشی بسیاری را در بر داشت؛ از نحوه عملکرد او در سازمان شهرداری گرفته تا نحوه واکنش‌هایش به انتقاد‌ها و ادبیاتی که در پاسخ‌دهی به پرسش‌ها به کار می‌برد.

مخاطب 24- از همان روز نخست که وارد شهرداری تهران شد انتقادها هم آغاز شد. برخی از حقوقدان‌ها انتخاب او به عنوان شهردار تهران را غیر قانونی می‌دانستند و او هم منتقدان را بی‌انصاف می‌دانست. او در گفت‌وگو با رسانه‌ها تأکید کرد:‌ بنده به لحاظ کاملا قانونی شهردار تهران هستم، انتقاد باید منصفانه باشد. نباید با موضوعات مربوط به سرنوشت مردم سیاسی رفتار کنیم. برخی به دنبال برهم‌زدن آرامش در شهر تهران هستند.

حکم زاکانی که توسط وزیر کشور امضا شد، موضوع انتصابات او در شهرداری حاشیه ساز شد؛ انتخاب دستیاران ویژه که سمتی تازه در شهرداری محسوب می‌شد. اما او در برابر منتقدان به ورود اتوبوسی مدیران به شهرداری تأکید داشت که بیشتر مدیرانش را از بدنه شهرداری انتخاب کرده و این انتقاد را نمی‌پذیرفت.

ادبیات او در برابر منتقدان نیز متفاوت با شهرداران گذشته بود؛ «وقتی می‌خواهی اسم انقلاب را ببری، گلویت را خوب بمال تا در گلویتان گیر نکند». این پاسخ شهردار تهران به یکی از دانشجویان دانشگاه شریف بود.

ادبیات تند و تیز او در برابر برخی از منتقدان نکته تازه‌ای نیست. لحن بیان او در مناظره‌های انتخابی و نحوه پاسخگویی او هنوز هم گاهی از سوی منتقدانش در فضای مجازی یادآوری می‌شود. زاکانی در واکنش به انتقاد مدیران و تصمیم‌گیران سابق شهرداری هم علاقه‌مند است از همین ادبیات استفاده کند. از پیشنهاد «پا دوچرخه‌زدن در سایه» به پیروز حناچی تا پاسخ به انتقاد محسن هاشمی از تراموا که سال‌ها مدیریت متروی تهران را برعهده داشت و گفتن این جملات خطاب به وی که «آدم چیزی را که بلد نیست، نباید بگوید چون مجبور نیست حرف بزند!».

زاکانی حتی مراعات منتقدان کنونی‌اش در میان اعضای شورای شهر را هم نمی‌کند. بگم بگم‌های او درخصوص آمار اتوبوس‌های فعال تهران در دوره محمد باقر قالیباف در صحن شورا و این که قرار به گفتن باشد او هم آمارها را می‌گوید، تنها یکی از بگو و مگوهای او با برخی از اعضای شورای شهر است. مرور پاسخ‌های او به انتقادها نشان می‌دهد اولین واکنش او انکار است و سپس دادن جواب‌های مبهم؛ اما علاقه او بیشتر به تمسخر حرف‌هایی است که چندان به مذاقش خوش نمی‌آید.

در جدول ذیل به برخی از واکنش‌ها و پاسخ‌های زاکانی به انتقادها و پرسش‌ها اشاره شده است:

مردی که تاب انتقاد ندارد

مردی که تاب انتقاد ندارد

 

منبع: خبرآنلاین

برچسب ها: شهرداری تهران
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
استایل مجری جنجالی صدا و سیما در راه بازگشت از آمریکا! title
ژیلا صادقی مجری خبرساز صداوسیما که در ماه‌های اخیر در چند نوبت بابت پوشش متفاوتش روی آنتن تلویزیون به سوژه شبکه‌های مجازی تبدیل شده است؛
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
جزئیات جدید از ربودن "یسنا" title
فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آن‌ها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.