کد خبر: ۲۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از برگزاری دومین جشنواره گردشگری نمد ابرسج خبر داد.

مخاطب 24- مرتضی نظری ۹آبان ماه ضمن دعوت از علاقه‌مندان و گردشگران برای حضور در این جشنواره ملی اظهار کرد: این جشنواره که دومین جشنواره گردشگری نمد در این روستای تاریخی و زیبا است، از صبح روز جمعه پیش رو ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۲ در روستای هدف گردشگری ابرسج بخش بسطام آغاز می‌شود.

وی افزود: این جشنواره باهدف ایجاد نشاط اجتماعی، رونق اقتصاد بومی و محلی، معرفی هویت اجتماعی، فرهنگی و صنایع‌دستی این منطقه برگزار می‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: برگزاری برنامه‌های شاد و فرهنگی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و غرفه‌های فروش محصولات محلی اعم از کشاورزی، باغی و لبنی، فروش غذاهای سنتی و … ازجمله برنامه‌های این جشنواره است.

نظری با اشاره به آیین های کهن در این روستا خاطرنشان کرد: برگزاری کشتی با شال و اجرای بازی‌های بومی و محلی و...از دیگر برنامه‌های این جشنوار ملی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: این جشنواره با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود، بخشداری بسطام، شورای اسلامی و دهیاری روستای ابرسج و... برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا-روستای اَبَرسیج در دهستان خرقان بسطام و در شرق استان سمنان واقع شده است. این روستا به خاطر وجود درخت اورس ۲۵۰۰ ساله مشهور است.مسجد سرخان این روستا که گفته می شود در دوران پیش از اسلام آتشکده بوده، گویای قدمت بالای این روستا است.

ابرسج قطب نمدمالی استان سمنان بوده و تولیدات آن به خارج از کشور صادر می شود.نمدمالی از دیرباز مورد توجه مردم این روستا بوده و این شغل در این روستا از قدمتی چند صد ساله برخوردار است.

همچنین یکی از ورزش های خاص این روستا کشتی با شال است که قوانین خاص خود را دارد.
 اورس ۲۵۰۰ساله، زیارتگاه عارف نامی پیر عبدالله داستانی و از هم روزگاران شیخ ابوالحسن خرقانی،منطقه اقبالیه، مسجد سرخان و...از جاذبه ها و ابنیه تاریخی این روستا محسوب می شوند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: جشنواره
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بدترین رانندگان جهان اهل کدام کشور هستند؟ title
احتمال مرگ در یک تصادف رانندگی در جمهوری دومینیکن ۱۵ برابر بیشتر از ایسلند است.
هوش مصنوعی چه مشکلی با فضایی‌ها دارد title
همیشه این سوال وجود داشته است که در جهانی با میلیارد‌ها کهکشان و ستاره چرا ما نشانه‌ای از موجودات بیگانه پیدا نمی‌کنیم. ظاهرا هوش مصنوعی مانع پیدا کردن فضایی‌ها می‌شود
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.