کد خبر: ۲۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۰
گوشی شیائومی ۱۴ پرو از شیشه دراگون کریستال یا Dragon Crystal Glass استفاده می‌کند که مقاوم‌ترین نوع به کار رفته در گوشی‌های هوشمند است. اما دراگون کریستال گلس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

مخاطب 24- گوشی‌های پرچمدار جدید گوشی شیائومی یعنی شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو به‌تازگی معرفی شده‌اند. این گوشی‌ها با قیمت مناسب و ویژگی‌ها و مشخصات جذاب خود، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود بتوانند به فروش خوبی دست پیدا کنند. یکی از ویژگی‌های جذاب پرچمداران جدید شیائومی، شیشه جدیدی است که در آنها به کار رفته است.

این شرکت چینی یک شیشه محافظ داخلی جدید با نام دراگون کریستال گلس را در شیائومی 14 پرو مورد استفاده قرار داده که ادعا می‌شود مقاوم‌ترین و سخت‌ترین شیشه در بین گوشی های هوشمند موجود در بازار است. اما بیایید ببینیم Dragon Crystal Glass چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

دراگون کریستال گلس تا ده برابر در برابر سقوط مقاوم‌تر است

بنا بر ادعای شیائومی، شیشه دراگون کریستال از ترکیبی از مواد خام از جمله اکسید لیتیوم، دی‌اکسید سیلیکون، اکسید آلومینیوم، اکسید زیرکونیوم، پنتوکسید فسفر و اکسید سدیم ساخته شده است. این مواد در دمای بیش از 1600 درجه سانتی‌گراد به‌مدت 100 ساعت پردازش شده‌اند که باعث می‌شود بلورهایی به‌اندازه نانو (حدود 25 نانومتر) در داخل شیشه تشکیل شود. این کریستال‌ها ساختاری به هم پیوسته را تشکیل می‌دهند و استحکام قابل توجهی را به شیشه می‌بخشند.

شیائومی می‌گوید دراگون کریستال گلس دارای سختی ویکرز 860HV0.025 است. سختی Vickers یکی از معیارهای سختی برای مقاومت مواد است که یک فرورونده‌ی هرمی‌شکل از جنس الماس، سختی آن را تعیین می‌کند. به این ترتیب شیشه دراگون کریستال شیائومی به‌طور قابل توجهی از سایر شیشه‌های محافظ صفحه نمایش در بین گوشی های هوشمند از جمله سرامیک شیلد اپل (با سختی ویکرز 814HV0.025)، گوریلا گلس ویکتوس 2 (با سختی ویکرز 670HV0.025) و Kunlun Glass 2 هواوی (با سختی ویکرز 830HV0.025) مقاوم‌تر و سرسخت‌تر خواهد بود. در جدول زیر می‌توانید میزان سختی ویکرز انواع مختلف شیشه‌های محافظ صفحه نمایش در بین گوشی های هوشمند موجود در بازار را مشاهده کنید:

نوع شیشه سختی ویکرز (HV0.025)
دراگون کریستال گلس شیائومی 860
هواوی Kunlun Glass 2 830
سرامیک شیلد اپل 814
کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس 2 670

در نتیجه‌ی این ساختار داخلی، شیائومی ادعا می‌کند که نمایشگر شیائومی 14 پرو با Dragon Crystal Glass تا ده برابر بیشتر از شیشه‌های تقویت شده معمولی در مقابل سقوط از ارتفاع مقاوم خواهد بود. این نوع شیشه علاوه بر دوام و مقاومت بالا، شفافیت زیادی نیز دارد. این میزان شفافیت به‌ این دلیل ایجاد شده که قطر ذره‌های میکروکریستالی داخلی بسیار کوچک و به‌صورت مساوی توزیع شده است. در نتیجه شیشه دراگون کریستال، کیفیت تصویر را فدای دوام و مقاومت بالا نمی‌کند.

شیائومی همچنین ویدیویی را منتشر کرده که در آن می‌توانید استحکام و مقاومت شیشه دراگون کریستال را مشاهده کنید. در این ویدیو که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید، شیشه محافظ جدید شیائومی را می‌بینید که در دو مرحله با شیشه‌های معمولی رقابت می‌کند.

 

منبع: گجت نیوز

برچسب ها: گوشی شیائومی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب title
ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می‌باشد ۶۵ ساله شد.
بوی بد دهان را با این روش از بین ببرید title
هل، یک چاشنی خوش عطر و بو با خواص فوق‌العاده است و امروزه پای ثابت ادویه‌های مصرفیِ میلیون‌ها آشپز در سراسر جهان شده است.
محققان چینی مغز را پس از انجماد زنده کردند title
طبق خبری که به داستان‌های علمی-تخیلی شباهت دارد، احتمالاً راهی وجود داشته باشد که بتوان بافت مغز منجمد را بدون آسیب احیا کرد. دانشمندان چینی یک معجون شیمیایی جدید ساخته‌اند که اجازه می‌دهد بافت مغز بعد از انجماد دوباره عملکرد خود را بازیابد.
جرمی کلارکسون دوباره جذاب ترین مرد بریتانیا شد title
جرمی کلارکسون در نظرسنجی سایت ایلیسیت انکونترز به‌عنوان جذاب ترین مرد بریتانیا برگزیده شده است. نکته جالب ماجرا در فهرست افرادی است که بعد از او قرار گرفته‌اند.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.