کد خبر: ۲۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
طوفان الاقصی، نوزدهمین روز خود را در شرایطی پشت سر می‌گذارد که حتی رسانه‌های اسرائیلی هم این عملیات را بی‌نظیر در تاریخ و شکستی وسیع برای این رژیم دانستند.

مخاطب 24- بعد از این حمله بی‌سابقه حماس به اسرائیل، دنیا متوجه ضعف دستگاهای اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل شد؛ رژیم صهیونیستی اما ماه‌ها قبل از این حمله حماس از درون خود مورد حمله قرار گرفت.

با روی كارآمدن كابینه تندرو نتانیاهو ده‌ها هزار نفر با برگزاری تظاهرات در تل‌آویو علیه كابینه فاشیست نتانیاهو شعار دادند؛ چراکه كابینه تندرو تل آویو طرح‌های خطرناكی برای كرانه باختری داشت و همزمان وزرای نتانیاهو تلاش داشتند تا با تغییر برخی قوانین قضائی، شرایط را برای مختومه كردن پرونده رشوه‌های او در دادگاه مساعد كنند.

این اقدامات كابینه تازه كار تل آویو، صدای ساكنان رژیم صهیونیستی را نیز درآورد و زمانی که دولت نتانیاهو، از حدود ۸ ماه پیش از بسته اصلاحات در سیستم قضائی رونمایی کرد، ده‌ها هزار صهیونیست به شکل هفتگی اقدام به برگزاری تظاهرات اعتراضی کردند و یکی از بزرگ‌ترین جنبش‌های اعتراضی در تاریخ رژیم صهیونیستی شکل گرفت. این اعتراضات تاکنون باعث نشده است که دولت نتاتیاهو از موضع خود درباره اصلاحات قضائی کوتاه بیاید و سی و نه هفته تظاهرات مداوم، اعتراضات به اصلاحات قضائی در سراسر سرزمین های اشغالی ادامه داشت و حتی صدها نفر از مردم اسرائیل در اعتراض به طرح اصلاحات قضائی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور در فرودگاه بن گوریون که بزرگترین ترمینال هوانوردی غیرنظامی اسرائیل به شمار می‌رود، تنها ۳۰ روز پیش از طوفان الاقصی تجمع کردند.


دولت افراطی و خشن نتانیاهو و همچنین درگیری‌های تقسیم قدرت در بدنه حاکمیت اسرائیل و اعتراضات گسترده مردمی در تل آویو نشان از سست بودن رژیم صهیونیستی و ضعف در دولت نتانیاهو را بر ملا کرد و حماس برگرفته از همین آشفتگی‌های دولت نتانیاهو و کسب اطلاعات دقیق ضربه تاریخی و مهلک خود را بر اسرائیل وارد ساخت.
سیستم امتیتی و تروریستی موساد، گنبد آهنین و ارتش اسرائیل با حمله حماس در شوک عمیق فرو رفتند و همین عصبانیت نتانیاهو سبب شد تا عملا جنگ باخته را بر سر شهر غزه و مردمان غیر نظامی تلافی کند. نتانیاهو و دولتش اما خوب می‌دانند حتی اگر غزه را با خاک یکسان کنند، هرگز نخواهند توانست ضعف و سست بودن پایه دولت رژیم صهیونیستی را پنهان کنند.
تاریخ به یاد ندارد بعد از هولوکاست اسرائیل چنین تلفات وسیع و حمله خفت باری را تحربه کرده باشد. نتانیاهو اما متوجه دستآورد حمله حماس شده که چنین بی محابا عقده خود را بر سر زنان و کودکان غزه تخلیه می‌کند.
رژیم صهیونیستی پس حمله طوفان القصی تمام تلاش خود را برای عادی سازی با کشورهای عربی بر باد داد و این بزرگ‌ترین ضربه‌ای بود که در آیتده خیلی زود نتانیاهو و دولتش را زمین گیر خواهد کرد.
گروگان های اسرائیلی توسط حماس هریک به اندازه هزاران بمپ ویرانگر بر سر نتانیاهو آوار خواهد شد؛ چنان که خانوادهای گروگان‌ها با اعتراضات و هجمه‌های خود بر نتانیاهو و دولتش انان را در سراشیبی سقوط قرار خواهد داد.
ازسویی دیگر همه دنیا متوجه ظلم و آدم‌کشی به خصوص کودک کشی رژیم صهیونیستی شد و این مهم نیز ضربه‌ای دیگر بر پیکر رژیم صهیونیستی خواهد بود.
حملات احتمالی حزب الله‌ و دیگر حامیان حماس از هر سو می‌تواند رژیم صهیونیستی را به نابودی بکشاند. پیامدهای طوفان القصی فراگیرتر و مهلک تر از آن چیزی است که درحال حاضر با به خاک و خون کشیدن غزه قابل مقایسه نخواهد بود.
اسرائیل با حمایت امریکا بی محابا بر حمله به غزه می‌تازد اما تاریخ ثابت خواهد کرد همین امریکا نیز یار وفادار رژیم صهیونیستی نخواهد بود. امریکا همواره ثابت کرده در لحظات حساس و نهایی پشت دوستاتش را خالی کرده است؛ این‌ها بخش کوچکی از پیامدهای حمله طوفان القصی است؛ چنان که مقام معظم رهبری با درایت خود افول اسرائیل را وعده داده بودند و عادی سازی با این کشور جعلی و کودک کش را به شرط بندی در اسب های بازنده خواندند. اسرائیل و دولت نتانیو امروز هیچ اعتباری در نزد دولت های که در آستانه عادی سازی با او بودند را ندارد.
نتانیاهو اما خوب می‌داند حماقت اخر او نسبت به هدف قرار دادن ایران( ادعای که همیشه بر آن تاکید داشته) میخ آخر بر تابوت او و دولت کودک کش و جعلی او خواهد بود.

مرتضی بلوکی کارشتاس رسانه

منبع: نجواخبر

 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ارتباط استفاده از سیگار الکتریکی با صرف وقت در رسانه‌های اجتماعی title
تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکان و نوجوانانی که هفت ساعت یا بیشتر در روز از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، دو برابر با خطر بیشتر مصرف سیگار سنتی یا سیگار الکترونیکی یا هر دو مواجهند.
اجرام مرموز در فضا که از وجود حیات فرازمینی حکایت دارند title
ستاره شناسان اجرامی مرموز را در فضا رصد کرده اند که احتمال می‌دهند نشانه وجود حیات در آنجا باشد.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
برگزیده
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.