کد خبر: ۲۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
جنگ غزه وارد مرحله جدیدی شد؛
پس از حمله گروه‌های شبه‌نظامی متحد ایران به پرسنل آمریکایی در خاورمیانه، آمریکا حملاتی علیه مواضع این گروه‌ها در سوریه انجام داد.

مخاطب 24- لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در بیانیه‌ای مدعی شده آمریکا روز پنجشنبه به دو تأسیسات در سوریه که گفته می‌شود توسط نیروهای سپاه پاسداران و گروه‌های مورد حمایت ایران استفاده می‌شود، حمله کرد.

به نوشته الجزیره این حملات به دستور شخص جو بایدن در واکنش به حملات این هفته به پرسنل آمریکایی در سوریه انجام شد. یکی از پیمانکاران آمریکایی در جریان یکی از حملات و در حالی که در پناهگاه بود، از یک حادثه قلبی جان باخت و ۲۱ پرسنل آمریکایی مجروح شدند.

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده به دنبال درگیری نیست و هیچ قصد و تمایلی برای درگیری بیشتر ندارد، اما این حملات با حمایت ایران علیه نیروهای آمریکایی غیرقابل‌قبول بوده و باید متوقف شود. این حملات با هدف دفاع از خودو  صرفاً برای محافظت و دفاع از پرسنل آمریکایی در عراق و سوریه انجام شد. این حملات جدا و متمایز از درگیری جاری بین اسرائیل و حماس هستند و تغییری در رویکرد ما نسبت به درگیری اسرائیل و حماس ایجاد نمی‌کنند».

به ادعای مقامات ارشد آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز؛ حملات شبانه ایالات متحده به سوریه به یک انبار تسلیحات و یک انبار مهمات مورد استفاده سپاه پاسداران و گروه‌های تحت حمایت ایران اصابت کرد. به گفته مقامات، دو جت جنگنده اف-۱۶ حدود ساعت ۴:۳۰ صبح به وقت محلی در نزدیکی ابوکمال، این حملات را انجام دادند.

اما حسن منیمنه، کارشناس خاورمیانه و شمال آفریقا در مؤسسه خاورمیانه به الجزیره گفته که فکر نمی‌کند که این دو رویداد قابل تمایز باشند. منیمنه خاطرنشان کرد: «این حمله در شرایطی انجام شده که ایالات متحده از اسرائیل در جنگ با حماس حمایت می‌کند و بنابراین، نمی‌توان را مسئله جدایی دانست. چیزی که می‌دانیم این است که در واشنگتن در مورد نیات تهران و همچنین در تهران نسبت به نیات واشنگتن عدم اطمینان وجود دارد».

او افزود: «اگر ایران مطمئن باشد که جنگی در راه است، ممکن است تصمیم بگیرد که پیش‌دستی کرده تا از بخشی از تواناهایی‌های خود، قبل از اینکه در یک جنگ مشترک با آمریکا و اسرائیل محو شوند، استفاده کنند. ما هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم».

 

منبع: اکو ایران

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
جزئیات جدید از ربودن "یسنا" title
فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آن‌ها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.