کد خبر: ۲۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
نشست همکاری دو جانبه میان سازمان منطقه آزاد کیش با فدراسیون روسیه و گام برداشتن در راستای شعار سال "مهار تورم و رشد تولید" با تمرکز بر جذب سرمایه گذاری خارجی در جزیره کیش، برگزار شد.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش:این نشست تخصصی با حضور"هیات اعزامی از مدیریت آسیای میانه، قفقاز و سازمان توسعه تجارت کشور روسیه"جهت معرفی شایسته مزیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش و امکان سنجی همکاری‌های مشترک در کشور‌های حوزه CIS با محوریت فدراسیون روسیه انجام شد.

یکی از توافق صورت گرفته در این نشست راه اندازی دفاتر و برگزاری نمایشگاه دائمی با هماهنگی سازمان توسعه تجارت بود تا نمایندگان هر دو منطقه در کشور‌های مقصد حضور یابند.

احداث پایانه صادراتی و ایجاد زون تجاری در مجاورت بندرگاه کیش و فراهم شدن زمینه فعالیت EMC‌ها جهت بازاریابی و بازارسازی کالا‌های تولیدی شرکت‌های مستقر در منطقه آزاد کیش با همکاری و مشاوره سازمان توسعه تجارت نیز بر اساس توافق صورت گرفته پیگیری می‌شود؛ بنابراین گزارش، برنامه ریزی برای برگزاری رویداد تجاری و ایونت‌های اقتصادی، نشست‌های B۲B و همچنین معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و همکاری‌های دوجانبه با مشارکت و همکاری سازمان توسعه تجارت و شرکت در پاویون‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های هدف مورد ارزیابی قرار گرفت.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: هیات اعزامی پس از حضور در جلسات کارشناسی و ضمن بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره به ویژه بندرگاه و پایانه مسافری جدید فرودگاهی که به عنوان زیرساخت‌های اصلی و شاه راه ورودی به جزیره کیش محسوب می‌شوند؛ ظرفیت‌های موجود در حوزه گردشگری سلامت، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های همکاری در حوزه درمان را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین در ادامه بازدید‌ها به منظور آشنایی با ظرفیت‌های تولیدی و تجاری کیش و رفع موانع و تسهیل فرآیندها؛ از نزدیک با مسوولان شرکت‌های صنعتی آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه فروش و صادرات محصولات تولیدی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در این زمینه پیشنهادات موثر و کاربردی ارائه شد.

این گزارش حاکیست که پس از فرآیند‌های کارشناسی و امکان سنجی پتانسیل‌های همکاری، با پیگیری رایزن بازرگانی سازمان توسعه و تجارت در کشور روسیه جهت بهره مندی از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش در حوزه صنعت توریست "تفریحی و سلامت" این مهم در دستور کار قرار گرفت.

این گزارش خاطر نشان می‌کند: برگزاری همایش توریست سلامت در جزیره کیش با همکاری مجری نمایشگاه ایران هلث پیشنهاد شد تا برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد و همایش‌های مشابه انجام شود.

لازم به ذکر است با توجه به مشکلات و محدودیت‌های صادرکنندگان برای دریافت ارز، جلسه‌ای مشترک با بانک آفشور سایروس، ظرفیت‌های بانک مزبور در کنار امکان همکاری با بانک‌های روسیه و میربیزنس بانک با همکاری سازمان توسعه تجارت برگزار می‌شود.

گفتنی است مهدی بابایی، معاون دفتر آسیای میانه، قفقاز و سازمان توسعه تجارت روسیه، جواد سعادت، دبیر میز روسیه سازمان توسعه تجارت، علی میرخسروی، معاون دفتر آماد و لجستیک سازمان توسعه تجارت، کاوه غربا، دبیر میز مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان توسعه تجارت، مهدی شهیدی، مشاور امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش و محمد امام، نماینده معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست حضور داشتند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محققان چینی مغز را پس از انجماد زنده کردند title
طبق خبری که به داستان‌های علمی-تخیلی شباهت دارد، احتمالاً راهی وجود داشته باشد که بتوان بافت مغز منجمد را بدون آسیب احیا کرد. دانشمندان چینی یک معجون شیمیایی جدید ساخته‌اند که اجازه می‌دهد بافت مغز بعد از انجماد دوباره عملکرد خود را بازیابد.
جرمی کلارکسون دوباره جذاب ترین مرد بریتانیا شد title
جرمی کلارکسون در نظرسنجی سایت ایلیسیت انکونترز به‌عنوان جذاب ترین مرد بریتانیا برگزیده شده است. نکته جالب ماجرا در فهرست افرادی است که بعد از او قرار گرفته‌اند.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
ماجرای رسوایی اخلاقی ترامپ به کجا رسید؟ title
ماجرای شکایت یک ستاره فیلم‌های پورن از ترامپ، آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برای او دردسر ساز شده است. این پورن استار چه کسی است و چگونه ماجرای یک ابهام در دوره جوانی رئیس جمهور سابق امریکا را در ۷۷ سالگی به دادگاه آورد؟ گزارش خبرآنلاین را بخوانید.
چرا گوگل نام Gemini را برای هوش مصنوعی خود انتخاب کرد؟ title
جمینای نام پروژه سابق ناسا به‌منظور ارسال فضانوردان به سطح ماه است، اما گوگل به علت دیگری این نام را برگزیده است.
برخورد با تخلفات سزارین‌های تقویمی! title
معاون درمان وزارت بهداشت، با صدور بخشنامه‌ای نسبت به ضرورت مقابله با تخلفات سزارین‌های تقویمی تاکید کرد.
ازدواج یک بازیگر و مجری ایرانی! title
شیدا خلیق بازیگر مشهور ایرانی عکس‌هایی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خبر ازدواجش را داد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.