به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه ایران:مبرقعی در این نشست که عبدالصمدخدامی معاون هماهنگی امور شعب استانها و نمایندگیهای بیمه ایران نیز حضور داشت، ضمن قدردانی از اقدامات محسن پورکیانی دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران و با اشاره به محورهای مورد بحث تنظیم امور نمایندگان، گفت: بیش از ۸۰ درصد از شرکتهای بیمه، نمایندگان و بیمه گزاران، به دلیل عدم آشنایی و شناخت درست از موضوع اخلاق حرفهای، آن را رعایت نمیکنند و به همین جهت برگزاری جلساتی با حضور مدیران امور نماییندگیهای شرکتهای بیمه برای پرداختن به این موضوع لازم و ضروری است.
عضو هیات مدیره بیمه ایران، نمایندگان شرکتهای بیمه را امانتداران صنعت بیمه کشور دانست وتاکید کرد: امانت داری و امین بودن دارای دو شکل عام وخاص است و نماینده شرکت بیمه در زمان مواجهه با بیمه گزارانی که دیدگاهی منفی و بدبین به تمام رویکردها و سیاستهای صنعت بیمه دارند، میتوانند امانتداری عام خود را نشان داده و بدون تخریب سایر شرکتها و صحه گذاشتن بر این دیگاه منفی و مبرا دانستن شرکت خود از این باور بیمه گزار، ضمن اقناع بیمه گزار و آشتی وی با صنعت بیمه، محصول شرکت خود را به بیمه گزار عرضه کنند. رعایت این نوع از امانتداری که به معنای امانت داری عام است منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور در میان مدت و دراز مدت و انتفاع همه شرکتها خواهد شد.
مبرقعی افزود: میزان ضریب نفوذ بیمه در کشور باید حداقل ۴ برابر میزان فعلی آن باشد و با توجه به اینکه نمایندگان در خط مقدم شرکتهای بیمه و ارتباط مستقیم با مشتریان قرار دارند، در صورت رعایت اصول و مقررات حاکم بر اخلاق حرفهای از سوی نمایندگان میتوانیم به ضریب نفوذ ۸ درصدی که مورد نظر سیاست گذاران کشور است، برسیم.
وی تاکید کرد: امیدوارم برگزاری این جلسات و نشستهای تخصصی و همچنین نظرات و پیشنهادات موثر و تعیین کننده مدیران امور نمایندگیهای شرکتهای بیمه، ما را به نقطه نظرهای مشترکی برای تدوین آیین نامه نهایی برساند.
خدامی نیز در این جلسه، برگزاری این نشستها را برای پویایی صنعت لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: خوشحالم که در این جلسه یکی از دغدغههای مشترک چند ساله شرکتهای بیمه، به بحث و گفتگو گذاشته شده و قطعا نتایج حاصل از آن موجب شکوفایی هر چه بیشتر فضای کسب و کار شرکتهای بیمه خواهد شد.
وی افزود: برای شرکتهای بیمه، دوستی و رفاقت، مهمتر از رقابت است، بنابراین در یک فضای صمیمی و دوستانه باید به دغدغه مشترک زیادی که داریم بپردازیم و آیین نامه ۷۵ به عنوان یکی از کلیدیترین و مبناییترین موضوعات همواره مورد بحث و توجه همه ما بوده و سالهای سال، کاستیهای آن اعم از تعاریف و مصادیق مختلف به بحث گذلشته شده است. از اینرو، بررسی و به روز رسانی آیین نامه ۷۵ با توجه به توسعه تکنولوژیها و ابزارهای جدید، اهمیت زیادی پیدا کرده است.
گفتنی است در ابتدای این نشست حمیدرضا بحیرایی مدیر کل امور نمایندگیهای بیمه ایران، به تشریح نظرات و اصلاحات پیشنهادی، پیش نویس اصلاحی وفق توافقات جلسات کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه در سال ۱۴۰۰، نقطه نظرات معاونت نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، و توافقات کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه در سال ۱۴۰۲ در خصوص آیین نامه تنظیم امور نمایندگیها پرداخت و در ادامه هر یک از مدیران حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادت خود را مطرح کردند.