مخاطب24:اخیرا مطلبی در سایت همراه مکانیک منتشر شده مبنیبر معرفی لیست خودروهای رنج ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان؛ که تصمیم گرفتیم آن را بازنشر کنیم. در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین گزینه را در میان خودروهای ۱.۲ میلیاردی مونتاژی و یا وارداتی با توجه به کلاس بدنه مدنظر خود یعنی شاسی بلند یا سواری و همچنین از نظر مشخصات فنی و میزان در دسترس بودن قطعات فنی و بدنه و کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش مناسب با نیاز خود انتخاب کنید.
لیست گزینههای خرید خودرو کارکرده
در کنار خودروهای نو، میتوانید به خرید خودرو کارکرده در رنج قیمتی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم فکرکنید. در جدول زیر لیستی از ماشینهای یک میلیارد و دویستی که با کارکرد عادی یعنی سالی بیست هزار کیلومتر و وضعیت فنی و بدنه سالم میتوان تهیه کرد را برای شما فراهم کردهایم:
* قیمت ذکر شده برای خودروهای کارکرده با فرض فنی سالم و بدنه بدون رنگ است.
* با توجه به ایرادات زیاد در خودروهای بالای ۱۰ سال، در اینجا فقط خودروهای ۹۲ به بعد را معرفی کردهایم.
بهترین ماشینهای ۱.۲ میلیاردی بازار
همراه مکانیک در ادامه، تعدادی از بهترین گزینهها را با جزئیات بیشتری معرفی کرده است:
چری تیگو ۷
اگر در میان ماشینهای یک میلیارد و دویستی به دنبال خودرویی شاسی بلند با سیستم تعلیق نرم، شتاب مناسب و فضای کابین قابل هستید تیگو ۷ انتخاب مناسبی برای شماست.
چری تیگو ۷ ie با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتر مجهز به توربو شارژ و بهرمندی از گیربکس ۶ دنده دو کلاچه دارای ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور قابلیت رسیدن به شتاب ۱۰۰ کیلومتر را در ۱۰.۲ ثانیه دارد که برای خودرویی شاسی بلند با این ابعاد جزء گزینههای اصلی بهترین ماشین در رنج یک میلیارد و دویست میلیون است.
امکانات این خودرو شامل کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور جلو، سنسور بارن، سنسور فشار باد تایر، ترمز پارک برقی، فرمان برقی حساس به سرعت، مانیتور لمسی با ۶ اسپیکر و هندزفری، دوربین ۳۶۰، استارت دکمهای و ورود بدون کلید، تهویه اتومات دوگانه و سقف پاناروما است.
از دیگر ویژگیهای مثبت این خودرو خدمات پس از فروش قابل قبول و قطعات فنی و بدنه نسبتا در دسترس است.
فیدلیتی پرایم
اگر به دنبال خودرویی شاسی بلند با ابعاد بزرگتر و فضای کابین جادارتر به نسبت تیگو ۷ هستید خودروی فیدلیتی پرایم بهترین ماشین در رنج یک میلیارد و دویست برای شماست.
فیدلیتی با موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتر مجهز به توربو شارژ توانایی تولید ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و با بهره گیری از گیربکس ۶ دنده اتوماتیک دوکلاچه خود، شتاب صفر تا صد ۱۱.۹ ثانیهای و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دارد.
فیدلیتی همچنین از امکانات رفاهی همچون کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، رادار نقطه کور، رادار تغیرلاین، فرمان برقی حساس به سرعت، دوربین ۳۶۰، تهویه اتومات و سقف پاناروما برخوردار است.
این خودرو دارای خدمات پس از فروش مناسب و قطعات فنی و بدنه دردسترس و بازار خرید و فروش قابل قبول است، اما از نکات منفی این خودرو داغ کردن گیربکس در استفاده طولانی مدت در جادههای دارای شیب و ترافیکهای طولانی در نسخه گیربکس قدیم است.
سراتو ۲ لیتر آپشنال
سراتو سایپایی آپشنال خودرویی سدان با شتاب و فرمان پذیری مناسب و با کیفیت و دوام فنی قابل قبول در میان ماشینهای یک میلیارد و دویستی است.
این خودرو با خدمات پس از فروش قابل قبول، قطعات فنی و بدنه دسترس، بازار خرید و فروش مناسب و با دوام فنی خود، خودرویی مناسب جهت استفاده روزمره است.
این خودرو با پیشرانه فنی ۲ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس ۶ دنده اتومات توانایی تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۴ نیوتن متر گشتاور دارد که در ۱۰.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت میرسد.
امکانات رفاهی این خودرو لیستی خلوت و نسبتا کم آپشن در میان خودروهای ۱.۲ میلیاردی است و شامل کروز کنترل، سنسور عقب، پدال شیفتر مانیتور و دوربین عقب است و استفاده از ترمز کاسهای و نداشتن ترمز عقب دیسکی و کنترل پایداری از نکات قابل ذکر راجع به این خودرو ۱.۲ میلیاردی است.
کی ام سی j۷
خودروی کی ام سی j۷ گزینهای جذاب برای جوانان و طرفداران خودرو با طراحی اسپرت است.
این خودرو با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتر gdi توانایی تولید ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد و از گیربکس ۶ دنده اتوماتیک دو کلاچه بهره میبرد.
امکانات رفاهی این خودرو شامل کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور فشار باد تایر، فرمان برقی حساس به سرعت، پدال شیفتر، دوربین ۳۶۰ و مانیتور ۱۰ اینچی، شارژر وایرلس و سقف پاناروما لیستی کامل از امکانات رفاهی را برای شما فراهم میکند.
مطلب برگرفته از مقاله منتشرشده در مجله همراه مکانیک است.