کد خبر: ۲۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
به صورت کلی دعاوی و اختلافاتی که محوریت آنها درباره ملک ویا مسائل ملکی باشد دعاوی ملکی نامیده می شود. دعاوی ملکی بسته به موضوع، می تواند جنبه حقوقی و کیفری داشته باشد

در جستوجوی بهترین وکیل ملکی در تهران هستید؟ بهترین وکیل ملکی در تهران کیست؟  گمان می‌کنم شمایی که به دنبال بهترین وکیل ملکی هستید درگیر مشکلاتی در زمینه ملکی هستید که احتمالا خواب را از شما گرفته، این مشکلات ممکن است شامل عدم تفهیم کامل قوانین ملکی، اشتباه در معاملات خرید و فروش املاک، مسائل مربوط به رهن واجاره ویا هرگونه اختلافات ملکی با شخص دیگری باشد. دقیقا اینجاست که یک وکیل ملکی خبره به داد شما خواهد رسید.

دعاوی ملکی

به صورت کلی دعاوی و اختلافاتی که محوریت آنها درباره ملک ویا مسائل ملکی باشد دعاوی ملکی نامیده می شود. دعاوی ملکی بسته به موضوع، می تواند جنبه حقوقی و کیفری داشته باشد. در اولین قدم باید بدنبال بهترین وکیل ملکی برای پرونده خود باشید. در صورت عدم استفاده از وکیل ملکی حرفه ای به احتمال زیاد از حقوق و منافع خود محروم خواهید شد.

بهترین وکیل ملکی درتهران کیست؟

از این عبارت چنین برداشت می شود که فرد به دنبال رزومه و سابقه کاری وکیل است تا بتواند تصمیم گیری کند که پرونده خود را به ایشان بسپارد یا خیر. البته این معیار (برررسی کارنامه کاری وکیل) تا حدودی درست است اما همه چیز نیست. منظورم این است که ابتدا بررسی کنید که وکیل مورد نظر در چه تعداد از پرونده ها موفق بوده اما موارد مهمتری نیز وجود دارد که حتما باید به آنها دقت کنید در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.

ویژگی های وکیل ملکی حرفه ای

  • ارتباط موثر با موکل: یک وکیل ملکی خوب پیش از جلسه ی رسیدگی، شروع به مطالعه پرونده و جمع آوری مدارک و مستندات کرده و سعی می کند ارتباط موثری با موکل خود برقرار می کند. قانونا وکیل مسئولیتی در به نتیجه رسیدن پرونده ندارد اما یک وکیل خوب کسی است که در قبال موکل خود احساس مسئولیت می کند.
  • تجربه و تخصص در حوزه ملکی: یک وکیل ملکی با تجربه می تواند بهترین راه حل ها را ارائه دهد و در مواجه با مسائل پیچیده بهترین تصمیم را بگیرد. در نتیجه تعداد پرونده های موفق وکیل را بررسی کنید.
  • شفافیت: وکیل باید کاملا بی پرده و شفاف شما را از مسائل، هزینه ها و چالش ها آگاه کند. همچنین وکیل می بایست تحت هر شرایطی به سوالات و نگرانی های شما با صبر و حوصله پاسخ دهد.
  • مشخص کردن دقیق هزینه ها: در سال های اخیر تعدادی از موکلین به کارشناسان ما در موسسه حقوقی دادخواهان مجد مراجعه نموده و درباره مشکلاتی که با وکیل ملکی خود در زمینه عدم شفافیت قیمت پرونده ها داشتند درخواست مشاوره کردند.
  • مستندات کتبی: توجه داشته باشید که تمام معاملات و توافق نامه ها باید به صورت کتبی ثبت شود و شما نیز باید نسخه‌ای از آن را نگهداری کنید.
  • مشاوره رایگان اولیه: اکثر موسسات حقوقی معتبر به صورت رایگان یک مشاوره اولیه به شما می دهند. از این فرصت برای شناخت وکیل خود استفاده کنید. پیشنهاد می کنم از موسسه و یا وکیلی که از مشاوره رایگان امتناع می کند استفاده نکنید.

انواع دعاوی ملکی در قانون:

در حالت کلی دعاوی که توسط وکیل ملکی مورد بررسی قرار می گیرد در یکی از سه دسته زیر قرار می گیرند البته دسته بندی دقیق تر و جامع‌تر نیز قابل انجام است که در این مبحث به آن نمی پردازیم:

دعاوی ملکی حقوقی:

این دعاوی اغلب شامل موارد مرتبط با مالکیت و حقوق ملکی هستند. این موارد شامل: دعاوی مالکیت، نقض توافقنامه‌های ملکی، مشکلات ملکی میان وراث، تخلفات ساخت و ساز و دعاوی مرتبط با سرقفلی می‌شود. این دعاوی نیازمند مشاوره و دخالت وکیل متخصص در امور ملکی می‌باشند.

دعاوی ملکی کیفری:

در دعاوی ملکی کیفری اغلب یکی از طرفین با قصد و نیت مجرمانه اقدام به عملی خلاف قانون نسبت به ملک دیگری می کند. در واقع در این دعاوی نقض قوانین کیفری وجود دارد.  برای مثال جعل سند ملکی، خیانت در امانت، تخلفات مالی ملکی، تخلف در قوانین رهن و اجاره و...

دعاوی ملکی ثبتی:

نقض عدم رعایت قوانین ثبت املاک و اراضی دلیل اصلی اغلب پرونده‌ های ملکی ثبتی می باشد. این دعاوی عموما به مسائل ثبت ملکی و امور مرتبط با آن اشاره دارد. در ادامه به برخی از دعاوی ملکی ثبتی شاره می کنم:

  • دعاوی ابطال سند رسمی
  • اعتراض به ثبت سند
  • دعاوی اشتباهات ثبتی
  • دعاوی تصرف غیرقانونی

چه زمانی به وکیل ملکی نیاز داریم؟

  • چنانچه در زمینه ملکی برعلیه شما شکایت حقوقی یا کیفری شده و یا برعکس قصد طرح شکایت در زمینه ملکی دارید حتما از وکیل ملکی کمک بگیرید.
  • همیشه توصیه می کنم پیش از انجام هرگونه معامله ملکی مانند مشارکت در ساخت، خرید، فروش، رهن ویا اجاره با وکیل ملکی مشورت کنید.
  • قبل از عقد هرگونه قرارداد ملکی برای جلوگری از مشکلات و دعاوی احتمالی در آینده تنظیم قرارداد خود را به وکیل بسپارید تا با قراردادی اصولی، با ضمانت اجرای قوی خیالتان راحت باشد.
  • هرگز روزه شک دار نگیرید و هرگاه در زمینه ملکی با شک و تردید روبرو شدید بلافاصه با وکیل در حوزه مرتبط ارتباط برقرار کنید. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم موسسات معتبر مشاوره رایگان را از شما دریغ نخواهند کرد.

موسسه حقوقی دادخواهان مجد

دامنه دعاوی ملکی به قدری پیچیده و گسترده هستند که نیازمند تخصص و دانش عمیق در قوانین ملکی و کیفری می‌باشند. موسسه حقوقی دادخواهان مجد ایرانیان با داشتن دپارتمان تخصصی دعاوی ملکی، اماده به خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

"وکیل کیفری ملکی" یکی از خدمات ویژه ماست که با تعهد و تخصص ارائه می‌شود. وکلا و مشاوران ما با دقت به نگرانی های شما پاسخ داده و در تمام مسیر همراه شما خواهند بود.

ما در موسسه حقوقی دادخواهان مجد تضمین می کنیم: 

  • پیگیری دقیق پرونده شما
  • شفافیت کامل و ارتباط موثر با شما
  • وقت شناسی در حضور در مراجع قضایی
  • پیگیری پرونده توسط تیم مجرب حقوقی
  • حق الوکاله منطقی
  • سابقه درخشان در زمینه دعاوی ملکی

 

 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.