کد خبر: ۲۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸

خودروهای افتضاحی که بیشترین تقاضا را در ایران دارند

خودرو‌های متفاوتی توسط ایران خودرو و سایپا تولید می‌شود که اکثر این خودرو‌ها بی‌کیفیت هستند.
خودروهای افتضاحی که بیشترین تقاضا را در ایران دارند

مخاطب 24- عیوب خودرو‌های ملی به حدی است که گا‌ها شاهد آتش گرفتن موتور و سر و صدا‌های عجیب و غریب هستیم و برخی اوقات حتی نمی‌توان سوار ماشینی شد که به‌تازگی از کارخانه تحویل گرفته‌ایم. در ادامه قصد داریم راجع به پر ایرادترین خودرو‌های داخلی صحبت کنیم تا بتوانیم با دید گسترده‌تری نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنیم.

ایران خودرو و سایپا دو شرکت تولید کننده بی‌کیفیت‌ترین ماشین‌های ایران هستند. در ادامه با پر ایرادترین ماشین‌های ساخت داخل آشنا خواهیم شد.

خیابان‌های ایران انباشته از محصولات بی‌کیفیت خودروسازان داخلی است و مشتریان چاره‌ای جز خرید این ماشین‌ها ندارند. شرکت‌هایی نظیر ایران خودرو و سایپا روز به روز در حال پیشرفت و توسعه سبد محصولات خود هستند؛ اما کیفیت موضوعی است که ظاهرا برای آن‌ها اهمیت ندارد. از رانا پلاس و ساینا گرفته تا پژو پارس و تارا اتوماتیک همه ماشین‌هایی هستند که ایرادات ریز و درشت دارند.

عیوب خودرو‌های ملی به حدی است که گا‌ها شاهد آتش گرفتن موتور و سر و صدا‌های عجیب و غریب هستیم و برخی اوقات حتی نمی‌توان سوار ماشینی شد که به‌تازگی از کارخانه تحویل گرفته‌ایم. در ادامه قصد داریم راجع به پر ایرادترین خودرو‌های داخلی صحبت کنیم تا بتوانیم با دید گسترده‌تری نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنیم.

پر ایرادترین ماشین‌های ساخت داخل را بشناسید

در کشور‌های اروپایی و آمریکا و حتی همین چین، سازمان‌های مستقلی وجود دارند که وظیفه ارزیابی کیفیت محصولات خودرویی به عهده آن‌ها است. برای مثال از جمله این شرکت‌ها می‌توان به GD Power و Cunsumer Reports آمریکا اشاره کرد که در کار خود حرفه‌ای هستند. این شرکت‌ها همه ساله گزارشی جامع درباره کیفیت خودرو‌های تولیدی منتشر می‌کنند.

نکته جالب توجه این است که مشتریان مشتاق مطالعه گزارش‌های چنین موسسه‌ها و کمپانی‌هایی هستند و خودروسازان نیز با در نظر گرفتن بازخورد‌های چنین گزارش‌هایی سعی می‌کنند عیوب محصولات خود را برطرف کرده و سپس اقدام به عرضه گسترده کنند. در ایران موسسه خصوصی بازرسی کیفیت و استاندارد تلاش می‌کند خودرو‌های داخلی را بر اساس کیفیت رده‌بندی کند؛ ولی شوربختانه مدتی است خبری از گزارش‌های این موسسه نیست.

تا به این لحظه که در حال نگارش مقاله هستیم، خریداران از کیفیت پایین و نامطلوب خودرو‌های داخلی شکایت دارند. همان‌طور که گفتیم مشکلات و عیوب تولیدات ملی به اندازه‌ای است که گا‌ها صفرکیلومتر‌ها نیز نواقص و ایراد‌های عجیب و غریبی دارند که نتیجه نهایی تمام آن‌ها نارضایتی مشتریان است. یکی از علل مهم ایراد‌های مذکور، فناوری‌های به‌کار گرفته شده در ماشین‌های داخلی توسط خودروسازان است.

استفاده از قطعات بی‌کیفیت چینی معضل دیگری است که باعث بی‌کیفیتی می‌شود. متاسفانه با وجود سطح پایین کیفیت، قیمت‌ها نیز صعودی بوده و گرانی، صدای خریداران را درآورده است. به همین دلیل است که تصمیم گرفته‌ایم در این آشفته بازار نسبت به معرفی پر ایرادترین خودرو‌های ایرانی اقدام کنیم.

۱. ساینا

طبق گزارش‌های چند ماه قبل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران سایپا با خودروی ساینا در صدر جدول بی‌کیفیت‌ترین خودرو‌های ایرانی قرار دارد. جالب اینجاست که ساینا خودروی پرفروشی است، ولی با این وجود نتوانسته از مولفه‌های استاندارد موسسه مذکور عبور کند و حداقل چند رتبه بالاتر بیاید. ساینا ترکیبی از خودرو‌های تیبا و پراید است که نارنجی‌پوشان جاده مخصوص تولید کرده‌اند. اگر چه شکل و شمایل ساینا جدیدتر از تیبا و پراید است، اما عیوب و ایراد‌های فراوانی دارد.

از جمله ایراد‌های شایع ساینا می‌توان به سر و صدای زیاد کمک فنر‌ها داخل کابین و لرزش‌های همراه با صدای کابین اشاره کرد. متاسفانه در سرعت‌های بالا فرمان دچار لرزش شده و صدای موتور داخل کابین شنیده می‌شود. کیفیت مونتاژ هم پایین است و به‌نظر می‌رسد سایپا زمان و دقت کافی نداشته!

۲. کوییک

خودرو‌های سایپا شباهت‌های ظاهری و فنی بسیاری با یکدیگر دارند. برای مثال همین کوییک پرفروش برادر هاچ بک ساینا به‌حساب می‌آید که صندوق ندارد. الگوی ساخت و طراحی این خودرو تیبا بوده و با چند تغییر جزئی راهی بازار شده است. متاسفانه کوییک هم به همان دردی مبتلاست که ساینا بود. بدنه بدون دقت و صرف وقت مونتاژ شده و چنگی به دل نمی‌زند. علاوه بر این فاصله میان پانل‌ها زیاد بوده و صدای موتور به‌طرز آزاردهنده‌ای داخل کابین شنیده می‌شود. مواد به‌کار رفته در کابین بی‌کیفیت و پلاستیکی است و لرزش تا دلتان بخواهد وجود دارد.

۳. وانت نیسان

شاید زمان آن فرا رسیده باشد که تولید و عرضه وانت نیسان متوقف شود؛ چرا که سال‌هاست این وانت سالخورده و فرتوت در حال تولید شدن است و عمر مفید خود را کرده. البته یکی از علل عرضه مداوم وانت نیسان، قیمت بالای آن و سودی است که برای شرکت سازنده دارد. متاسفانه کیفیت این خودرو مطلوب نیست و به‌طرز فاجعه‌باری مونتاژ شده و صدای پیشرانه به وضوح داخل کابین شنیده می‌شود. سوخت مصرفی نیسان بالاست و از نظر ایمنی ترمز‌های ضعیفی دارد. به‌نظر می‌رسد بهتر این است خودروی از رده خارج شده دیگر راهی خیابان‌ها نشود.

۴. سایپا ۱۵۱

دیگر همه می‌دانیم که پراید خودروی بی‌کیفیتی است و روی دست آن ماشین دیگری تولید نشده! برادر وانت این محصول، سایپا ۱۵۱ است که چند سالی می‌شود مهمان بازار داخلی شده. شوربختانه تنها اقدام سایپا برای این خودرو، برداشتن کابین عقب بوده و بس! موتور سر و صدای زیادی دارد و کیفیت مونتاژ در وضعیت بدی قرار دارد. کیفیت متریال و مواد استفاده شده در کابین نامطلوب ارزیابی شده و این‌ها گوشه‌ای از ایراد‌های سایپا ۱۵۱ هستند.

۵. پژو پارس

تا به این لحظه ویدیو‌های بسیاری از کیفیت پایین مونتاژ بدنه پژو پارس در فضای مجازی منتشر شده و می‌دانیم که کیفیت خودرو‌های تولیدی روز به روز در حال بدتر شدن است؛ چرا که نظارتی روی محصولات خودروسازان نمی‌شود. پارس با این‌که ماشین پرفروش و محبوبی است، اما ایراد‌های خاص خودش را دارد. در رده‌بندی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروی پژو پارس در قیاس با محصولات سایپا یک پله بالاتر قرار دارد، ولی همچنان عیوب فاحشی در آن یافت می‌شود. ضعف باتری، دینام و پیشرانه علاوه بر کیفیت نامطلوب رنگ از جمله ایراد‌های این ماشین به‌حساب می‌آیند. کیفیت متریال و قطعات کابین نیز چنگی به دل نمی‌زند.

۶. پژو ۲۰۶

سال‌ها پیش که برای اولین بار پژو ۲۰۶ به بازار داخلی آمد، همه چیز مورد پسند مشتریان بود و توقعات از این خودرو پایین بود و به همین دلیل ۲۰۶ محبوب دل‌ها شد. اگرچه در ابتدا همه چیز برای این هاچ بک پرطرفدار خوب پیش می‌رفت، اما رفته رفته تحریم‌ها علیه کشور باعث شد پای قطعات چینی وسط بیاید و وضعیت دگرگون شود. امروزه ۲۰۶ ایران خودرو مثل پژو ۲۰۶ چند سال پیش نیست و کیفیت مونتاژ و قطعات به‌شدت پایین آمده است. از جمله ایراد‌های این محصول می‌توان به استفاده از قطعات بی‌کیفیت در کابین و صدای ورودی زیاد در داخل اشاره کرد.

۷. رانا پلاس

اولین نمونه‌های تولید شده از رانا همراه با عیوب و مشکلات بسیاری بودند؛ اما ایران خودرو سعی کرد با عرضه مدل پلاس این محصول اندکی از ایراد‌ها بکاهد. هم‌اکنون از نظر سطح کیفی رانا پلاس فاصله کمی با پارس دارد. از جمله مشکلات این خودروی سدان می‌توان به مونتاژ ضعیف، متریال بی‌کیفیت کابین و سر و صدای زیاد اشاره کرد.

 

منبع: فرارو

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
بازیکنان سرباز ایران چه کسانی هستند؟ بازیکنان سرباز ایران چه کسانی هستند؟
با پایان لیگ برتر و آغاز گمانه‌زنی‌ها درباره مقصد فصل آینده ستاره‌های فوتبال ایران، یک عامل مهم و تعیین‌کننده در سایه باقی مانده که حالا توجه بیشتری را به خود جلب کرده است: مشمول بودن حدود ۲۰ بازیکن شاخص فوتبال ایران برای خدمت سربازی.
چرا تزریق واکسنی که در دستور وزارت بهداشت نیست مهم شده است؟ چرا تزریق واکسنی که در دستور وزارت بهداشت نیست مهم شده است؟
اوایل دهه ۸۰ شمسی، رسانه و صدا و سیما به یکباره به سمت اطلاع‌رسانی درباره ویروس اچ‌آی‌وی و ایدز رفت، آن زمان ابتلا به این ویروس یک گناه نابخشوده بود، حالا که بیش از ۲۰ سال از آن روز‌ها می‌گذرد، رسانه و جامعه دست روی یک ویروس دیگر گذاشته است که کمی شبیه به ویروس اچ‌آی‌وی است، تابو‌ها درباره این ویروس هم وجود دارد و یکی از راه‌های ابتلایش هم با ویروس اچ‌آی‌وی مشترک است
رامینا ترابی ایرانی که جشنواره کن را به هم ریخت کیست؟ رامینا ترابی ایرانی که جشنواره کن را به هم ریخت کیست؟
امسال که حضور یک چهره ایرانی با لباسی خاص، حاوی نماد‌هایی از هویت تاریخی کشور، موجی از واکنش‌ها را در فضای رسانه‌ای و اجتماعی به راه انداخت
نماینده مدرک رو می‌کند و خانم وزیر قبول ندارد! کیش با پول بیت المال؟ نماینده مدرک رو می‌کند و خانم وزیر قبول ندارد! کیش با پول بیت المال؟
کار ثابتی در افشای این سند، ستودنی و مصداقی از عمل به وظایف نمایندگی است.
عکسی زیرخاکی از بازیگر خانم ساعت خوش! عکسی زیرخاکی از بازیگر خانم ساعت خوش!
نعیمه نظام دوست فاطمه هاشمی و معصومه کریمی، روز‌های تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «ساعت خوش».
طرز تهیه دسر بیسکوییت طالبی سه سوته! طرز تهیه دسر بیسکوییت طالبی سه سوته!
دسر بیسکوییت و طالبی نوعی دسر بسیار خوشمزه و خنک تابستانی است که می‌توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید.
ماجرا‌های ایتالیایی‌ها و طارمی! ماجرا‌های ایتالیایی‌ها و طارمی!
منطقه امن مهدی طارمی در اردوگاه اینتر از زبان تیز رسانه‌های ایتالیا ۳ بازی بیشتر طول نکشید تا شاهد ضدحمله ۳ رسانه ایتالیایی به مهاجم ایرانی باشیم.
برگزیده
نرخ ارز کالا‌های اساسی به ۲۸۵۰۰ تومان برگشت نرخ ارز کالا‌های اساسی به ۲۸۵۰۰ تومان برگشت
معاون وزیر جهاد‌کشاورزی اعلام کرد که نرخ ارز کالا‌های اساسی به ۲۸،۵۰۰ تومان بازگشته است.
ایران رتبه سوم عدم ایمنی کارگران ایران رتبه سوم عدم ایمنی کارگران
هر سال هزاران خانواده ایرانی با خاک‌سپاری عزیزانی که برای تأمین معاش به معادن، کارگاه‌ها و کارخانه‌های ناامن پا گذاشته‌اند داغدار می‌شوند، اما حوادث تلخ انسانی همچنان در حاشیه اولویت‌های ملی گم می‌شوند. در این گفت‌و‌گو امیر خراسانی، جامعه‌شناس با ارائه وضعیت و شرایط کارگران به ریشه‌های این بی‌توجهی می‌پردازد.
پنبه، طلای سفید با سیاست های سیاه پنبه، طلای سفید با سیاست های سیاه
مزارع گلستان سال‌هاست که رویای کشت مجدد پنبه را به فراموشی سپرده‌اند؛ محصولی که بیش از ۱۰۰ سال پای ثابت اقتصاد خطه گلستان بود و به ناگاه در اواخر دهه ۷۰ به دلیل صدور مجوز‌های واردات الیاف و پنبه، فقدان حمایت‌های دولتی و نبود خرید تضمینی، رفته‌رفته در مزارع گلستان کم‌رنگ شد و جای بوته‌های سفیدرنگ چشم‌نواز پنبه را شالی، کلزا و گندم پر کرد.
صفحه خبر بالای تصاویر