کد خبر: ۲۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات روز گذشته با حدود ۵۵۰ تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین به رقم ۵۰ هزار و ۶۵۰تومان رسید.

مخاطب 24- روز نخست آبان ماه برای قیمت دلار یک روز افزایشی بود. قیمت شاخص ارزی در بازار غیر‌رسمی دیروز دچار رشد قیمت شد و به نیمه دوم کانال ۵۰ هزار تومانی رسید. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که روند افزایشی حال حاضر بازار ناشی از تجمیع انتظارات تورمی صورت گرفته است.

به عقیده این افراد ریسک‌های سیاسی ناشی از عواقب درگیری‌های منطقه‌ای سبب شده تا تقاضا جهت خرید اسکناس‌های خارجی افزایش یابد. از همین‌رو با وسعت گرفتن طرف تقاضا در بازار نرخ ارز نیز رشد کرده است.

البته این در حالی است که بر اساس اخبار و سیگنال‌های منتشر شده به‌نظر می‌رسد دست بازارساز جهت کنترل نوسانات بازار ارز پر بوده و نهاد بازارساز با تکیه بر درآمد‌های ارزی ماه‌های اخیر، درصورت تمایل می‌تواند با تقویت بخش عرضه بازار، از رشد قیمت‌های پیاپی جلوگیری کند.

در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات روز گذشته با حدود ۵۵۰ تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین به رقم ۵۰ هزار و ۶۵۰تومان رسید. همزمان با رشد قیمت دلار، سکه طلا نیز نوسان مثبت ۱۵۰ هزار تومانی را پشت سر گذاشت و در رقم ۲۸ میلیون و ۸۰۰هزار تومان معامله شد.

بازار‌ها مثبت شروع کردند

دیروز دوشنبه یکم آبان ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار تهران افزایشی بود. پس از ناکامی روند افزایشی دلار در روز‌های پایانی مهر ماه و بازگشت مجدد نرخ این ارز از کانال ۵۱ به کانال ۵۰، روز گذشته اسکناس آمریکایی در کانال پایین‌تر دچار رشد قیمت شد.

هر برگ دلار آزاد نخستین فعالیت‌های خود را در بازار صبح روز گذشته با حدود ۲۰۰ تومان رشد نسبت به آخرین نرخ روز پیشین در رقم ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان آغاز کرد. در ادامه بازار روز دوشنبه نرخ این ارز رشد ۳۵۰ تومانی دیگری را نیز تجربه کرد و در نهایت نرخ نقدی دلار با حدود ۵۵۰ تومان رشد نسبت به قیمت پیشین در رقم ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان بسته شد.

اما این پایان روند افزایشی دلار در روز گذشته نبود، بازار فردایی دلار در عصر روز دوشنبه محل جولان معامله‌گران افزایشی بود. به‌طوری‌که قیمت دلار فردایی در بازار عصر روز دوشنبه حوالی رقم ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان می‌کرد. رشد قیمت دلار در بازار روز گذشته تنها مختص به دلار نبود.

در حالی که قیمت اسکناس آمریکایی در بازار روز یکشنبه نوسانات کاهشی ثبت می‌کرد، نرخ دیگر ارز‌های بازار تهران در این روز افزایش یافتند. روز دوشنبه نیز دیگر ارز‌های بازار تهران به روند افزایشی خود ادامه دادند. هر برگ اسکناس یورو و پوند در بازار روز گذشته هر یک به ترتیب ۲۳۵ و ۲۱۰ تومان رشد کرده و در ارقام ۵۳ هزار و ۸۰۰ تومان برای یورو و ۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان برای پوند معامله شدند.

سکه در پله‌های نهایی ۲۸

دیروز روند نرخ‌ها در معاملات بازار سکه و طلا نیز افزایشی بود. بر اساس فرمول محاسبه نرخ سکه طلا در بازار تهران، قیمت هر قطعه از این فلز گران‌بها برابر است با حاصل‌ضرب نرخ طلای جهانی در قیمت روز دلار آزاد و ضریب تبدیل اونس به گرم سکه. در نتیجه با رشد قیمت دلار در بازار دیروز قیمت سکه نیز رشد کرد.

هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در بازار عصر روز گذشته با حدود ۱۵۰ هزار تومان رشد نسبت به نرخ روز گذشته به رقم ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. نیم سکه در بازار دیروز ۵۰ هزار تومان رشد کرد. ربع سکه نیز حدود ۵۰ هزار تومان ارزان شد و در رقم ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به فروش رسید. در این میان نرخ حباب سکه طرح جدید نیز در بازار روز گذشته در کانال قیمتی ۵ میلیون و ۱۰۰ هزارتومانی محاسبه شد.

رشد دلار در آغاز آبان

 
منبع: دنیای اقتصاد
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.