به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون :در جلسهای که با حضور کریم میرزاخانی سرپرست معاون مدیر عامل در امور استانها و بازاریابی بانک توسعه تعاون در محل مدیریت شعب استان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد با بیان اینکه تنها راه برای انجام کارهای بزرگ داشتن علاقه و عشق به کاری است که انجام میدهیم افزود؛ عشق به کار باعث ایجاد سختکوشی و اشتیاق و در مقابل ان انجام کارهایی که برای ما مهم نیست باعث ایجاد استرس و در نتیجه نا امیدی خواهد شد.
سرپرست معاون مدیر عامل در امور استانها و بازاریابی با بیان اینکه باید در سازمان به سه نکته؛ سلسله مراتب اقتدار، تقسیم کار و وابستگی متقابل کارکردی بین نقشها توجه کرد، که باعث میشود یک سازمان عقلایی تشکیل شود و همین سازمان میتواند به عالیترین درجه کارایی برسد و به اهداف ترسیم شده برای سازمان دست یابد. وی در ادامه با بیان اینکه در اینگونه سازمانها دیگر جایی برای جدال باقی نمیماند و شایسته سالاری جایگاه ویژهای پیدا میکند، افزود در نتیجه این اقدامات باعث بقا و رشد سازمان تضمین میشود.
کریم میرزاخانی با ترسیم ویژگیهای سازمان مترقی، تعهد کاری اخلاقی را لازمه رسیدن به اهداف سازمانی برشمرد.
سرپرست معاون مدیر عامل در امور استانها و بازاریابی، یکپارچگی سیستم از طریق تقسیم کار را از ارکان اجتناب ناپذیر در ساختار سازمانهای موفق برشمرد و افزود؛ اگر در سازمانی اشکالی وجود دارد ناشی از تقسیم کار نادرست است و برای اینکه سازمان به اهداف خود برسد میبایست کنش ما کنش عقلایی و معطوف به هدف باشد. وی ویژگیهای یک سازمان عقلایی را استمرار در انجام وظایف رسمی، عمل به قوانین و مقررات سازمان، تقسیم کار، رعایت سلسله مراتب و شایستگی عنوان کرد. وی غیر شخصی بودن رفتار، وجود یک نظام پاداش دهی عادلانه و وجود یک نظام نظارتی منسجم و نظارت یکنواخت میتواند عامل موفقیت و رشد و تعالی سازمان شود.
کریم میرزاخانی ساده کردن کارها، رفتار آرام و موثر و وفاداری سازمانی و کارتیمیرا از الزامات افراد در سیستم سازمانهای عقلایی برشمرد و افزود؛ افراد باید در اینگونه سازمانها ویژگیهایی نظیر داشتن چشم انداز، تجزیه و تحلیل مسائل را داشته باشند و روابط را ببینند و همواره پرسشگر باشند، خلاقیت به خرج دهند، هم افزایی ایجاد کنند و مزیت خلق کنند تا به ساخت برند سازمانی برسند.
سرپرست معاون مدیر عامل در امور استانها و بازاریابی بانک توسعه تعاون تغییر دیدگاه؛ [نمی دانم]به هنوز نمیدانم را یک گام مهم در تغییر نگرش مثبت بیان کرد و افزایش نوع دوستی بین همکاران و مشتریان را عامل توسعه مقبولیت مدنی برشمرد که این مهم در مرحله اول باعث ترویج جوانمردی و صبر و در نتیجه توسعه مقبولیت مدنی که در نتیجه، ایجاد و شکل گیری برند سازمانی میشود دانست و ادامه داد ویژگیهای ذکر شده در صورتی که باعث تطبیق باورهای مشتریان و حرف و عمل سازمان نشود عامل شکاف برند و در نتیجه متزلزل شدن جایگاه سازمان بین مردم خواهد شد.
کریم میرزاخانی ۵ عامل اصلی در رسیدن به اثر بخشی کار تیمی را اعتماد متقابل، پذیرش تعارض، تعهد، مسئولیت پذیری و نتیجه گرایی عنوان کرد و افزود؛ این ۵ عامل به ترتیب بر روی هم اثر میگذراند. وی افزود: تا اعتماد شکل نگیرد تعارض سازنده شکل نمیگیرد، همچنین تعهد پایه مسئولیت پذیری است و زمانی نتیجه گرایی حاصل میشود که موارد قبلی حاصل شده باشد.
میرزاخانی در ادامه با بیان نقاط قوت و ضعف بانک توسعه تعاون استان آذربایجان غربی، ارائه ۷۰ درصد از تسهیلات بانک در استان به تعاونیها، تعیین تکلیف به موقع قراردادهای اجاره شعب، نسبت بهینه منابع به مصارف و ارتقاء درجه استان را از نقاط مثبت استان برشمرد.
کریم میرزاخانی در بخش پایانی صحبتهای خود با تقدیر از عملکرد استان افزود؛ اقدامات زیادی در این استان میتواند صورت گیرد که باعث ارتقاء استان شود، برای همین منظور و با آگاهی از ظرفیتهای استان از مدیر عامل شرکت واسپاری توسعه تعاون دعوت نموندم تا در این سفر من و همکارانم را همراهی کند تا از ظرفیتهای شرکت واسپاری و لیزینگ بانک توسعه تعاون در تامین نقدینگی مشتریان خرد و شرکتی استفاده شود که امروز شاهد هستیم طی جلساتی که با چند شرکت تولیدی در این سفر انجام شده است نتایج مثبتی حاصل شده است که منجربه پیشبرد اهداف سازمانی در این استان خواهد شد.
در ادامه جلسه پور عباسی مدیرعامل شرکت واسپاری توسعه تعاون با تشریح فعالیت این شرکت برای تامین نقدینگی مشتریان، راهکارهای وجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در بخش دیگر از این جلسه صیاد رحمانپور مدیر امور شعب با بیان اینکه سازمانی موفق خواهد بود که در سونامی تغییرات موج سواری را بلد باشد افزود نبض اقتصادی کشور بانکها هستند و تغییر سبک کسب و کار در شرایط فعلی امری اجتناب ناپذیر برای بقای سازمان است. وی با تشکر از عملکرد رو به رشد بانک توسعه تعاون استان آذربایجان غربی با تشریح عملکرد این استان در شاخصهای مختلف و ارائه راهکارهای بهبود وضعیت در شاخص را مورد بحث و بررسی قرار داد.
در سفر چند روزه معاون مدیر عامل در امور استانها و بازاریابی بانک توسعه تعاون که با همراهی مدیر عامل شرکت واسپاری و لیزینگ این بانک، مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون و تعدادی از مدیران ستادی صورت پذیرفت از تمامی شعب سطح استان بازدید و راهکارهای بهبود عملکرد شعب بررسی شد
از دیگر برنامههای این سفر چند روزه بازدید از تمامی شعب استان در شهرستانهای مختلف، دیدار و گفتگوی چهره به چهره با تمامی اعضای شعب استان و بازدید از طرحها و شرکتهای بزرگ صنعتی استان میتوان نام برد.