کد خبر: ۲۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
وزیر اقتصاد کشورمان در سفری یک روزه به کشور امارات با حضور در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) در ابوظبی، بر توجه جمهوری اسلامی ایران به سرمایه‌گذاری در توسعه پایدار با توجه به ملاحظات محیط زیستی و تغییرات آب و هوایی تاکید کرد و در عین حال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را مانعی بر اجرای تکالیف در این حوزه برشمرد.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران:سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در نشست وزرای اقتصادی هشتمین کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) در ابوظبی حضور پیدا کرد.

این مجمع امسال بر «سرمایه گذاری در توسعه پایدار» متمرکز است و موضوعاتی از جمله امنیت غذایی، انرژی پایدار، زیرساخت‌های بهداشتی و چالش‌ها و راه حل‌های زنجیره‌های تامین جهانی را دنبال می‌کند.

وزیر اقتصاد کشورمان امروز در نشست وزرای اقتصاد، سرمایه گذاری و صنعت کشور و قاره‌های مختلف با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران گام به گام پیشرفت می‌کند و توجه جدی به موضوعات مورد تاکید این مجمع دارد، تصریح کرد: با توجه به فشار‌ها و تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشورمان اعمال می‌شود، اجرای تعهداتی که در حوزه تغییرات آب و هوایی و حوزه‌های مختلف دیگر برای کشور‌های مختلف تعیین می‌شود، درباره ایران با وجود فشار تحریم‌ها دشوار است و کشور‌هایی که تحریم اعمال می‌کنند باید در این حوزه بدانند این تحریم‌های ظالمانه سبب کاهش نقش جدی کشور‌ها می‌شود.

وی افزود: در برنامه هفتم و برنامه‌های دیگر تقنینی و اجرایی همچنان تاکید بر حفظ محیط زیست و توجه ویژه به تغییرات آب و هوایی و سرمایه‌گذاری با انرژی‌های پاک داریم و در آن حوزه تلاش جدی خود را انجام می‌دهیم.

بر اساس این گزارش هشتمین کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) امروز در ابوظبی با شرکت بیش از ۷۰۰۰ سهامدار سرمایه گذاری از ۱۶۰ کشور آغاز شد. این مجمع گروهی برجسته از رهبران، سران کشورها، تصمیم گیرندگان، رهبران تجاری، مدیران ارشد شرکت‌های چند ملیتی و نمایندگان جامعه جهانی از سراسر جهان را گرد هم می‌آورد.

از زمان آغاز به کار، آنکتاد به یک پلت فرم جهانی پیشرو تبدیل شده است که سهامداران کلیدی را برای شکل دادن به سیاست‌ها و استراتژی‌ها برای رسیدگی به چالش‌های سرمایه گذاری و توسعه در سراسر جهان گرد هم می‌آورد.

اجلاس یاد شده امسال بر «سرمایه گذاری در توسعه پایدار» متمرکز است و موضوعاتی از جمله امنیت غذایی، انرژی پایدار، زیرساخت‌های بهداشتی و چالش‌ها و راه حل‌های زنجیره‌های تامین جهانی را دنبال می‌کند.

علاوه بر محتوای فنی، این اجلاس حاوی جلسات و کنفرانس‌های اختصاصی، جلسات گفتگو و سمینارها، و مجموعه‌ای از کنفرانس‌های تخصصی با موضوعاتی مانند انرژی پایدار و توسعه کارآفرینی است.

ارائه ابتکارات استراتژیک متمرکز بر سیاست‌های تجاری و سرمایه گذاری، اقدامات آب و هوایی و ابزار‌های مالی نوآورانه با هدف قرار دادن دارایی‌های سوخت فسیلی در دستور کار نشست ابوظبی است.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (UNCTAD: United Nations Conference on Trade and Development) که به اختصار آنکتاد نامیده می‌شود در سال ۱۹۶۴ میلادی با هدف یک‌پارچگی کشور‌های درحال توسعه با اقتصاد جهانی یک رکن فرعی UN است و برمبنای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بنا شده‌است.

گفتنی است وزیر اقتصاد کشورمان در حاشیه این اجلاس، دیداری دو جانبه با وزیر دارایی ازبکستان داشت که چند محور در حوزه کریدور، موضوعات مربوط به حمل و نقل هوایی و رفع مشکل شرکت‌هایی سرمایه گذار دو کشور در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گفت. دعوت ویژه وزیر دارایی ازبکستان از وزیر اقتصاد ایران برای اجلاس آتی اکو نیز در این دیدار صورت گرفت.

برچسب ها: بانک ملی ایران
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.