کد خبر: ۲۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
براساس اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میانگین سرعت دسترسی به اینترنت پرسرعت در کشور ۱۲ مگابیت برثانیه است و با اجرای این پروژه به سرعت‌های ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی پیدا می‌شود.

مخاطب 24- درحال حاضر توسعه صنعت ارتباطی مبتنی بر دسترسی فیبرنوری یکی از مهم‌ترین پیشران دستیابی به اقتصاد دیجیتال است و اجرای چنین طرح عظیمی در کشور سبب ساز رونق شرکت‌های تکنولوژی و اشتغال‌زایی خواهد شد که خود سبب رشد تولید و تحقق شعار سال است. 

بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۰ درصد خانوارها و ۱۰۰ درصد کسب‌وکارها با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت‌ برثانیه به پهن‌باند ثابت دسترسی داشته باشند و دسترسی ۲۰ میلیون خانوار و پنج میلیون کسب‌وکار تا سال ۱۴۰۴ به اینترنت پهن‌باند ثابت باید بر بستر فیبر نوری شکل گیرد و تا پایان سال قرار است ۸ الی ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش این فناوری قرار بگیرند.

حال به تازگی عیسی زارع‌پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در جمع نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه‌ها در مشهد به تشریح اقدامات و دستاوردهای وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه شبکه ارتباطی و توسعه دسترسی ارتباطی پرداخت.

او در این جلسه با بیان اینکه از روز نخست شبکه ملی اطلاعات را محور همه برنامه ها قرار دادم، گفت: شورای راهبری شبکه ملی اطلاعات را به مسوولیت خودم تشکیل دادم که هر هفته جلسات آن بصورت منظم برگزار می‌شود و میزان پیشرفت پروژه از ۲۳ درصد در ابتدای دولت سیزدهم، امروز به حدود ۶۳ درصد رسیده است.  

زارع پور با اشاره به اینکه بر اساس اسناد بالادستی، شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت و باکیفیت و امن است باید در سراسر کشور ایجاد شود تا روی آن خدمات مختلفی به مردم ارایه شود، تصریح کرد: در معماری شبکه ملی اطلاعات ۳۰ هدف تعیین شده است که برای تحقق آنها ۷ کلان پروژه تعریف شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه یکی از این کلان پروژه‌ها زیرساخت ارتباطی است، خاطرنشان کرد: درحالیکه در دنیا ۷۰ درصد ترافیک مصرفی مردم روی شبکه ثابت است اما در ایران با عدم توسعه شبکه ثابت پرسرعت که کاری سختی است، همه نیاز کشور به سمت استفاده از شبکه همراه برده شده است بطوریکه هم اکنون ۷۰ درصد نیاز مردم از طریق ارتباط موبایل تامین می‌شود.

او با بیان اینکه برای حل این مشکل پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها تعریف کردیم، افزود: بر این اساس هدف‌گذاری شد تا در اقدامی بزرگ در پایان کار این دولت ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و تا الان در ۵۰۰ شهر تفاهم صورت گرفته است و عملیات اجرایی در حدود ۲۰۰ شهر کار شروع شده است و در ۸۰ تا ۹۰ شهر نیز کار به پایان رسیده است و به فضل‌ اللهی تا پایان کار دولت سیزدهم برای ۸۰ درصد خانوارهای شهری دسترسی به اینترنت پرسرعت فیبر نوری فراهم می شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه الان میانگین سرعت دسترسی به اینترنت پرسرعت در کشور ۱۲ مگابیت بر ثانیه است، گفت: با اجرای این پروژه به سرعت های ۱۰۰۰ مگابیت برثانیه دسترسی پیدا می‌کنیم. در این جلسه زارع‌پور در خصوص اقدامات صورت گرفته برای حمایت از توسعه پیام رسان‌ها و شبکه های اجتماعی داخلی و توسعه صنعت فضایی توضیحاتی ارائه کرد.

چندی پیش مدیر مخابرات استان تهراندرباره آخرین وضعیت ارایه فیبرنوری در تهران و تعداد خانوارهایی که تحت پوشش قرار گرفته است اعلام کرد که تعداد مشتری های فعالشان در سطح استان تهران در حوزه فیبرنوری ۱۲۲ هزار است و هر دو هفته یک افتتاح از پروژه های به بهره برداری سیده انجام می شود.

او تأکید کرد اگر فردی در یک ساختمان درخواست اجرای فیبر داشته باشد، آنها برای آن یک نفر کار را انجام می‌دهند و برای بقیه اعضای ساختمان نیز بازاریابی می‌کنند.

 

منبع: ایسنا

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
امام جمعه اردبیل: تکریم فرهنگیان دادن تقدیرنامه و کیک و آب میوه نیست! title
یک ماه و نیم است بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش تمام شده و تمدید نشده است و حالا می‌خواهیم آن‌ها را به جلسه دعوت و برای آن‌ها سخنرانی و لوح تقدیر بدهیم این قطعاً تکریم نیست ضد تکریم است.
اهدای خون از خانه ملت! title
اهدای‌خون جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان title
۲۰ شهریور سال گذشته پسر ۱۶ ساله‌ای به نام نوید به همراه پدرش با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت شکایتی را مبنی بر آزار و اذیت چهار متجاوز ثبت کرد.
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.