به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه ایران :عبدالصمد خدامی معاون هماهنگی امور استانها شعب و نمایندگی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این همایش و روابط عمومی بابت اطلاع رسانی و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره پیشکسوتان شرکت گفت: ایران و بیمه ایران قلب همه ماست و همه ما باور داریم که با مشارکت هم میتوانیم طبق تاکیدات مدیر عامل، شرکت را اداره کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد: امیدوارم برگزاری این نشستها موجب افزایش روحیه و نشاط و حال خوب در بین همکاران و شرکت شود. یکی از دغدغههای مهم شرکت توجه به موضوعات آموزش و انگیزش و به طورخاص دانستن، خواستن و توانستن و به طور عام توسعه فردی و به تبع آن توسعه سازمانی است.
خدامی افزود: در بیان ساده باید بگویم هدف از این همایش این است که حال همکاران بهتر شود و در واقع یاد بگیریم خودمان مشکل همدیگر نباشیم و با خلق و ایجاد ارتباط عاطفی، رابطه بهتری بین مدیران و کارکنان برقرار نماییم.
حسین روحی مدیر کل امور منابع انسانی در این همایش با اشاره به محوریت بررسی راهکارهای ایجاد نشاط سازمانی در بیمه ایران، اظهار داشت: این همایش با تاکیدات حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، مصوبات شورای معاونین و با همکاری اداره کل هماهنگی امور استانها و شعب، برای ایجاد نشاط سازمانی در کارکنان شرکت برگزار شده است.
روحی گفت: طرح نشاط سازمانی به عنوان یکی از مهمترین و ضروریترین خواستههای فطری و ذاتی انسانها همواره مورد توجه مدیران شرکت قرار دارد و اعتقاد داریم، اگر روحیه شادابی، خوشبینی و امید در شرکت حاکم باشد، میزان کارایی و بازدهی کارکنان به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
روحی نشاط سازمانی را موتور محرکه توسعه شرکت در زمینههای مختلف زندگی فردی و سازمانی برای ارائه خدمات بهینه به مشتریان شرکت دانست و تاکید کرد: نشاط سازمانی موجب ایجاد فضای همدلی، دوستی، صمیمیت در بین کارکنان شرکت و کاهش نارضایتی و ناخشنودی و افزایش امنیت در شرکت میشود و همچنین با ایجاد همبستگی، ارتباطات دوستانه را زیاد میکند.
این در حالی است که در صورت عدم وجود نشاط در سازمان شاهد آسیبهای سازمانی و روانی از جمله افزایش افسردگی، بدبینی و ارزیابی نادرست از بخشنامهها و اتفاقات شرکت خواهیم بود.
روحی افزود مدیریت منابع انسانی با اتخاذ تدابیر و رویکردهای جدید برای توسعه نشاط سازمانی تلاش میکند با برگزاری مستمر این همایش در دورههای سه ماهه و به دور از محیطهای اداری و تشکیل کارگروه و ایجاد جریانهای نشاط انگیز، تحرک بیشتری را برای افزایش بهره وری و کارایی شرکت با افزایش ظرفیتهای فرهنگی و شاداب ترکردن کارکنان به وجود آورد، قطعا در سازمان شاداب و بانشاط، میزان احترام به قوانین و مقررات بین کارکنان و توجه به مسائل مهم شایسته سالاری، بیشتر خواهد شد.
دربخش دوم این همایش، همکاران شرکت کننده در این همایش گروه بندی شده و برای هر گروه نیز پنلهای آموزشی با رویکرد حوزه منابع انسانی در سه محور نشاط و انگیزه کاری، بهره وری و انتصابات برگزار شد.
در خصوص پرداخت بهره وری به همکاران، نقاط ضعف و قوت این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و همکاران نظرات خود را درمورد شاخصهای تدوین شده و نحوه پرداخت بهره وری در شرکت را ارائه نمودند و و براساس برنامهریزی صورت گرفته از این نظرات در پرداخت بهره وریهای آتی استفاده خواهد شد.
در موضوع انتصابات در شرکت نیز، شایستگی، توانایی و عادلانه بودن انتصابات به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
محور سوم این پنلها نیز در خصوص نشاط و انگیزه کاری بود که به عوامل موثردر این زمینه پرداخته شد و موارد افزایش انگیزه کاری در همکاران از زوایای مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و همکاران نظرات و پیشنهادات خود را درباره تقویت نشاط در شرکت، راهکارهای افزایش آن و عوامل بازدارنده، مطرح کردند و در پایان تست شخصیت شناسی از همکاران انجام شد.
گفتنی است برگزاری سخنرانیهای انگیزشی با هدف افزایش ظرفیت و بهرهوری نیروی انسانی و شرکت، پایان بخش برنامههای این همایش بود.