به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون: یونس مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه تعاون بارها در سخنان خود تاکید کرده است که به بازاریابی هیجانی و رشد مقطعی شرکت باور ندارد؛ او حتی یک بار نحوه آشنایی عموم مردم با تاکسیهای اینترنتی را که بدون تبلیغات و تنها از طریق معرفی «فرد به فرد» ترویج شده اند را به عنوان مثالی برای جذب موثر مشتری بیان کرده بود.
اکنون ارزیابی عملکرد این شرکت طی سالیان اخیر نشان میدهد که رویکرد او به توسعه دامنه فعالیتهای بیمه تعاون، مفید واقع شده و این شرکت موفق شده است شاخصهای اساسی حضورش در بازار بیمه کشور را ارتقا بخشد.
حفظ توانگری سطح یک شرکت بیمه تعاون طی سالهای اخیر در کنار عبور ظرفیت مجاز نگهداری ریسک آن از دو هزار میلیارد ریال در سال جاری را میتوان از مهمترین شاخصهای عملکردی آن دانست.
تازهترین ارزیابیها نشان میدهد سهم بازار این شرکت که در سال ۱۴۰۰ به رقمی حدود ۰٫۹۱ درصد رسیده بود و در سال گذشته نیز از یک درصد فراتر رفت، در نیمه نخست سال جاری نیز در حال افزایش است. بیمه مرکزی اعلام کرده است که در پایان شش ماه اول امسال، شرکت بیمه تعاون یک درصد سهم کل بازار بیمه را در اختیار داشته است.
از سوی دیگر و بر اساس اعلام نهاد ناظر صنعت بیمه، شرکت بیمه تعاون دومین شرکتی است که در سال جاری، بیشترین درصد رشد حق بیمه را از آن خود کرده و با رشد ۱۹۰ درصدی پرتفو، توانسته جایگاه مطلوبی را در میان بیمه گران از آن خود کند.
بیمه تعاون با تقویت شبکه فروش خود، سهم حق بیمه تولیدی نمایندگان و کارگزاران به کل حق بیمه تولیدی را در پایان سال گذشته به رقم ۸۹ درصد ارتقا داد و در کنار آن با کاهش هزینههای اداری و عمومی به حق بیمه صادره تا ۹ درصد، تقویت فروش به جای توسعه سازمان اداری را عملیاتی کرد.
با ادامه روند کنونی، انتظار میرود شرکت بیمه تعاون که اکنون مشتری مداری را جزو اولویتهای خود قرار داده است، در آینده نزدیک سهم بیشتری از بازار بیمه کشور به خود اختصاص دهد.