کد خبر: ۲۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
وزیر نفت با اشاره به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت در بازار‌های جهانی به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.

مخاطب 24- وزیر نفت گفت: به اذعان سناتور‌های آمریکای هیچگونه تخفیف یا رفع تحریمی در زمینه صادرات نفت ایران انجام نشده است، بلکه برعکس در این دو سال اخیر تحریم‌هایی تازه اعمال شده است.

جواد اوجی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان مُهر استان فارس با اشاره به سابقه ۲۲ ساله طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی تصریح کرد: به همت غیور مردان صنعت نفت، این پروژه در دولت سیزدهم چهار سال زودتر از برنامه به مرحله تولید رسید.

او با تأکید بر اینکه طی دو سال اخیر به متخصصان صنعت نفت ایران میدان داده شد و آن‌ها توانستند پروژه‌های نیمه کاره زیادی همچون فاز ۱۱ پارس جنوبی را به سرانجام برسانند، افزود: فاز دوم پالایشگاه آبادان، پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، طرح‌های جمع‌آوری گاز‌های همراه غرب و شرق کارون و ... در همین دو سال اخیر انجام شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه در آغاز به‌کار دولت سیزدهم با مشکلات زیادی همچون انبار شدن میعانات گازی روی آب، ناترازی در تولید و مصرف گاز و فرآورده‌های نفتی و ... روبه‌رو بود، تصریح کرد: تولید نفت در آغاز به‌کار این دولت ۲.۲ میلیون بشکه بود در حالی که هم‌اکنون این مقدار به بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است، تا پایان امسال رکورد‌هایی تازه‌تر در این زمینه خواهیم داشت.

هیچ‌گونه تخفیف یا رفع تحریمی در زمینه صادرات نفت ایران رخ نداده است

اوجی با بیان اینکه دیگر خبری از مسدود شدن پول نفت و روی دست ماندن میعانات گازی و نفت خام نیست گفت: به اذعان سناتور‌های آمریکای هیچگونه تخفیف یا رفع تحریمی در زمینه صادرات نفت ایران انجام نشده است، بلکه برعکس در این دو سال اخیر تحریم‌هایی تازه اعمال شده است.

او با اشاره به حمله سایبری به سامانه توزیع فرآورده‌های نفتی در آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ گفت: در همان سال همکاران من بابت این موضوع و مواردی همچون ناترازی گاز رشادت‌های زیادی به خرج دادند. در حمله سایبری با جایگاه‌های عرضه سوخت، مردم و کارکنان صنعت نفت از خودگذشتگی زیادی داشتند، خوشبختانه این حادثه ظرف ۲ روز مدیریت شد.

اوجی تصریح کرد: بنده گواهی می‌دهم در دولت سیزدهم همه دست‌اندرکاران حتی شخص رئیس‌جمهوری به‌صورت شبانه‌روزی برای خدمت به مردم پای کار هستند، اتفاق‌های خوبی در زمینه پروژه‌های عمرانی و صنعتی در کشور در اوج تحریم‌ها در حال رخ دادن است.

او با اشاره به افتتاح بخش نخست پالایشگاه کوچک‌مقیاس برای پالایش میعانات گازی در شهرستان مُهر گفت: تولید نفتا، نفت سفید، گازوئیل و بنزین در شرایط کنونی برای کشور بسیار حائز اهمیت است و ارزش افزوده زیادی را نصیب سرمایه‌گذار و کشور می‌کند، امیدواریم بخش دوم این پالایشگاه هرچه زودتر راه‌اندازی شود.

وزیر نفت همچنین با اشاره به کشف مخزن جدید شاهینی با حجم تخمینی ۲۲ تریلیون فوت مکعب ذخیره گاز در استان فارس و در محدوده شهرستان‌های لامرد و مُهر، اظهار کرد: این مخزن بزرگترین ذخیره گازی کشور در خشکی به شمار می‌آید، بر اساس لرزه‌نگاری‌های این مخزن از میدان گازی کنگان نیز بزرگتر است.

سرمایه‌گذاران در فارس نگران خوراک نباشند

او با اشاره به وجود میدان گازی ارم در نزدیکی شهرستان لامرد اظهار کرد: اجرای طرح توسعه میدان ارم در این منطقه اشتغال ایجاد خواهد کرد بنابراین با توجه به اکتشاف‌های جدید سرمایه‌گذاران در این منطقه به هیچ عنوان نگران خوراک نباشند.

وزیر نفت ادامه داد: در دو سال اخیر چهار میدان نفت و گاز معادل ۲.۶ میلیارد بشکه نفت خام قابل استحصال در کشور کشف شده است، به عبارت دیگر به ازای تولید هر ۱۰۰ بشکه نفت و میعانات گازی در دولت سیزدهم ما توانسته‌ایم ۷۸ بشکه کشفیات جدید داشته باشیم، این موضوع سبب شده در حوزه اکتشافات در منطقه مقام نخست را داشته باشیم.

اوجی با یادآوری اینکه در هشت سال دولت گذشته تنها ۲ هزار میلیارد تومان در زمینه پروژه‌های مسئولیت اجتماعی وزارت نفت هزینه کرد، تصریح کرد: در دو سال اخیر ما بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری کردیم.

پیش‌بینی تحلیلگران درباره نفت ۱۰۰ دلاری

او با اشاره به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت در بازار‌های جهانی به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه در ۷۰ سال اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین دست به هر جنایتی زده است، گفت: در حمله اخیری که مجاهدان فلسطینی انجام دادند هیمنه این رژیم و سازمان اطلاعاتی آن‌ها (موساد) فرو ریخت.

 

منبع: تسنیم

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.