کد خبر: ۲۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
پیش بینی قیمت طلا و سکه توسط رئیس اتحادیه طلا؛
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با اشاره به افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی تحت تاثیر مسائل خاورمیانه و نوسان نرخ ارز در داخل گفت که سکه و طلا در بازاری‌های داخلی تا اواسط هفته، سیر صعودی داشت و از روز سه‌شنبه بعد از ظهر روند افزایشی متوقف و در مسیر کاهش قرار گرفت؛ البته روند کلی بازار (آخرین معاملات هفته نسبت به ابتدای هفته) افزایشی رقم خورده است.

مخاطب 24- نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت با توجه به اتفاقات در خاورمیانه، در مجموع ۵۱ دلار افزایش اونس جهانی طلا را شاهد بودیم که درحال‌حاضر هر اونس طلا ۱۸۸۵ دلار است. در بازارهای داخلی نیز با توجه به نوسان افزایشی نرخ ارز در پی خبرهای سیاسی- اقتصادی، روند افزایشی قیمت سکه و طلا را داشتیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطر نشان کرد: از روزهای ابتدایی هفته تا روز دوشنبه، باتوجه به شرایط جهانی، روند افزایشی را در بازارهای داخلی نیز شاهد بودیم اما از بعد از روز سه‌شنبه (۱۸ مهر ماه) روند کاهشی آغاز شد؛ در مجموع اما بازار در این هفته نسبت به ابتدای هفته و هفته پیش از آن (هفته منتهی به ۱۴ مهرماه)، صعود قیمت داشته است که افزایش قابل توجه قیمت طلا در بازارهای جهانی تاثیر به‌سزایی داشته است.

او در رابطه با آخرین سکه و طلا در بازار داخل و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: در بازارهای داخلی هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۰۷ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به دو میلیون و ۴۰۳ هزار تومان به ازای هر گرم رسید.

این مقام صنفی ادامه داد: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۷۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم با ۸۰۰ هزار تومان افزایش در مجموع هفته به ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. نیم سکه با ۵۵۰ هزار تومان افزایش بها و ربع سکه با ۶۰۰ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات پایانی هفته به ترتیب ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان (ربع سکه) تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۲۰۰ هزار تومان افزایش در پایان هفته شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

بذرافشان در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه در طول هفته‌ای که گذشت با نوسان افزایشی و کاهشی روبه‌رو شد و نوسان یک میلیون تومانی بین پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی تا شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان راتجربه کرد اما در مجموع، درحال‌حاضر حباب سکه در بازارهای داخلی در محدوده‌ی پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قرار دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران برای هفته پیش‌ رو نیز وضعیت بازار را اینگونه پیش‌بینی کرد: در حقیقت باید منتظر ماند تا ببینیم شرایط بازار داخل در رابطه با ارز به چه صورت خواهد بود.

او تصریح کرد: علیرغم این سیر اما لازم به توضیح است که التهابی در بازار داخل رخ نداد و بازار در شرایط ثبات نسبی به سر می‌برد و روال عادی خود را طی می‌کند و التهاب در آن دیده نمی‌شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اگر اصولگرایی لقمه‌اش حرام است مجری سیما کارش خراب است! title
محمدرضا شهبازی مجری برنامه پاورقی، هفته پیش توئیت زشت و بی سابقه‌ای را در مقام مجری صداوسیما منتشر کرد.
تمام شهروندان این شهر در یک ساختمان زندگی می‌کنند! title
شهری در آلاسکا وجود دارد که ۲۱۷ نفر از ساکنان آن در یک مجتمع آپارتمانی چند طبقه زندگی می‌کنند.
آیا استفاده از فلزیاب غیرقانونی است؟! title
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در مورد اینکه آیا خرید و استفاده از "فلزیاب" عملی مجرمانه و غیرقانونی است، توضیحاتی را بیان کرد.
چاقوکشی در بیمارستان! title
به‌دنبال حمله با سلاح سرد در بیمارستانی در چین، دست کم ۲ نفر کشته و ۲۱ تن زخمی شدند.
نخستین بانویی که گواهی‌نامه‌ی پایه یک گرفت کیست؟ title
خانم جوادتهرانی گفت: «در امتحانات اخیر متوجه شدم که دیگر سخت‌گیری و بهانه‌جویی بی‌جهت در امتحانات نمی‌شود و اگر کسی واقعا رانندگی بداند بدون اشکال خواهد توانست صاحب گواهی‌نامه رانندگی شود.»
جریمه شکار آهو چقدر است؟ title
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش ۳.۹ برابری جریمه شکار غیرمجاز خبر داد.
قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش title
امیرآبادی استادیار مهندسی حمل و نقل در دانشگاه علم و صنعت در آذرماه سال ۱۴۰۰ با حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران به عنوان مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران منصوب شده بود. اعضای بدن محمد امیرآبادی نیز پس از مرگش به بیماران نیازمند اهدا شد و حالا مشخص شده قتل مدیر شهرداری تهران به دست همسرش صورت گرفته است.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.