کد خبر: ۲۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
وزیر امور خارجه ایران که به بیروت سفر کرده، با دبیرکل جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.

مخاطب ۲۴-  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که به بیروت سفر کرده، با سید حسن نصرلله دبیرکل جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران گفت: ما در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم همراه با کشورها و دولت‌های اسلامی جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را تحمل نمی‌کنیم.

او گفت: آواره کردن ده‎ها هزار فلسطینی و قطع آب و برق و غذا و دارو یک جنایت جنگی سازمان‌یافته از سوی رژیم صهیونیستی است. ادامه این جنایت جنگی با واکنش‌هایی در دیگر محورها روبه‌رو خواهد بود که رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسئول آن خواهند بود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: ما در ادامه مشورت با مقامات عراق فردا با دولتمردان لبنان درباره وضعیت موجود در غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و اقدامات مورد نیاز در جهان اسلام رایزنی خواهیم داشت. ایران با قدرت به حمایت‌های خود از مقاومت ادامه خواهد داد. برخی از مقامات غربی از من پرسیدند آیا امکان گشایش جبهه‌های جدیدی علیه رژیم صهیونیستی وجود دارد. گفتم که در شرایط ادامه جنایت جنگی صهیونیست‌ها هر احتمالی از سوی دیگر جریان‌های مقاومت محتمل است.

وزیر خارجه کشورمان در پایان گفت: آقای رئیسی رئیس جمهور ایران گفت وگوهای فشرده‌ای با کشورهای منطقه از جمله عربستان انجام داده است و این گفت وگوها در چهارچوب استراتژی حمایت از فلسطین ادامه خواهد یافت.

وزیر امور خارجه بامداد جمعه ۲۱ مهر وارد فرودگاه بیروت شد و مورد استقبال مسئولان این کشور قرار گرفت.

لبنان دومین مقصد از سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه پس از عراق است.

دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه لبنان و رایزنی و تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه به خصوص جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به بیروت است.

وزیر امور خارجه ظهر پنج شنبه ۲۰مهرماه سفر منطقه‌ای خود را از کشور عراق آغاز کرد و مذاکرات مهمی با مقامات عراقی در خصوص تحولات مربوط به فلسطین انجام داد.

 

منبع: همشهری آنلاین

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازداشت داروفروشی که تاریخ انقضای دارو‌ها را تمدید می‌کرد title
رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش دارو‌های غیرمجاز و تاریخ‌گذشته در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهم دستگیرشده بیش از ۵۰هزار قلم انواع داروی تاریخ‌مصرف‌گذشته، نایاب و کمیاب کشف شد.
مرگ مردی که با کلیه خوک زندگی می‌کرد title
مردی که اولین پیوند کلیه خوک در جهان را دریافت کرده بود، درگذشت.
علائم اولیه آلزایمر در کدام قسمت بدن ظاهر می‌شود؟ title
محققان اظهار کردند که علائم اولیه آلزایمر در دهان فرد آشکار می‌شود.
عروس، مرد از آب درآمد title
مرد جوان اندونزیایی وقتی متوجه شد، زنی که۱۲ روز است با او ازدواج کرده، درواقع مردی است که خود را به‌جای زن جا زده است شوکه شد.
تحقیقات برای رازگشایی از مرگ مرموز دو زن title
به‌دنبال مرگ مشکوک دو زن در دو پرونده جداگانه و شکایت خانواده آنها، دختر یکی از آن‌ها و شوهر دیگری بازداشت شده‌اند.
چه نکات مهمی را باید قیل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی استوک بدانیم؟ title
بسیاری از مردم تمایل دارند کامپیوتر‌های دست دوم را خریداری کنند، زیرا قیمت آن‌ها بسیار کمتر از کامپیوتر‌های نو است.
آپدیت جدید واتساپ با تغییرات گسترده منتشر شد title
انتشار آپدیت جدید واتساپ برای اندروید و iOS آغاز شده است. آخرین به روزرسانی WhatsApp تغییراتی ظاهری و همچنین کاربردی را به دنبال می‌آورد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.