مخاطب 24- عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران درباره بالنهای قرمزرنگی که این روزها بر فراز بخشهای مختلف شهر تهران به پرواز درآمده است، گفت: این بالنها با طرح نشان جغرافیایی نقشه (پین لوکیشن) یا همان مکاننما طراحی شده است و هرکدام از آنها که در سطح شهر و در تمام مناطق گسترش پیدا کرده، نماد یک کارگاه عمرانی برای یکی از پروژههای در دست اجرا توسط شهرداری تهران است؛ در واقع، شهروندان مناطق مختلف هرجا که این بالنها را دیدند، متوجه میشوند که یک خدمت و امکان جدیدی به شهر تهران و به منطقه آنها اضافه خواهد شد.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران، بزرگراههای در دست احداث، ایستگاههای مترو، بوستانها، میادین میوه و ترهبار، اصلاح تقاطعها در بزرگراهها، خانههای تاریخی، مجموعههای ورزشی و فرهنگی و فروشگاههای شهروند را از جمله این پروژهها برشمرد و افزود: ویژگی این پروژهها این است که همه آنها تا پایان سال و حداکثر تا بهار سال آینده به بهرهبرداری میرسند.
محمدخانی ادامه داد: این پروژهها بخشی از بیش از ۴۰۰ پروژه فعال شهر تهران است که در حال انجام هستند. در حالی که پروژهها و فعالیتهای روزانه و دائمی شهر مانند عملیات بزرگ آسفالتریزی معابر یا پروژههای حوزه نگهداشت شهر شامل این کمپین نمیشود و تنها مواردی که یک خدمت جدید و ماندگاری را به شهر ارائه و اضافه می کنند را در بر میگیرد.
سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به اهمیت رعایت استانداردهای اوجدهی بالنها و توجه به ملاحظات دستگاههای مسئول تنها ۱۵۰ کارگاه را با بالنها نشانگذاری کردیم تا شهروندان از حجم فعالیتهای شهرداری تهران مطلع شوند.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران با بیان این که طبق افکارسنجیهای صورتگرفته شهروندان تهرانی نسبت به پروژههای متعدد و متنوع و گسترده در سطح شهر در مقایسه با تکپروژههای گرانقیمت در تهران تمایل دارند و از این حیث نشان دادن تعدد پروژهها و توجه دادن به این کارگاهها اهمیت دارد، اضافه کرد: این بالنها در روزهای اخیر توجه شهروندان را جلب کرده است، از این حیث، رویکرد تبلیغی متفاوتی بود.
محمدخانی در پایان گفت: بالنهای قرمز در پروژههای آتی و رویدادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی قابلیت اوجدهی مجدد دارد و از حیث مالی نیز در مقایسه با ابزارهای تبلیغاتی مشابه بسیار بهصرفه و اقتصادی است.