کد خبر: ۲۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
قیمت دلار روز گذشته با روند کاهشی آغاز به کار کرد و تا پایان معاملات دیروز با افت ۷۰۰ تومانی، اندکی از مسیر افزایشی روز‌های گذشته را برگشت. کارشناسان اقتصادی روند بازار را طبیعی می‌دانند و معتقدند عدم رشد قیمت در بازار‌های جهانی به یاری بازار‌های داخلی آمده است.

مخاطب 24- قیمت دلار روز گذشته را با روند کاهشی به پایان رساند. این اسکناس در حالی ۷۰۰ تومان ارزان شد که معامله‌گران زیادی را متضرر کرد و جو بازار فروشنده شد. دیروز دلار با قیمت ۵۲ هزار و ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان معامله شد.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند از سال ۵۷ تا همین روزهای اخیر، ۱۳ نوبت ارزش پول کشور نصف شده است. یعنی ۱۳ نوبت دلار ضرب‌ در دو شده است. بنابراین رشد دلار تعجبی ندارد.

روز گذشته، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت در نشست با خبرنگاران مدعی شد نوسانات اخیر در حوزه ارز نیز توسط بانک مرکزی تحت کنترل است. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت دلار در روزهای صعودی اخیر در شرایطی قرار دارد که دولت نمی‌تواند روی آن تاثیر بگذارد.

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز کاهشی شد. دلار هرات با کاهش هزار و ۱۰۰ تومانی با قیمت ۵۲ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز با قیمت ۵۲ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته ۱۸ مهر با توجه به عدم درج قیمت انواع ارزها در سایت مرکز مبادله ایران، قیمت‌های ذکرشده از سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) بانک مرکزی به روز شده است. روز گذشته اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۰۹ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۴۶۳ تومان عرضه شد و تغییر قیمتی نداشتند. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو با رقم ۵۵ هزار و ۳۵۵ تومان معامله شد و کاهش ۲۷۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۳ هزار و ۴۳۵ تومان تعیین شد و کاهش ۱۰۰ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۳۹ هزار و ۴۸۶ تومان درج شد.

روز گذشته درهم امارات با کاهش پلکانی همراه بود و با قیمت ۱۴ هزار و ۵۵۰ تومانی معامله شد و۲۵۰ تومان کاهش داشت. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۰۱ تومان و  اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۱ تومان درج شد و تغییر قیمتی نداشت.

 

منبع: اقتصاد صد

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.