کد خبر: ۲۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
رخداد‌های مهم امکان دارد تأثیرات مختلفی بر بازار سرمایه داشته باشند. این تأثیرات می‌توانند شامل نوسانات قیمت، کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران، تحریم‌ها، کاهش تجارت و فعالیت‌های اقتصادی، بحران‌های اقتصادی، مشکلات تولیدی و... باشند. در هر صورت، تأثیر نهایی بستگی به ترکیب این عوامل و شرایط بازار دارد.

مخاطب 24- تاثیر جنگ بربازار سرمایه ایران می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم باشد. در شرایط جنگ، عدم استقرار و عدم پیش‌بینی‌پذیری بازار معمولاً منجر به نوسانات قیمت و کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران می‌شود. همچنین، تحریم‌ها و تحریم‌های اقتصادی نیز می‌توانند تأثیر مستقیمی بر بازار سرمایه داشته باشند. در جنگ، تجارت و فعالیت‌های اقتصادی کاهش می‌یابند و این موضوع می‌تواند بازده سهام و دارایی‌های سرمایه‌گذاری را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین، بحران‌های اقتصادی و نابسامانی‌های مالی در دوران جنگ ممکن است منجر به کاهش ارزش سهام و سایر دارایی‌ها شود.

علاوه بر این، در شرایط جنگ، شرکت‌ها و صنایع ممکن است با مشکلات تولیدی و تأمین مواد اولیه مواجه شوند که منجر به کاهش سودآوری آنها شود. این موضوع می‌تواند تأثیر منفی بر قیمت سهام شرکت‌ها داشته باشد.به طور کلی، تاثیر جنگ بر بازار سرمایه ایران به عوامل متعددی وابسته است و ممکن است با تأثیر همزمان این عوامل، بازار سرمایه تغییر کند.

با توجه به  جنگ‌های اخیر منطقه مثل جنگ لبنان و اسرائیل: به محض اعلان جنگ توسط اسرائیل در تاریخ ۱۳۸۵/۰۴/۲۱، شاخص کل با یک کندل پرقدرت نزولی به این اخبار واکنش نشان می‌دهد.

شاخص کل بورس در طول ۳۳ روز جنگ میان آن دو کشور ۵ درصد اصلاح کرد. اما به محض پایان آن شاهد یک رشد شارپ از بازار بودیم!

ترور قاسم سلیمانی: به محض مخابره شدن شهادت حاج قاسم، در عرض تنها ۴ روز، شاخص کل بیش از ۶ درصد اصلاح را تجربه کرد. صد البته بعد از فروکش کردن هیجانات ناشی از ترور ایشان، شاخص کل بار دیگر در ریل صعودی خود به حرکت ادامه داد.

جنگ اوکراین و روسیه: از آنجایی که ایران یکی از متحدان روسیه بوده، انتظار تاثیر منفی حمله روسیه به اوکراین بر روی بازار سهام کشور کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد. اما همچنان نمی‌توان شکل گیری سایه ناامنی را بر کشور نادیده گرفت.

 

منبع: تیر کوتاه
 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.