کد خبر: ۲۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
پیش‌بینی بورس فردا ۱۸ مهر ۱۴۰۲؛
در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار و پس از افت ۵۱ هزار واحدی روز قبل نماد‌های فولاد و فارس، فملی و نماد شپنا و شستا برای تغییر روند شاخص کل با رویه‌ای مثبت همراه شدند. این موضوع تنها تا پایان نیمه اول جواب‌گو بود و با شروع نیمه دوم بازار شاخص کل به سمت نقطه شروع عقب‌گرد کرد.

مخاطب 24-در معاملات امروز، شاخص کل در نهایت با ۴۴۰۰ واحد مثبت شدن کار را تمام کرد و نشان داد برای حرکت به سمت اعداد و ارقام بالاتر تمایلی ندارد. دلار در بازار آزاد به اعداد و ارقام بالاتر ۵۲ هزار تومان نزدیک‌تر شده است و قیمت سکه نیز حوالی ظهر در بازار تهران روی قیمت ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار داشت.

 وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که طبق برخی از اخبار قرار بود در ماه جاری، دور جدیدی از مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در عمان برگزار شود، عنوان کرد که اطلاعی از تاریخ تعیین شده‌ای برای برگزاری جلسه مذاکره غیرمستقیم میان ایران و ایالات متحده در عمان ندارم.

 محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریشه گران شدن فولاد، بورس نیست، اعلام کرده است که ریشه گرانی فولاد در بی تدبیری در تأمین اقلام مربوط به بهای تمام شده این محصول در کشور است و نباید آدرس غلط به جامعه و اقتصاد کشور بدهیم.

 اما به دلیل خروج سنگین پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه به دلیل جنگ حماس با اسرائیل، مسئولان بازار سرمایه صبح امروز جلسه ویژه‌ای در شرکت بورس برای حمایت از بازار با حضور حقوقی‌ها و فعالان بازار تشکیل دادند و در اولین اقدام با صدور اطلاعیه‌ای به بازارگردان‌ها اعلام کرد امروز در کلیه نمادهای معاملاتی موضوع بازارگردانی، ملزم به ایفای تعهدات بازارگردانی در ورود سفارش فروش و انجام معامله در سمت فروش نیستند.

 مجید عشقی در خصوص کاهش دامنه نوسان با توجه به اتفاقات اخیر اعلام کرده است که فعلاً بحثی مطرح نشده و ترجیح بر این است تا جایی که امکان دارد به زیر ساخت‌های بازار دست زده نشود. قطعاً با توجه به جذابیت موجود، بازار توسط اشخاص حقوقی و حقیقی به تعادل می‌رسد. اگر وضعیت ادامه دار بود در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.

 رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیری درباره نحوه مصرف سوخت گفت: در حال حاضر روزانه ۱۳۷ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود. قالیباف: ما در این جدول پیش‌بینی کردیم که تولید بنزین به ۱۲۹ میلیون لیتر در روز برسد، اما در حال حاضر مصرف روزانه ما ۱۳۷ میلیون لیتر در روز است؛ یعنی طبق این جدول تولید بنزین کمتر از مصرف روزانه به شمار می‌آید.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 در جریان افت بیش از ۵۱ هزار واحدی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران از منظر تکنیکالی سطوح حمایتی که تکنیکالیست‌ها انتظار حمایت از آن را داشتند شکسته شد و بازار به رویه منفی خود ادامه داد. کندل قوی و محکمی که با خروج بیش از ۱ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها کار ار تمام کرد.

 اما به واسطه جنگ ایجاد شده در خاورمیانه تمایل سرمایه گذاران به دارایی‌هایی با ریسک کمتر بیشتر شده است همچنین بازارهای جهانی با استقبال خوب خریداران برای خرید و نفت و اونس مواجه شده است و بازار کامودیتی در صبح امروز رویه مثبتی داشت.

 توقف رویه منفی شاخص در روز جاری و با این شرایط می‌توانست برای اهالی بازار نوید بخش باشد اما خروج پول حقیقی‌ها از بازار که در روز گذشته اتفاق افتاده است جای تأمل بیشتر دارد که چه زمانی دوباره این رقم و ارقامی که پیش‌تر از بازار خارج شده است به بازار سرمایه کشور باز خواهد گشت.

کل

برچسب ها: شاخص کل
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ارتباط استفاده از سیگار الکتریکی با صرف وقت در رسانه‌های اجتماعی title
تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکان و نوجوانانی که هفت ساعت یا بیشتر در روز از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، دو برابر با خطر بیشتر مصرف سیگار سنتی یا سیگار الکترونیکی یا هر دو مواجهند.
اجرام مرموز در فضا که از وجود حیات فرازمینی حکایت دارند title
ستاره شناسان اجرامی مرموز را در فضا رصد کرده اند که احتمال می‌دهند نشانه وجود حیات در آنجا باشد.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
برگزیده
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.