کد خبر: ۲۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
کارشناس بازار سرمایه گفت: تاثیر تنش‌های نظامی و سیاسی با بروز ریسک‌های سیستماتیک بر اقتصاد و بورس کاملا اثبات شده است.

مخاطب24- پس از شروع نبرد میان حماس و رژیم شاهد تکانه‌های قوی در بازار سرمایه بودیم، این موضوع در کنار صعودی شدن قیمت دلار موجب ایجاد نگرانی از بابت آینده بازرهای مالی در کشور شد. باید گفت که همواره به بازار سهام به دید دما سنج اقتصادی کشور نگاه می‌شود اما این روزها حال چندان مطولبی ندارد.

حسن حسین نیا، کارشناس بازار سرمایه گفت: تاثیر تنش‌های نظامی و سیاسی با بروز ریسک‌های سیستماتیک بر  اقتصاد و بورس کاملا اثبات شده است و افت نماگرهای بازار سرمایه در شرایط افزایش نااطمینانی امری پذیرفته شده است چرا که سرمایه گذار همواره به دنبال امنیت و شرایط مناسب جهت سودآوری است. نشست آقای عشقی ارتباطی به بروز افت سنگین امروز و روز کاری گذشته نداشته ولی سهامداران انتظار داشتند که ایشان به عنوان رئیس سازمان بورس کامنت‌های حمایتی قوی از بازار صادر کنند که متاسفانه اینگونه نبود اما نکته قابل توجه عملکرد حقوقی ها همزمان با نشست خبری آقای عشقی بود که خرید های قدرتمندی انجام دادند هر چند شاخص افت سنگینی کرد و شاهد خروج قریب به ۱۵۰۰ میلیارد تومانی نقدینگی اشخاص حقیقی از بازار بودیم.

او در خصوص عملکرد شاخص تشریح کرد: حساسیت منطقه ۲ میلیون واحدی شاخص و بار روانی از بین رفتن یا حفظ آن در معاملات امروز اهمیت بالایی دارد و با توجه به حمایت سنگین حقوقی ها در معاملات امروز می توان انتظار داشت تا حقوقی ها برای جلوگیری از گسترش فروش های هیجانی از لحظات اولیه معاملات فردا نسبت به اردرهای خرید حمایتی ازبورس اقدام کنند. بله شرایط موجود در فلسطین و گسترش تنش ها قطعا در بازار سرمایه ایران تاثیر گذار خواهد بود و تعمیق این تنش ها نیز در مسیر بازار سرمایه موثر خواهد بود، نمی توان تاثیر ریسک های غیرسیستماتیک را انکار کرد.

این فعال بورسی در پایان خاطر نشان شد: در جهت جلوگیری از آسیب های بیشتر به نهادهای سرمایه گذاری و اقتصاد کشور توصیه می شود که سازمان بورس در جهت ایجاد هماهنگی برای حمایت از بورس تسریع نماید . در شرایط فعلی آنچه که محرز است معاملات فارغ از مباحث بنیادی و نشات گرفته از ریسک های سیستماتیک انجام می شود پس نمی توان صنعت خاصی را پیشتاز معاملات .دانست هرچند دلار در بازار غیر رسمی شاهد رشد بوده است. اما برای بررسی میزان اثر گذاری صنایع ،همچنان پدیده لیدر محوری خودروسازان مشهود است.

 
منبع: تیتر کوتاه
 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بدترین رانندگان جهان اهل کدام کشور هستند؟ title
احتمال مرگ در یک تصادف رانندگی در جمهوری دومینیکن ۱۵ برابر بیشتر از ایسلند است.
هوش مصنوعی چه مشکلی با فضایی‌ها دارد title
همیشه این سوال وجود داشته است که در جهانی با میلیارد‌ها کهکشان و ستاره چرا ما نشانه‌ای از موجودات بیگانه پیدا نمی‌کنیم. ظاهرا هوش مصنوعی مانع پیدا کردن فضایی‌ها می‌شود
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.