کد خبر: ۲۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
نمایشگاه روستا آباد با معرفی و عرضه تولیدات و محصولات کشاورزی روستاییان از نقاط مختلف کشور از امروز (۱۲ مهرماه) به مدت یک هفته در مصلای تهران برپا شد.

مخاطب 24- همزمان با روز «روستا و عشایر» این نمایشگاه با حضور بیش از یک هزار تولید کننده روستایی با قومیت های مختلف برگزار شد در این نمایشگاه انواع فرش، پوشاک، مصنوعات چرمی، مبلمان، صنایع غذایی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنایع غذایی، خشکبار و ادویه‌جات، صنایع شیلاتی، گیاهان دارویی و زینتی، صنایع دستی، صنایع خلاق فرهنگی، گردشگری عرضه شده است.

معرفی روستاهای گردشگری و ظرفیت‌های تاریخی و تفریحی روستاها با حضور روستاییان نیز در این نمایشگاه صورت می‌گیرد.

این نمایشگاه فرصتی برای معرفی محصولات و تولیدات روستاییان و عشایر کشور به عموم مردم است که در آن قابلیت فروش نیز به خریداران فراهم شده است.

نمایشگاه روستا آباد از سوی معاونت توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری برگزار شده است که در آن برنامه های مختلفی از جمله برپایی ۵۰ غرفه ویژه مجموعه‌های مردمی و جهادی فعال در حوزه اشتغال روستایی، اجرای مراسمات آیینی و محلی، اجرای بازی های بومی محلی و ویژه برنامه های ورزشی محلی، معرفی قومیت ها، برپایی نمایشگاه عکس و اکران فیلم مرتبط با روز روستا در محل نمایشگاه و برگزاری جشن های آیینی روستاییان اجرایی می شود.

برگزاری جشنواره مجازی عکاسی و پویش «روستای من» ویژه کودکان، معرفی ۱۰۰ روستای نمونه و تولیدات آنها، حضور کارشناسان روستایی و عشایری، شناسایی طرح‌های صنعتی، تولیدی و عمرانی در روستاها و رسیدگی به دغدغه ها و رفع موانع تولید در روستاها از دیگر بخش های این نمایشگاه است.

 

تولیدکنندگان روستایی از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه و ساعت ۱۰ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه در مصلای تهران میزبان مراجعه کنندگان هستند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

برچسب ها
ارسال نظرا‌ت