کد خبر: ۲۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
در شرایطی که این روز‌ها سرقت گوشی موبایل و انتقال آن به کشور‌های همسایه زیاد شده است، اخیرا یک مقام مسؤول حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از همکاری با سایر کشور‌ها برای جلوگیری از این موضوع خبر داده است.

مخاطب 24- اواسط زمستان سال گذشته بود که رگولاتورهای ایران و پاکستان به منظور پیشگیری از فروش و فعال‌سازی گوشی‌های تلفن همراه سرقت شده در کشورهای همسایه نشست هماهنگی را برگزار کردند.

در این جلسه که با حضور مدیران کل دفتر سازمان‌های تخصصی بین‌المللی و حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با رئیس و مدیران کل رگولاتوری پاکستان برگزار شد، موضوعات مربوط به نحوه رجیستری گوشی‌های تلفن همراه در شبکه اپراتورهای هر دو کشور، استفاده از ظرفیت‌های همکاری بین‌المللی برای مسدودسازی عدم ارایه سرویس به تجهیزات و گوشی‌های هوشمند تلفن همراه سرقت شده در ایران، در کشور پاکستان و بالعکس و امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات گوشی‌ها و تجهیزات سرقت شده هر دو کشور بررسی شد.

در همین رابطه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره خارج شدن گوشی‌های سرقتی به کشورهای همسایه و برگشت آنها به ایران گفت: این موضوع با حضور وزیر ارتباطات پاکستان در دو ماه گذشته مطرح شد و با بقیه کشورهای همسایه نیز این کار از نظر فنی و سیاست‌گذاری پیگیری می‌شود تا بتوانیم از این موضوع جلوگیری کنیم.

با توجه به اینکه این روزها و با افزایش چند برابری قیمت گوشی‌ها در بازار، خریدن دوباره گوشی آن هم در شرایطی که گم شده یا به سرقت رفته باشد، هزینه‌های بالایی برای کاربران دارد. برخی امکانات از طرف اپراتورها و گوشی‌ها وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان گوشی‌های گم شده یا سرقتی را ردیابی کرد.

اگر گوشی شما گم شده یا به سرقت رفته باشد، دو راه‌حل کلی برای یافتن مکان فعلی آن وجود دارد که البته هر کدام از این روش‌ها مستلزم این است که قبلا چنین مواردی را پیش‌بینی کرده باشید. به طور کلی یافتن مکان گوشی با استفاده از اینترنت و GPS  میسر است. یکی از این روش‌های دیگر استفاده از اکانت گوگل است؛ برای اینکه بعدا بتوانید از قابلیت Android Device Manager که یکی از قابلیت‌های کاربردی گوگل است، استفاده کنید، حتما باید یک‌بار از گوشی اندرویدی خود وارد اکانت جی‌میل خود شوید؛ در صورتی که گوشی شما گم شده باشد، می‌توانید با وارد کردن اطلاعات اکانت خود، مکان فعلی گوشی خود را شناسایی کنید.

گزینه دیگر «Lock» است که با استفاده از این قابلیت می‌توانید در صورت گم شدن گوشی، گوشی خود را قفل کرده و حتی برای آن پسورد بگذارید. همچنین گزینه Erase برای مواردی است که گوشی شما گم شده و می‌توانید با استفاده از این گزینه، اطلاعات حساسی که در گوشی دارید را پاک کنید. البته در صورتی می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید که گوشی‌تان به اینترنت متصل باشد. همچنین دارندگان گوشی‌های آیفون نیز می‌توانند از قابلیت «Find My iPhone» برای پیدا کردن دستگاه خود استفاده کنند و اقدامات دیگری نیز برای در امنیت نگه داشتن اطلاعات خود انجام دهند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: سرقت تلفن همراه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
فیلیمو سریال «حشاشین» را حذف کرد title
پلتفرم «فیلیمو» با گذشت دو روز از ابلاغیه شورای مجوز ساترا مبنی بر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» به پخش این سریال ادامه می‌داد که سر انجام شامگاه ۱۰ اردیبهشت پخش این سریال را متوقف و از خروجی خود حذف کرد.
کشف میلیارد‌ها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول title
بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.
مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است title
رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، گفت: مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.
داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم title
داریوش کاردان: به همین منظور هم از سال‌ها پیش و به طور ضمنی چندین بار اخطار دادم که این فاصله بین یک طنز فاخر با سطح سلیقه مردم در حال افزایش است و طنز ما روزی به جایی خواهد رسید که اول کوچه بازاری و بعد هم مبتذل شود. من اصلا این فضا را بلد نیستم، نه این که بگویم بد است، شاید هم این طنز‌ها لازم باشد، اما من بلد نیستم. اگر هم بلد باشم حاضر نیستم وارد این فضا شوم
حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی در اینستا! title
گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
رابطه جنسی بعد از گذشت هفته ها توسط پزشک قابل‌تشخیص است title
با پیشرفت علم پزشکی، امکان اثبات رابطه جنسی به‌راحتی فراهم شده است و باتوجه‌به بروز روابط خارج از هنجار‌ها و قوانین جامعه و همچنین رخداد تجاوز و خشونت، لازم است بتوانیم با استفاده از روش‌های علمی و مستند، اثبات رابطه جنسی را از طریق پزشکان قانونی به انجام برسانیم و به کمک آن، متجاوزان و آن‌هایی که از هنجار‌ها خارج می‌شوند را مجازات کنیم.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.