کد خبر: ۲۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هیچ محرومیتی برای بانوان در حوزه ورزش نباید وجود داشته باشد و باید همه امکانات را فراهم کرد.

مخاطب 24- آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه مجموعه آبی شهید قربانی و ۴۴ پروژه شهری منطقه ۴ مشهد اظهار کرد: هر کدام از برادران و خواهران مخلص و انقلابی ما که عهده‌دار یک مسئولیت هستند، باید راهبرد اصلی مدیریت و مأموریت ذاتی عملکرد خود را با محوریت بر هم زدن اختلافات طبقاتی بدانند زیرا اینکه مردم بر اساس توانمندی‌ها، استعدادها و ظرفیت‌ها با هم اختلاف داشته باشند، شاید برای همه امری مقبول باشد اما اینکه در سطح زندگی اختلاف پدید بیاید و یک نفر برای مقاصد تجملاتی و غیرضروری هزینه کند و دیگری در نان شبش مانده باشد، موضوعی نیست که برای هیچ‌کس قابل‌پذیرش باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: تا پیش از این، عنوان حاشیه شهر برای برخی مناطق مشهد، به معنای آن بود که مدیریت شهری خود را مکلف به ارائه خدمت به اهالی آن‌ها نمی‌داند و ساکنان این مناطق باید خود را متعهد به پذیرش شرایط بد زندگی بدانند. رهبر معظم انقلاب خیلی از این اصطلاح حاشیه شهر رنج می‌برند و تأکید بسیار به مدیران حکومت دارند که متمرکز بر محرومیت‌زدایی از حاشیه شهرها باشند اما در قبال حاشیه شهر مشهد، حساسیت‌ها متفاوت است و پذیرفتنی نیست مردمانی زیر سایه امام هشتم (ع) زندگی کنند اما اختلاف طبقاتی برایشان یک موضوع عادی باشد.

اختلاف طبقاتی در شأن شهر امام رضا (ع) نیست

او بیان کرد: این در شأن شهر امام رضا (ع) نیست که در محلات برخوردار، بودجه‌های کلان برای گل‌آرایی خیابان‌ها و معابر مختلف هزینه شود در حالی که اهالی محلات حاشیه از گرد و خاک همیشگی تردد در خیابان‌های نامناسب رنج ببرند. بر همین اساس، باید اذعان کرد پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری می‌رسند، برگ برنده و نشان صادقانه‌ای هستند که نظام اسلامی در حوزه برهم زدن اختلاف طبقاتی تلاش‌های ملموس و مؤثری داشته و این برکت برای انقلاب ماست که عزیزان جهادگر ما با اراده خود توانستند مزیت ویژه‌ای برای مردم محروم و کم‌برخوردار ایجاد کنند.

علم الهدی ادامه داد: امید ما این است که شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که دیگر مسئله‌ای به نام حاشیه شهر در مشهد الرضا (ع) وجود نداشته باشد. پروژه کمربند شمالی یکی از آن طرح‌هایی است که می‌تواند همه محلات حاشیه شهر را به گستره مشهد الرضا (ع) پیوند بدهد.

ورزش در همه زمینه‌ها، حق بانوان است

امام جمعه مشهد با محوریت گسترش فضاهای ویژه ورزشی برای بانوان نیز تصریح کرد: ما با حفظ این اصل که زن و مرد در همه شئون بهره‌برداری از حقوق عمومی یکسان هستند و تفاوتی میان این دو وجود ندارد، باور داریم که موقعیت و کرامت بانوان باید حفظ شود. در خدمات عمومی هم که ارائه می‌شود، باید به این خصوصیت توجه داشت از همه حقوق انسانی که مردان برخوردار هستند، بانوان هم باید برخوردار باشند با این تفاوت که در حوزه صیانت باید متمرکز بر بانوان باشیم تا در همه امتیازات و ویژگی‌ها از مسائل ورزشی و قهرمانی گرفته تا حوزه‌های تفریحی و خدماتی، حقوق بانوان عزیز ما در سایه آسیب‌پذیری در برابر مردان قرار نگیرد.

او تأکید کرد: بنده از گسترش بوستان‌هایی که برای بانوان قرار داده‌ شده تشکر می‌کنم. این موضوعات باید توسعه پیدا کند. همین که در بوستان وکیل‌آباد، فضا تقسیم شده تا بانوان هم بتوانند به‌صورت انحصاری از فضا لذت ببرند، رویداد مناسب و شایسته تقدیری بود و عزیزان ما در مدیریت شهری این را بدانند اینکه ما در یک گوشه از شهر یک بوستان ویژه بانوان افتتاح کنیم، این کفایت نمی‌کند و باید در همه بوستان‌های شهر، فضای اختصاصی بانوان به وجود بیاید.

علم‌الهدی گفت: اگر تأکید می‌شود که باید حقوق زنان در همه عرصه‌های انسانی تأمین شود، یکی از حوزه‌های مؤثر همین موضوع ورزش است. اینکه ما بخواهیم زن را به خاطر زن بودن از حوزه‌های ورزشی محروم کنیم، این درست نیست. هیچ محرومیتی برای بانوان در حوزه ورزش نباید وجود داشته باشد. باید همه امکانات را فراهم کرد با رعایت اصل صیانت تا به‌موازات فعالیت کامل و همه‌جانبه، از بانوان گرامی هم صیانت شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: به‌طور مثال، یکی از حوزه‌ها همین موضوع دوچرخه‌سواری است که بنا بر فتوای مقام معظم رهبری، دوچرخه‌سواری بانوان در ملأعام مصداق آیه شریفه قرآن در موضوع «تبرّج» می‌شود و جایز نیست اما در حالت کلی هیچ دلیلی وجود ندارد که بانوان گرامی از ورزش سالم و مفرح دوچرخه‌سواری یا مواردی از این دست محروم شوند و بنابراین، تأکید ما به عزیزان مدیریت شهری آن است که امکانات کامل و جامع دوچرخه‌سواری را برای بانوان در فضاهای ویژه و اختصاصی خودشان فراهم کنند. از خدا می‌خواهیم که این تلاش‌ها به برکت عنایت خاص علی ابن موسی‌الرضا (ع) همه شما را مشمول لطف و عنایت خاص وجود اقدس امام هشتم (ع) قرار بدهد.

 
منبع: مهر
برچسب ها: علم الهدی مشهد
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان title
۲۰ شهریور سال گذشته پسر ۱۶ ساله‌ای به نام نوید به همراه پدرش با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت شکایتی را مبنی بر آزار و اذیت چهار متجاوز ثبت کرد.
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.