کد خبر: ۲۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
چه یک داستان واقعی باشد و چه یک داستان تخیلی، فیلم‌هایی با موضوع بقا و زنده ماندن در شرایط سخت همیشه بخشی از سینمای دوست داشتنی بوده‌اند.

مخاطب 24- در طول سال‎ها، صدها فیلم جذاب در مورد بقا ساخته شده است که در محیط های مختلف رخ داده‌اند. داستان بقا در حیات وحش معمولاً تهدیدهای مرگبار از جانب حیواناتی مانند گرگ‌ها یا خرس‌ها را به ما نشان می‌دهد. اگر این فیلم‌ها در کوه‌های برفی رخ دهند، تهدیدهای وحشتناکی مانند گرسنگی یا یخ زدگی تا حد مرگ را بازسازی می‌کنند. حتی مت دیمون در فیلم مریخی به ما نشان داد که چگونه در سیاره‌ای دوردست زنده بمانیم. بسیاری از فیلم‌های جذاب در مورد زنده ماندن در شرایط سخت، از کتاب‌ها اقتباس شده‌اند، در حالی که برخی دیگر براساس داستان‌های واقعی حیرت‌انگیز ساخته شده‌اند.

 

15 فیلم هیجان انگیز در مورد بقا در شرایط سخت

 

ورود به طبیعت وحشی به یک فرد منحصر به فرد نیاز دارد و زنده بیرون آمدن از آن شجاعت و مهارت‌های زیادی می‌طلبد. ریس ویترسپون در فیلم وحشی به ما نشان داد که ورود به طبیعت وحشی می‌تواند یک تجربه تذهیبی و تغییر دهنده زندگی به سمت بهتر شدن باشد. فارغ از ماهیت آن، طبیعت می‌تواند مکان بی رحم و خطرناکی باشد که موقعیت های تهدیدکننده بسیاری را ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل، فیلم های با موضوع زنده ماندن در شرایط دشوار داستان‌های تفکربرانگیز و هیجان‌انگیزی به ما داده اند. بیایید نگاهی عمیق به بهترین فیلم‌های با موضوع بقا و زنده ماندن در شرایط سخت بیندازیم.

 

15 فیلم هیجان انگیز در مورد بقا در شرایط سخت

 

۱۵- The Grey ) 2011)

در فیلم خاکستری، لیام نیسون رهبری گروهی از کارگران یک دکل نفتی را بر عهده دارد که پس از سقوط هواپیمای‌شان در طبیعت وحشی آلاسکا گیر افتاده‌اند. اگر چه خطر یخ زدن تا سرحد مرگ پیش روی آن‌ها قرار دارد، اما خطر حمله دسته‌ای از گرگ‌های شرور نیز وجود دارد.

وقتی مردان از میان برف‌ها عبور می‌کنند، گرگ‌ها یکی پس از دیگری آن‌ها را شکار می‌کنند. شخصیت نیسون نسبت به گرگ‌ها و حیوانات وحشی اطلاعات بسیاری دارد، بنابراین حقایق جالبی در مورد بقا در مقابله با این حیوانات به مخاطب ارائه می‌دهد. این فیلم نمونه خوبی از تهدید حیوانات مرگبار در زمانی است که شما در زیستگاه آن‌ها وارد شده‌اید.

15 فیلم هیجان انگیز در مورد بقا در شرایط سخت

 

۱۴- Black Water ) 2007)

یک فیلم ترسناک بقامحور درباره یک کروکودیل قاتل و یک خانواده گرفتار می‌خواهید؟ پس به دنبال فیلمی فراتر از بلک واتر یا آب سیاه نباشید. این فیلم استرالیایی محصول سال ۲۰۰۷ درباره لی، خواهر بزرگ ترش گریس و همسر گریس، آدام است که به یک سفر ماهیگیری به مرداب‌های بدنام شاهپسند در استرالیا می‌روند.

چیزی که آن‌ها انتظار داشتند یک گردش خانوادگی عادی برای هر سه‌شان به همراه یک قایقران باشد، اما زمانی که آن‌ها در آب‌های خطرناک گیر افتاده و توسط یک کروکودیل قاتل غول‌آسا شکار می‌شوند، این سفر به کابوسی وحشتناک تبدیل می‌شود. این فیلم تا انتها میخکوب کننده است و واقعاً یک تجربه اعصاب خردکن را برای شما رقم می‌زند.

15 فیلم هیجان انگیز در مورد بقا در شرایط سخت

 

۱۳- Wild ) 2014)

فیلم وحشی ساخته ژان – مارک والیس داستان واقعی شریل استراید (ریس ویترسپون) را روایت می‌کند که برای کنارآمدن با مرگ مادر و ازدواج ناموفقش، مسیر کوهپیمایی مشهور پاسیفیکی کرست تریل را در پیش می‌گیرد. این فیلم داستان فوق العاده‌ای در مورد رستگاری و یافتن معنا در زندگی از طریق طبیعت است.

استراید باید چالشی را پس از چالش دیگر پشت سر بگذارد، در حالی‌که در طول سفر دشوار خود در ناراحتی شدیدی به سر می‌برد، موضوعی که می‌تواند برای بسیاری از مخاطبان بسیار قابل درک باشد. او در طول سفر حماسی‌اش، قدرت خود را بازیافته و زندگی خود را برای همیشه تغییر می‌دهد.

15 فیلم هیجان انگیز در مورد بقا در شرایط سخت

 

۱۲- A Quiet Place ) 2018)

فیلم‌های ترسناک پادآرمانشهری همیشه محبوب و دیدنی هستند و به‌خصوص اگر جان کرازینسکی و امیلی بلانت را در نقش‌های اصلی داشته باشند این جذابیت دوچندان می‌شود. این موضوع دقیقاً در مورد فیلم ترسناک بقامحور پساآخرالزمانی یک مکان ساکت در سال ۲۰۱۸ صدق می‌کند.

موجودات فضایی خطرناک با شنوایی بسیار قوی و بدون قدرت بینایی، بیشتر جمعیت انسان‌ها را کشته‌اند. در این میان، خانواده‌ای متشکل از یک پدر، یک مادر و سه فرزندشان تلاش می‌کنند تا زنده بمانند. این فیلم نه تنها یک فیلم بقامحور عالی است بلکه یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک چند سال اخیر در مورد موجودات فضایی نیز هست.

15 فیلم هیجان انگیز در مورد بقا در شرایط سخت

 

۱۱- ۱۲۷ Hours ) 2010)

فیلم بی‌رحمانه و تکان‌دهنده دنی بویل روایت واقعی آرون رالستون (جیمز فرانکو) را پس از آن روایت می‌کند که دستش بین دو سنگ در دره‌های مشهور ایالت یوتا گیر کرده بود. ۱۲۷ ساعت فیلمی است که اهمیت مسلط بودن بر روح و روان خود، حل مسئله و اراده محض برای بقا در چنین وضعیتی را به تصویر می‌کشد.

رالستون بر تمام موانع غیرقابل تصور غلبه کرد و پس از پنج روز گیر افتادن در دره، دست خود را قطع کرد. ۱۲۷ ساعتفیلم فوق العاده‌ای در مورد قدرت اراده برای زندگی است و رالستون خود ادعا کرده که فیلم بویل به قدری واقعی است که می‌توانست یک مستند نیز باشد.

15 فیلم هیجان انگیز در مورد بقا در شرایط سخت

 

۱۰- Buried ) 2010)

فیلم مدفون ساخته شده در سال ۲۰۱۰ با بازی رایان رینولدز، برای افرادی که ترس از فضاهای تنگ و تاریک دارند، اصلاً مناسب نیست. همانطور که از نامش پیداست، این فیلمی است که در آن شخصیت پل کانروی با بازی رینولدز زنده در تابوت دفن می‌شود.

او چیزی در اختیار ندارد جز یک فندک، یک قمقمه، یک قلم، یک چاقو، چوب کبریت، یک چراغ قوه و یک تلفن همراه. پل همچنین باید متنی را که آدم‌ربا به او داده است بخواند و ۵ میلیون دلار به او بدهد یا اینکه کشته خواهد شد. این فیلم یک تریلر پرتنش و یک فیلم بقا محور است که با هم ترکیب شده‌اند.

15 فیلم هیجان انگیز در مورد بقا در شرایط سخت

 

۹- Rescue Dawn ) 2006)

فیلم سپیده دم رهایی ساخته ورنر هرتسوگ داستان واقعی دیتر دنگلر (کریستین بیل)، خلبان آمریکایی را روایت می‌کند که در جریان جنگ ویتنام سقوط کرده و دستگیر می‌شود. این فیلم قدرت و عزمی را به شما نشان می‌دهد که برای زنده ماندن در دوران اسارت لازم است.

بیل نیز مانند دیگر بازیگران، عوارض جسمی و روانی را که یک اسیر بودن بر یک فرد دارد، به تصویر می‌کشد. خوشبختانه، پس از یک فرار خطرناک، دنگلر به محل امنی منتقل شد. در حالی‌که منتقدان فیلم را تحسین کردند، سپیده دم رهایی در گیشه شکست خورد.

15 فیلم هیجان انگیز در مورد بقا در شرایط سخت

 

۸- Alive ) 2020)

زامبی‌ها همیشه مکمل خوبی برای فیلم‌های ترسناک و بقامحور هستند و فیلم اکشن زنده محصول سال ۲۰۲۰ کره جنوبی دقیقاً همان چیزی است که یک طرفدار ژانر زامبی به آن نیاز دارد. جوون وو یک استریمر بازی‌های ویدیویی است که در زمان آخرالزمان زامبی ها به تنهایی در یک آپارتمان گیر افتاده است.

یو بین زن جوانی است که در آپارتمان روبه‌روی خانه جون وو زندگی می‌کند و با غذا و جیره به او کمک می‌کند تا زنده بماند. این فیلم یک تریلر تعلیقی است که مخاطب را در تمام مدت روی صندلی خود نیم‌خیز نگه می‌دارد. در هنگام تماشای این فیلم چاره‌ای ندارید جز این‌که ناخن هایتان را بجوید و امیدوار باشید که هر دوی آن‌ها بتوانند از دست صدها زامبی خارج از آپارتمان‌شان که منتظر حمله و کشتن‌شان هستند فرار کرده و زنده بمانند.

15 فیلم هیجان انگیز در مورد بقا در شرایط سخت

 

۷- Trapped) 2016)

فیلم هندی به دام افتاده فیلمی در مورد بقا و زنده ماندن در شرایط سخت است که در سال ۲۰۱۶ ساخته شد و هر کسی را تا مغز استخوان خواهد ترساند. این فیلم داستان یک کارمند مرکز پاسخگویی به تماس‌های اضطراری به نام شوریا (با بازی راجکومار رائو) را روایت می‌کند که بدون غذا، آب و برق در آپارتمان جدیدش زندانی می‌شود.

او همچنین نمی‌تواند با کسی تماس بگیرد زیرا باتری تلفن همراهش تمام شده و به دلیل برخی معضلات در حوزه ساخت‌وساز، هیچ ساکن دیگری نیز در ساختمان وجود ندارد و همین نیمه کاره بودن ساختمان بر دردسرهای او افزوده است. بقیه فیلم تلاش های بی محابا و ناامیدانه شوریا برای فرار را به ما نشان می‌دهد، در حالی‌که سعی می‌کند بدون دیوانه شدن، به تنهایی در داخل آپارتمان زنده بماند.

15 فیلم هیجان انگیز در مورد بقا در شرایط سخت

 

۶- The Martian) 2015)

مریخی یک فیلم علمی تخیلی بسیار دقیق از لحاظ علمی است که فضانوردی به نام مارک واتنی (مت دیمون) را به تصویر می‌کشد که به دلیل باور خدمه‌اش به مردنش، در مریخ جا گذاشته می‌شود. واتنی که در کمال ناباوری زنده است، برای حل چندین معضل بزرگ از جمله تهیه غذا و ارتباط با ناسا دست به کار می‌شود.

این فیلم یک نگاه جذاب به هوشی است که فضانورد ناسابودن لازم دارد و دیمون بازی فوق العاده‌ای در نقش مردی که با فاجعه مواجه شده ارائه می‌دهد. کارگردانی این فیلم را ریدلی اسکات بر عهده داشت که مریخی را بر اساس رمان اندی ویرجین به همین نام ساخت.

15 فیلم هیجان انگیز در مورد بقا در شرایط سخت

 

۵- Alive ) 1993)

زنده یک داستان واقعی و بی‌رحمانه در مورد یک تیم راگبی اروگوئه‌ای است، که براساس کتاب زنده: داستان بازماندگان آند نوشته پیرز پل رید ساخته شده است. در حین پرواز بر فراز کوه‌های‌ آند، هواپیمای حامل این تیم راگبی سقوط می‌کند و چندین نفر را می‌کشد در حالی که تعدادی دیگر از اعضای تیم زخمی می‌شوند.

پس از اتمام ذخیره غذایی‌شان، اعضای تیم برای زنده‌ماندن به خوردن گوشت کسانی که قبلاً مرده بودند، متوسل می‌شوند. زنده داستان جذابی از بقا و اراده برای زندگی به هر قیمتی است. همچنین این فیلم نیروهای وحشی علیه شما را در کوه‌های برفی و یخ زده به شما نشان می‌دهد.

15 فیلم هیجان انگیز در مورد بقا در شرایط سخت

 

۴- The Revenant ) 2015)

از مرگ بازگشته شاید بیشتر داستان انتقام باشد اما یک داستان حماسی برای بقا نیز هست. این فیلم داستان هیو گلس (لئوناردو دی کاپریو) را روایت می‌کند که در میانه طبیعت وحشی و برفی آمریکا به حال خود رها می‌شود. هیو باید خودش را جمع‌وجور کند و سعی کند قدم به قدم و در حالی که در اثر حمله خرس به شدت زخمی شده، به کمپش برگردد.

در این فیلم شاهد تکنیک‌های جذاب زنده‌ماندن از جمله التیام زخم ها با باروت و استفاده از جسد یک حیوان برای پناه گرفتن هستیم. از مرگ بازگشته فیلم زیبایی است که هر کسی را که علاقه مند به زنده ماندن در حیات وحش باشد، مجذوب خود خواهد کرد.

15 فیلم هیجان انگیز در مورد بقا در شرایط سخت

 

۳- Gravity ) 2013)

فیلم جاذبه محصول سال ۲۰۱۳ با بازی ساندرا بولاک و جورج کلونی یکی از مشهورترین فیلم‌های بقا محور در تمام تاریخ سینماست. جاذبه داستان دو فضانورد آمریکایی را روایت می‌کند که پس از نابودی شاتل فضایی خود، در فضا گیر می‌کنند.

این فیلم بقامحور میخکوب کننده با بازی‌های فوق‌العاده این دو بازیگر بهتر نیز شده است. این فیلم یکی از آن فیلم‌های ترسناکی است که قطعاً در پایان خود شما را به گریه می‌اندازد و در تمام طول روایتش شما را روی صندلی تان نیم خیز نگه می‌دارد، در شرایطی که شخصیت بولاک باید با چالش جدیدی که سر راهش قرار می‌گیرند کنار بیاید.

15 فیلم هیجان انگیز در مورد بقا در شرایط سخت

 

۲- Into The Wild ) 2007)

فیلم به سوی طبیعت وحشی ساخته شان پن داستان واقعی کریستوفر مک کندلس (امیل هیرش) را روایت می‌کند که تمام دارایی و پول خود را برای آغاز یک سفر حماسی به آلاسکا رها می‌کند. او در طول مسیر با چندین شخصیت به یاد ماندنی آشنا می‌شود که زندگی او را تغییر می‌دهند.

این فیلم به صورت رفت و برگشت به زندگی مک کندلس در طبیعت وحشی آلاسکا می‌پردازد، جایی که در آن زندگی می‌کند و به دنبال غذا می‌گردد. متاسفانه در پایان غم‌انگیز فیلم متوجه می‌شویم که مک کندلس به دلیل محیط خشن و مرگبار آلاسکا، نتوانسته زنده بماند و جانش را از دست داده است.

15 فیلم هیجان انگیز در مورد بقا در شرایط سخت

 

۱- Cast Away) 2000)

داستان فیلم کلاسیک دورافتاده درباره چاک نولاند (تام هنکس)، یکی از مدیران FedEx است که هواپیمایش در اقیانوس آرام سقوط می‌کند و در نهایت در جزیره‌ای خالی از سکنه به ساحل می‌رسد. نولاند تکنیک های بقای بسیار کمی بلد است و باید از وقت خود برای یادگیری نحوه شکستن نارگیل و آتش روشن کردن و بسیاری چیزهای دیگر استفاده کند.

این فیلم یک داستان فوق‌العاده دیگر در مورد اراده برای زنده ماندن و هرگز تسلیم نشدن است، حتی زمانی‌که با شرایط بسیار مرگباری روبه‌رو می‌شوید. در عین حال، این فیلم نشان می‌دهد که عشق‌تان به دیگران چگونه می‌تواند به شما شجاعت و قدرت پیدا کردن راه بازگشت به خانه را بدهد.

برچسب ها: فیلم سینمایی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.