کد خبر: ۲۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟
از تکذیب ادعای حمله اسرائیل به مراکز نظامی در خرم‌آباد تا برگزاری کنسرت ها، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) ۵ مهرماه ۱۴۰۲ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

مخاطب 24- وزیر کشور ادعای حمله به مراکز نظامی در خرم‌آباد را تکذیب کرد و لرزش ایجاد شده را ناشی از زلزله در عمق کم دانست.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تعداد مهاجرین خارجی در کشور، اظهار کرد: وزارت کشور در تلاش برای ساماندهی امور مهاجرین است اما آنچه در رسانه‌ها گفته می شود ممکن است مبالغه‌هایی باشد که هیچ مرجع رسمی این اعداد را تایید نمی‌کند اما کاملا مشخص است که براساس یک برنامه طراحی شده نسبت به ساماندهی اتباع خارجی اقدام خواهد شد و اتباع غیرمجاز باید برگردانده شوند. کسانی هم که مجوز حضور دارند، باید ساماندهی شوند.

او در خصوص تعداد مهاجرین افغانستانی در ایران، تصریح کرد: آنچه ما می‌توانیم تایید کنیم ۵ میلیون نفر است. البته تعداد مهاجرین رسمی کمتر است. به نظر می‌رسد اظهارات غیرکارشناسانه و آمارهای ساختگی درباره تعداد مهاجرین بیان می‌شود.

وحیدی همچنین درباره ادعای حمله اسرائیل به مراکز نظامی در خرم‌آباد، گفت: این مساله تکذیب می‌شود. براساس اعلام مراجع رسمی، این لرزش بوسیله زلزله انجام شده بود و براساس نظر متخصصین، علت میزان زیاد لرزه، عمق کم زمین لرزه بوده است. علت صدا هم تکانه و لرزش بوده است.

وزیر کشور درباره روند اجرای توافق نامه امنیتی ایران و عراق، گفت: عراق گفته طبق توافق عمل می‌کند. تیم بازرسی ایران هم به آنجا رفته و نتیجه اعلام می‌شود. تعهد آنها تا ۲۸ شهریور بود که چند روزی فرصت بیشتر به آنها داده شد. اقداماتی انجام شده است ولی باید بررسی شود که اینکه این اقدامات طبق انچه ما می‌خواستیم بوده است یا نه.

او در پاسخ به این پرسش که تروریست‌ها قصد انجام اقدا تروریستی در کدام مناطق کشور را داشتند، گفت: آنها دنبال اقدام در مناطق مختلف از جمله مراکز مذهبی و برخی تجمعات را داشتند.

در واکنش به اظهارات محسن هاشمی

زاکانی: جز خنده نمی‌شود کاری کرد!

شهردار تهران به اظهارات محسن هاشمی رفسنجانی درباره ساخت تراموا واکنش نشان داد.

علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای سرویس مدارس، مجموعه‌های مختلفی درخواست کردند و آن‌هایی که شرایطش را داشتند از تاکسی‌رانی مجوز گرفتند. همچنین قرار شده خود تاکسی‌رانی خدمت ویژه‌ای ارائه کند.

زاکانی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات رئیس سابق شورای شهر تهران مبنی بر اینکه ساخت تراموا، ۲۰ میلیون دلار هزینه دارد و بی‌فایده و شهرداری تهران به دنبال کارنامه‌سازی است، گفت: جز خنده نمی‌شود کاری کرد!

او تصریح کرد: من آن مصاحبه را دیدم، نه عدد می‌دانستند و نه چیز دیگری، با حدس و گمان حرف زده بودند. خیلی بد است که آدم چیزی را که بلد نیست، بگوید چون مجبور نیست حرف بزند!

شهردار تهران ادامه داد: الان کل دنیا و کشورهای بزرگ به سمت بهره‌برداری از چنین الگوی حمل‌ونقلی رفته‌اند و این‌ شکل حرف‌زدن بی‌مبنا، علاقه‌ای برای پاسخگویی از سوی ما ایجاد نمی‌کند. گوش ما از این حرف‌ها پر است.

زاکانی یادآور شد: الان در شهرهای بزرگ یکی از الگوهای برتر توسعه حمل‌ونقل، همین تراموا محسوب می‌شود که هم حمل‌ونقل پاک است و هم یک دوره زمانی ارائه خدمت بالا را به خود اختصاص می‌دهد. امروز مجموعه‌ها ادله منطقی که مبتنی بر صلاح شهر در این زمینه است را ارائه می‌کنند.

او تاکید کرد: هزینه‌های این طرح هم مبتنی بر الگوی ارائه خدمت، متفاوت است اما آنچه برآورد شده، ۲۰۰ میلیون دلار برای ۱۸ کیلومتر خط است.

وزیر ارشاد: برای برگزاری کنسرت مشکلی نداریم

وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی گفت: برای برگزاری کنسرت در هیچ استانی مشکل نداریم.

اسماعیلی در حاشیه جلسه چهارشنبه دولت در جمع خبرنگاران گفت که در هیچ استانی برای برگزاری کنسرت مشکلی نداریم.

او هم‌چنین در توضیح جزییات تفاهم‌نامه‌هایش با طرف قطری گفت: هم در اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی (آیسسکو) و  هم در دیدارهای دو جانبه بر موضع‌گیری واحد و جدی جهان اسلام بر ضد توهین‌کنندگان به قرآن کریم در اروپا تاکید شد.

او از برگزاری  همایش بین‌المللی با حضور مقامات و اندیشمندان کشورهای اسلامی در پایان مهر در تهران هم خبر داد و افزود: این همایش  در واکنش به جسارت به قرآن کریم با حضور شخصیت‌های مهم جهان اسلام و وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی و سایر شخصیت‌های سیاسی برگزار می‌شود.

عراق گفته طبق توافق عمل می کند. تیم بازرسی ایران هم به آنجا رفته و نتیجه اعلام می شود.

منظور با عذرخواهی از تاخیر: تا آخر مهرماه تمام مطالبات گندم‌کاران را پرداخت کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تا آخر مهرماه تمام مطالبات کندمکاران را پرداخت می‌کنیم و برای تاخیر در تحقق وعده هم از گندمکاران عذرخواهی می‌کنیم.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره میزان پرداخت مطالبات گندم کاران، اظهار کرد: در تبصره ۱۴ بودجه حدود ۱۰۴ همت برای خرید گندم پیش‌بینی شده بود که ۱۱۰ همت پرداخت انجام دادیم.

او افزود: خرید زیادی انجام دادیم و باید ۱۵۰ همت پرداخت کنیم که ۴۰ همت باقی مانده است.

او خاطرنشان کرد: قول داده بودیم تا آخر شهریور تسویه کنیم، ولی مجوزهایی برای جابجایی منابع و بودجه گرفتیم تا منابع را جابجا کنیم و تا آخر مهرماه تمام مطالبات را پرداخت کنیم. برای تاخیر در تحقق وعده هم از گندمکاران عذرخواهی می‌کنیم.

صحرایی: با مدرسه‌ای که قیمت غذاهایش نامتعارف بود برخورد می‌شود

وزیر آموزش‌وپرورش در واکنش به انتشار تصاویری از منوی نامتعارف غذا در یکی از مدارس، اظهار کرد: این دولت تکلیفش با این مسائل روشن است و هیچ عمل اشراف‌گرایانه و غیرمتعارفی را نه قبول دارد و نه برمی‌تابد.

رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: امسال عمده تمرکز ما بر کیفیت‌بخشی به مدارس است. در امر تربیتی به پنج‌ضلعی امید، ایمان، نشاط، هویت و خودباوری و خردورزی که به تمام مدارس کشور گفته شده در این پنج محور برنامه‌ریزی کنند، تاکید دارد.

او افزود: امسال رئیس‌جمهوری پرسش مهر را به پویش مهر بدل کرد تا یک جریان پیوسته باشد. دبیرخانه‌ای در این زمینه در وزارتخانه تشکیل می‌شود تا دانش‌آموزان با مشورت خانواده و تحقیق فردی خود، پیشرفت‌های محله، استان و کشور را به تصویر بکشند.

صحرایی همچنین در واکنش به انتشار تصاویری از منوی  نامتعارف غذا در یکی از مدارس، اظهار کرد: من این موضوع را شنیدم. این دولت تکلیفش با این مسائل روشن است و هیچ عمل اشراف‌گرایانه و غیرمتعارفی را نه قبول دارد و نه برمی‌تابد، اما خانواده‌ها هم باید کمک کنند که چنین رفتارهایی شکل نگیرد.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: یعنی یک تقاضایی از این سو وجود دارد و یک پاسخی هم از آن طرف انجام می‌شود. به رئیس سازمان مدارس غیردولتی دستور داده شده این موضوع را فوراً بررسی کند و حتماً برخورد می‌شود.

او در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا چنین اقداماتی در مدارس، عدالت آموزشی را زیر سئوال می‌برد، اظهار کرد: عدالت آموزشی را سیاسی نکنیم و حد آن‌را هم پایین نیاوریم. ما این رفتارها در مدارس را قبول نداریم، اما باید سازوکاری برای جلوگیری از وقوع چنین پدیده‌هایی پیدا کنیم و مشارکت خانواده‌ها هم مهم‌تر از کار ماست.

وزیر اقتصاد: واردات خودرو تسریع می شود

وزیر اقتصاد درباره واردات خودرو گفت: چشم انداز نیمه دوم سال این است که با سرعت خیلی بیشتری این اتفاق رخ دهد.

خاندوزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره واردات خودرو گفت: اجرای کند آیین نامه واردات خودرو در ۶ ماهه اول امسال چند دلیل داشته است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: یک بخش آن ناشی از این است که اولویت‌های سرمایه گذاری و تولیدی برای اینکه ارز به آنها تخصیص داده شود، برای بخشی از بخش‌ها و صنایع اولویت‌های پیشتری مطرح شده بود که بعد از آن نوبت به تخصیص ارز به حوزه خودرو در نظر گرفته می‌شد؛ البته ابلاغ خود آیین نامه و مراحل اجرای آن توسط استاندارد و دستگاه‌های مرتبط با واردات خودرو هم زمان زیادی مصروف خود کرد.

او افزود: چشم انداز نیمه دوم سال این است که با سرعت خیلی بیشتری این اتفاق رخ دهد.

نظر رپیس دفتر رییس‌جمهور درباره آثار سفر رپیسی به آمریکا

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ۲۲ دیداری که رئیس‌جمهور با مقامات محلی، مردمی و گروه‌های تاثیرگذار در نیویورک داشتند، آثار و برکارت مثبتی در فرآیند بین‌المللی و دیپلماسی کشورمان داشت.

غلامحسین اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: با تدابیر رئیس‌جمهور سفر امسال به نیویورک هم از جهت محتوای مطالبی که در نطق ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل بیان شد  و هم  از جهت تعداد دیدارها و ملاقات‌های ایشان و هم از جهت دیدارهایی که با مقامات محلی و مردمی و گروه‌های مختلف تاثیر گذار انجام شد، آثار و برکات مثبتی در عرصه دیپلماسی کشور داشت.

او ادامه داد: در مجموع ۲۲ برنامه فشرده در مدت کوتاه کمتر از سه روز در نیویورک صورت گرفت که آثار و برکات مثبتی در فرایند بین‌المللی و دیپلماسی کشور رقم خورد و مورد استقبال جامعه جهانی و روسای کشورها و مجامع بین‌المللی قرار گرفت.

بهادری‌جهرمی: حمایت دولت برای تأمین گاز منازل چهار استان محروم

سخنگوی دولت گفت: هیات وزیران با مصوبه‌ای برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به خانواده‌هایی که در چهار استان محروم به گاز لوله‌کشی دسترسی ندارند موافقت کرد تا شبکه گاز داخلی در منازل این خانواده‌ها ایجاد شود.

 علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات جدید هیئت وزیران، اظهار کرد: در راستای اجرایی‌شدن قانون انتخابات اخیر، مصوبه‌ای برای هرچه رقابتی‌تر کردن و عادلانه‌سازی استفاده کاندیداها از امکانات عمومی و دسترسی آنان به منابع برای اطلاع‌رسانی بهتر به عموم در زمینه برنامه‌ها و دیدگاه‌های‌شان، هیات وزیران تصویب کرد که همه دستگاه‌های اجرایی چه عمومی و چه دولتی فهرستی از هر نوع امکاناتی که دارند و می‌توانند برای به‌کارگیری در این زمینه در اختیار کاندیداها قرار دهند، به کارگروهی ارائه کنند تا به اطلاع کاندیداها برسد و به‌صورت عادلانه سهمیه‌بندی می‌شود تا آنان به شکل برابر از امکانات عمومی استفاده کنند.

او افزود: دو لایحه از سوی هیات وزیران با موافقت همراه شد. یکی لایحه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری بین ایران و ویتنام و یکی لایحه موافقتنامه دوجانبه بین ایران و ونزوئلا در امور گمرکی و دارایی که هردو تقدیم مجلس می‌شود.

بهادری جهرمی یادآور شد: در راستای حمایت از مردم ساکن در استان‌های کمتربرخوردار و اقشار دهک‌های پایین و محرومانی که در این استان‌ها سکونت دارند، هیات وزیران با مصوبه‌ای برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به خانواده‌هایی که به گاز لوله‌کشی دسترسی ندارند موافقت کرد تا شبکه گاز داخلی منازل خود را ایجاد کنند.

سخنگوی دولت اظهار کرد:این حمایت ویژه در چهار استان سیستان و بلوچستان، خوزستان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد و مناطق محروم‌تر آن اجرایی می‌شود.

 

منبع: خبر فوری 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازداشت داروفروشی که تاریخ انقضای دارو‌ها را تمدید می‌کرد title
رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش دارو‌های غیرمجاز و تاریخ‌گذشته در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهم دستگیرشده بیش از ۵۰هزار قلم انواع داروی تاریخ‌مصرف‌گذشته، نایاب و کمیاب کشف شد.
مرگ مردی که با کلیه خوک زندگی می‌کرد title
مردی که اولین پیوند کلیه خوک در جهان را دریافت کرده بود، درگذشت.
علائم اولیه آلزایمر در کدام قسمت بدن ظاهر می‌شود؟ title
محققان اظهار کردند که علائم اولیه آلزایمر در دهان فرد آشکار می‌شود.
عروس، مرد از آب درآمد title
مرد جوان اندونزیایی وقتی متوجه شد، زنی که۱۲ روز است با او ازدواج کرده، درواقع مردی است که خود را به‌جای زن جا زده است شوکه شد.
تحقیقات برای رازگشایی از مرگ مرموز دو زن title
به‌دنبال مرگ مشکوک دو زن در دو پرونده جداگانه و شکایت خانواده آنها، دختر یکی از آن‌ها و شوهر دیگری بازداشت شده‌اند.
چه نکات مهمی را باید قیل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی استوک بدانیم؟ title
بسیاری از مردم تمایل دارند کامپیوتر‌های دست دوم را خریداری کنند، زیرا قیمت آن‌ها بسیار کمتر از کامپیوتر‌های نو است.
آپدیت جدید واتساپ با تغییرات گسترده منتشر شد title
انتشار آپدیت جدید واتساپ برای اندروید و iOS آغاز شده است. آخرین به روزرسانی WhatsApp تغییراتی ظاهری و همچنین کاربردی را به دنبال می‌آورد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.