کد خبر: ۲۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
وزارت کار آبی پاکی را روی دست کارگران ریخت؛
در حالیکه به گفته اعضای کارگری شورایعالی کار قرار بود این هفته نشست سه‌جانبه برگزار شود، معاون روابط کار وزیر دوباره آب پاکی را روی دست کارگران کشور ریخت.

مخاطب ۲۴- اعضای کارگری شورای‌عالی کار می‌گویند: هنوز نشست شورای‌عالی کار برای شهریورماه برگزار نشده و بایستی در این هفته که رو به پایان است، دعوتنامه‌ها به دست اعضای شورا می‌رسید.

نمایندگان کارگری انتظار داشتند نشست شورای‌عالی کار آنهم با موضوع ترمیم مزد موضوعی که بیش از سه ماه پیش به‌طور رسمی درخواست آن را ثبت کرده بودند، در همین هفته برگزار شود ولی گویا وزارت کار اهتمامی برای این کار ندارد.

رفتار وزارت کار خلاف اصل ۱۶۸ قانون کار است که تاکید دارد بایستی هر ماه حداقل یک نشست سه‌جانبه‌ شورای‌عالی کار برگزار شود؛ در عین حال براساس قانون کار بعد از ثبت درخواستِ سه عضو رسمی برای یک نشست فوق‌العاده، این نشست باید ظرف مدت دو هفته برگزار شود؛ سه عضو رسمی شورای‌عالی کار بیست و دوم خرداد درخواست برگزاری جلسه فوری با موضوع ترمیم مزد داده‌اند و امروز پنجم مهرماه است!

در این شرایط، اظهارات رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزیر کار، دوباره آب پاکی را روی دست کارگران و نمایندگان آن‌ها در مذاکرات مزدی ریخته است؛ او به صراحت تاکید کرده «خبری از ترمیم دستمزد کارگران برای نیمه دوم سال نیست.»

رعیتی‌فرد چهارم مهرماه در گفت‌وگویی اعلام کرده است که در هنگام تصویب حداقل مزد سال جاری دولت پیش‌بینی کرده بود که اگر امسال حقوق کارمندان دولت در میانه سال افزایش پیدا کند، به همان میزان حداقل حقوق کارگران هم اضافه شود، اما تاکنون خبری از افزایش حقوق کارمندان دولت نیست و بنابراین برای حداقل دستمزد کارگران هم تصمیمی گرفته نشده است.

او در مورد اینکه آیا تاکنون درخواست تجدیدنظر در حداقل مزد کارگران در شورای عالی کار ارائه شده است؛ گفت: تاکنون چنین مسئله‌ای در دستور کار شورای‌عالی قرار نگرفته است، البته نمایندگان کارگری در رسانه‌ها مسائلی عنوان کرده‌اند اما هر موضوعی که باید در شورای‌عالی کار بررسی شود، باید در دستور جلسه قرار بگیرد.

به این ترتیب، امیدی نه تنها به ترمیم مزد در نیمه‌ دوم سال نیست بلکه امیدی نیست که موضوع ترمیم مزد در نشست شورای‌عالی کار به شرط برگزاری، مطرح شود.

منبع: ایلنا

برچسب ها: شورای عالی کار
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
0
0
از اول نتيجه معلوم بود كاركران بيهوده اميد داشتند وتلاش ميكردند
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.