کد خبر: ۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
برای دربی شنبه علی نعمتی می‌تواند مرکز اطمینان خط دفاعی پرسپولیس باشد.

برای دربی شنبه علی نعمتی می‌تواند مرکز اطمینان خط دفاعی پرسپولیس باشد.

جانشین سیدجلال در پرسپولیس مشخص شد

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از خبرآنلاین، ستون خط دفاعی یحیی از بین بازیکنان تازه وارد این فصل پرسپولیس غیر از رضا دهقانی که تاب رقابت نداشت و خیلی زود جدا شد، علی نعمتی آخرین بازیکنی بود که برای این تیم بازی کرد، اما حالا تنها بازیکن جدید سرخ‌هاست که در دربی ثابت خواهد بود و برای نخستین بار این مسابقه بزرگ را تجربه می‌کند.

از بین خرید‌های جدید پرسپولیس، رضا اسدی خیلی زود در ترکیب اصلی قرار گرفت و ۷ بازی متوالی انجام داد تا بیرون برود، علیرضا ابراهیمی اول بار دقایقی کوتاه در اراک بازی کرد و در بازی با گل‌گهر ثابت شد و حامد پاکدل از همان بازی آسیایی مقابل استقلال تاجیکستان در نقش جوکر به زمین رفت و تا همین بازی اخیر مقابل نفت مسجدسلیمان نیز این نقش را ایفا کرده است.

علی نعمتی در دو بازی آسیایی و سه مسابقه نخست لیگ اصلاً استفاده نشد و نخستین بار در لحظات پایانی بازی با گل‌گهر و زمانی که حریف روی ارسال‌ها و ایستگاهی‌ها خطرناک نشان می‌داد دقایقی کوتاه بازی کرد.

نعمتی در رفسنجان فکیس شد و در دو بازی گذشته هم در ترکیب اصلی بوده و احتمال می‌رود در دربی هم یکی از ۱۱ مرد اصلی یحیی باشد آن هم در شرایطی که اگر این‌گونه شود در ارنج ابتدایی پرسپولیس، او تنها بازیکنی خواهد بود دربی بزرگ تهران را تجربه نکرده است.

پرسپولیس بعد از جدایی کنعانی‌زادگان با زوج سیدجلال – فرشاد فرجی فصل را شروع و بعد از دو جدال در لیگ قهرمانان در سه بازی با فولاد، نساجی و آلومینیوم اراک بازی کرد، اما بعد از شکست مقابل تیم خطیبی و انتقاد‌هایی که به شکل بازی این تیم شد، در دیدار با گل‌گهر تغییر سیستم داد و رو به بازی با سه دفاع مرکزی آورد. البته در این ترکیب هم نعمتی ثابت نشد و علیرضا ابراهیمی کنار فرجی و سیدجلال بازی کرد.

در بازی پنجم در رفسنجان نعمتی جای ابراهیمی را در این مثلث دفاعی گرفت و در ۲۰ دقیقه پایانی آن دیدار با تغییر سیستم تیم به‌عنوان مدافع چپ بازی کرد.

 



با بازگشت تفکر کادرفنی به سیستم دفاع چهار نفره خطی و بیرون رفتن سیدجلال از ترکیب، علی نعمتی در کنار فرجی ثابت شد. زوجی که در شهرخودرو و زیر نظر همین کادر کنار هم بازی کرده بودند و حالا با لباس‌های شماره ۳ و ۶ پرسپولیس کنار هم مقابل استقلال بازی خواهند کرد. استقلالی که در قلب دفاعش یک مدافع مرکزی دیگر از شهرخودرو یحیی دارد؛ محمدحسین مرادمند. بازیکنی که او هم مد نظر گل محمدی بود، اما سر از تیم رقیب درآورد و حالا دوئل او با دو مدافع مرکزی پرسپولیس که پیش‌تر همبازی بوده‌اند جالب خواهد شد؛ رقابتی به فاصله حدود ۷۰ متر در طول مسابقه و جدالی نزدیک و خونین در ضربات ایستگاهی.

فصل هجدهم که یحیی و کادرش شهرخودرو را آسیایی کردند، تیم مشهدی با این سه مدافع بعد از استقلال و پرسپولیس بهترین خط دفاع را برای خود کرد و ۱۶ گل خورد و فصل بعد به ۲۵ گل خورده رسید. با جدایی مرادمند و بعد فرجی در نیم‌فصل، گل خورده تیم مشهدی ۲۷ گل شد و امسال که نعمتی از این تیم جدا شده، پدیده طی ۷ بازی ۹ گل خورده که انتهای جدول است.

فرشاد فرجی نیم فصل زودتر از علی نعمتی به پرسپولیس آمد و در دربی اردیبهشت امسال (بازی برگشت لیگ بیستم) که با تک گل آل‌کثیر به نفع سرخ‌ها تمام شد از شروع نیمه دوم به جای سیامک نعمتی به میدان رفت و در پست مدافع راست، این مسابقه بزرگ را تجربه کرد، اما در همان تجربه اول و در آخرین لحظات وقت‌های تلف شده با شرکت در یک درگیری گروهی از بازی اخراج شد تا در دل هواداران جایی برای خود باز کند!

با شکل گرفتن زوج نعمتی – فرجی، پرسپولیس در دو بازی گذشته بالاخره کلین‌شیت کرد و گل نخورد هر چند برعکس نعمتی، فرجی قرص به نظر نمی‌رسید و برای بازی شنبه باید کیفیتی بالاتر از خود نشان دهد.

برای دربی شنبه، اما علی نعمتی می‌تواند مرکز اطمینان خط دفاعی پرسپولیس باشد. بازیکنی که مثل فرشاد فرجی پول رضایتنامه‌اش به باشگاه مشهدی را خودش پرداخت کرد و در هفته‌های نخست این فصل به خاطر پاس نشدن چک شخصی‌اش درگیری ذهنی زیادی داشت، اما وقتی از این ماجرا رها شد فوتبالش را بازی کرد و خودی نشان داد.

مدافع نیشابوری و شماره ۶ پرسپولیس که بدن سفت و سختی هم دارد در حالی نخستین دربی خود را در حساس‌ترین پست تجربه خواهد کرد که باید جای پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر را پر کند و در عین حال خلف مناسبی برای سیدجلال، شجاع و کنعانی‌زادگان در این پست باشد. از این جهت مأموریت او فوق‌العاده دشوار و فشار روی شانه‌هایش بسیار سنگین خواهد بود، اما اگر نعمتی از این آزمون سربلند بیرون بیاید هم نزد هواداران محبوب می‌شود هم جایگاهش در ترکیب اصلی را تثبیت می‌کند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
اعلام نتایج رسمی انتخابات مجلس title
نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چند حوزه انتخابیه به صورت رسمی اعلام شد.
فیلم کامل مبارزه امیر علی‌اکبری برابر آرجالان بولار هندی-کانادایی title
رویداد یکصد و شصت و ششم سازمان وان چمپیونشیپ، امروز در استادیوم "لوسیل" برگزار شد و امیر علی‌اکبری در ششمین مبارزه خود در این سازمان در مقابل آرجالان بولار فایتر هندی - کانادایی به دلیل کارت قرمز و دیسکاله به پیروزی دست یافت.
ایجاد فرصت مخاطب ۲۴ برای تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس title
مخاطب ۲۴ با هدف ایجاد بستر مناسب برای «انتخاب اصلح» و آشنایی مردم با داوطلبان انتخابات‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نظرات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های آنها، آمادگی خود را برای میزبانی از شخصیت‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی فعال در انتخابات و انعکاس دیدگاه‌های آنان اعلام می‌کند.
برگزیده
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.
حال قهرمان سنگین وزن اردبیلی چطوره؟ title
قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان و المپیک هفته جاری از بیمارستان مرخص می‌شود و بیماری دیابت او تحت کنترل است.