کد خبر: ۲۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
ایجاد کتابخانه در کلاس‌های درس؛
۱۲۰ هزار معلم به‌صورت حلقه‌های ۱۰ نفره در کل کشور شبکه‌سازی می‌شوند؛ هدف از این شبکه سازی، شکل گیری گفتمان آموزشی مستمر در کل سال است.

مخاطب 24- معصومه نجفی پازوکی گفت: از آنجایی که معلم رکن اصلی تعلیم و تربیت است لذا مهمترین تلاش ما هم معطوف به این حوزه بوده که معلم را آماده کنیم. ما آموزش‌های مختلفی را به معلم‌ها ارائه کردیم همچنین دوره‌های آموزشی سواد دیجیتال و سواد فناوری را هم در تابستان داشتیم.

معصومه نجفی پازوکی در این باره گفت: از آنجایی که معلم رکن اصلی تعلیم و تربیت است لذا مهمترین تلاش ما هم معطوف به این حوزه بوده که معلم را آماده کنیم. ما آموزش‌های مختلفی را به معلم‌ها ارائه کردیم همچنین دوره‌های آموزشی سواد دیجیتال و سواد فناوری را هم در تابستان داشتیم.

۱۲۰ هزار معلم در حلقه‌های ۱۰ نفره شبکه‌سازی می‌شوند

اشتراک‌گذاری تجارب جهت تحول در آموزش، هدف این شبکه‌سازی 

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ۱۲۰ هزار معلم به صورت حلقه‌های ۱۰ نفره در کل کشور شبکه‌سازی می‌شوند گفت: هدف از این شبکه‌سازی، شکل‌گیری گفتمان آموزشی مستمر در کل سال است تا معلمان تجارب خود را با سایر همکاران به اشتراک گذاشته و شاهد تحول جدی در امر آموزش باشیم.

نجفی افزایش کیفیت آموزشی در مدارس دولتی را نیازمند تغییر رویکرد دانست و اظهار کرد: تغییر رویکرد در مدارس دولتی به اقدامات گسترده‌ای از جمله همین شبکه سازی‌ها احتیاج دارد برای مثال همانطور که کرسی‌های نظریه پرداری را در دانشگاه‌ها داریم باید در مدارس هم این کرسی‌ها را ایجاد کنیم تا معلمان به گفتگوی آموزشی و انتقال تجارب آموزشی خود بپردازند.

او با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تولید منابع و محتوای آموزشی در کلاس درس فراهم است افزود: یکی از موضوعات مهم، بحث کتابخانه کلاسی در گوشه کلاس درس است.

ایجاد کتابخانه در کلاس‌های درس 

معلمان سه‌بار در هفته از این کتابخانه استفاده خواهند کرد

این مقام مسئول از طبقه بندی کتاب‌ها ذیل ۶ ساحت سند تحول بنیادین و متناسب با پایه‌ها خبرداد و گفت: ما این فهرست را در اختیار معلمان و والدین قرار می‌دهیم و کلاس‌ها را نیز حتی‌الامکان به کتابخانه‌ها مجهز خواهیم کرد بطوریکه بخش مهمی از طراحی آموزش معلم به کتابخوانی اختصاص پیدا کند و معلم سه بار در هفته از کتابخانه کلاس به شکل‌های مختلف استفاده کند.

نجفی با اشاره به اینکه تمرکز کتاب خوانی در دانش‌آموزان پایین است اظهار کرد: زمان تمرکز خواندن دانش‌آموز باید از کلاس اول ابتدایی و با شیب مشخصی افزایش پیدا کند تا به استانداردها نزدیک شویم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش تصریح کرد: معلم قبل از کلاس باید طراحی آموزشی قوی داشته باشد و موقعیت‌های یادگیری را طوری شکل دهد که دانش‌آموز در فضای یادگیری، تجربه‌ای نزدیک به زندگی واقعی داشته باشد و به سمت کسب شایستگی پایه حرکت کند وگرنه محفوظات دانشی برای دانش‌آموز ابتدایی هیچ فایده‌ای ندارد.

نظام دوری، فرصتی برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان

نجفی، نظام دوری با یک معلم از پایه اول تا پایه سوم را یکی از اقدامات مثبت آموزش و پرورش و فرصت مناسبی برای شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان دانست.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش در پایان عنوان کرد: ما امسال با موافقت سازمان امور استخدامی کشور، ۲۸ ظرفیت برای آموزگاران دوره ابتدایی گرفتیم و گزینش و مصاحبه معلم را مفصل‌تر کردیم و با وسواس بیشتری انجام دادیم به‌طوری‌که ۶۰ درصد نمره قبولی داوطلب مربوط به قسمت مصاحبه است ضمن اینکه دوره‌های پودمانی آخر هفته‌ها نیز از طرف دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه ۱۲۰ هزار معلم به صورت حلقه‌های ۱۰ نفره در کل کشور شبکه‌سازی می‌شوند گفت: هدف از این شبکه‌سازی، شکل‌گیری گفتمان آموزشی مستمر در کل سال است تا معلمان تجارب خود را با سایر همکاران به اشتراک گذاشته و شاهد تحول جدی در امر آموزش باشیم.

نجفی افزایش کیفیت آموزشی در مدارس دولتی را نیازمند تغییر رویکرد دانست و اظهار کرد: تغییر رویکرد در مدارس دولتی به اقدامات گسترده‌ای از جمله همین شبکه‌سازی‌ها احتیاج دارد برای مثال همانطور که کرسی‌های نظریه پرداری را در دانشگاه‌ها داریم باید در مدارس هم این کرسی‌ها را ایجاد کنیم تا معلمان به گفت‌وگوی آموزشی و انتقال تجارب آموزشی خود بپردازند.

او با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تولید منابع و محتوای آموزشی در کلاس درس فراهم است افزود: یکی از موضوعات مهم، بحث کتابخانه کلاسی در گوشه کلاس درس است.معاون آموزش ابتدایی در پایان عنوان کرد: ما امسال با موافقت سازمان امور استخدامی کشور، ۲۸ ظرفیت برای آموزگاران دوره ابتدایی گرفتیم و گزینش و مصاحبه معلم را مفصل‌تر کردیم و با وسواس بیشتری انجام دادیم بطوریکه ۶۰ درصد نمره قبولی داوطلب مربوط به قسمت مصاحبه است ضمن اینکه دوره‌های پودمانی آخر هفته‌ها نیز از طرف دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا 

برچسب ها: معلم دیجیتال
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.