کد خبر: ۲۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۸
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: اجلاس جدید مجمع عمومی در حالی آغاز می‌شود که جهان تحولات بی‌سابقه و تاریخ‌سازی به خود دیده است.

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: اجلاس جدید مجمع عمومی در حالی آغاز می‌شود که جهان تحولات بی‌سابقه و تاریخ‌سازی به خود دیده است.

وی افزود: آنچه تضمین‌کننده آینده روشن بشری است، توجه به ارزش‌های والایی است که انسان را به‌سوی کمال و کرامت سوق می‌دهد و چه‌چیزی بهتر از کلام پروردگار متعال، انسانیت و ارزش‌های تعالی‌بخش انسانی را تعریف می‌کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به آموزه‌های والای قرآن کریم به‌عنوان کتاب آخرین پیامبر الهی و محکومیت اقدام موهن قرآن‌سوزی تصریح کرد: قرآن کریم توهین به عقاید و باور‌ها را منع کرده است و احترام به ادیان را احترام به وجود رسول خدا محمد (ص) می‌داند.

آیت‌الله رئیسی افزود: این نخستین بار نیست که کلمات خداوند را می‌سوزانند و گمان می‌کنند صدای ملکوت را برای همیشه قطع کرده‌اند، اما تعالیم قرآنی برای جوامع بشری هرگز نمی‌سوزد و آتش توهین و تحریف حریف حقیقت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی در صورت‌های مختلف خود از سوزاندن کتاب مقدس قرآن و منع حجاب در مدارس و ده‌ها تبعیض شرم‌آور دیگر شایسته انسان معاصر نیست، ادامه داد: پشت‌پرده این نفرت‌پراکنی‌ها طراحی بزرگ‌تری وجود دارد و تقلید آن به مقوله آزادی بیان گمراه کننده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قرآن انسان را نماینده خداوند بر زمین و زن و مرد را با وجود تفاوت‌های طبیعی مکمل یکدیگر و مساوی در محضر خداوند می‌داند و از حریم خانواده دفاع می‌کند، اظهار داشت: غرب که اینک با بحران هویتی کارکردی مواجه شده، جهان را جنگل و خود را باغی زیبا می‌بیند!

سخنان رئیس‌جمهور در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل

آیت‌الله رئیسی افزود: برخی جریان‌های شوم، ولی قدرتمند راه‌حل را در بحران‌سازی و دشمن‌تراشی می‌بینند و این آپارتاید فرهنگی جامعه مسلمانان خصوصاً مهاجران را هدف قرار گرفته است. ما بر این باوریم که باید احترام به ادیان الهی از دستور کار‌های نظام بین الملل باشد و سازمان ملل با طراحی سازوکاری احترام به ادیان الهی را تضمین کند.

رئیس‌جمهور گفت: وفای به عهد و پیمان راستگویی و امانت‌داری، صداقت در مراودات و معاملات، خدمت به محرومان و مبارزه با فقر، فحشا، بی‌عدالتی و تبعیض محتوای قرآن کریم است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز در کنار جنگ علیه اسلام، شاهد جنگ با نظام خانواده نیز هستیم، خاطرنشان کرد: خانواده فطری‌ترین نهاد بشری است که امروز در معرض تهدید قرار گرفته و هجوم به این پناهگاه طبیعی بشر، جنایت علیه بشریت است؛ از سازمان ملل می‌خواهم احترام به خانواده را مدنظر قرار دهد و حفاظت از حریم خانواده و ازدواج به‌عنوان یک واقعیت جهانی باید به دستور کار مشترک جهانیان تبدیل شود.

وی در ادامه سخنانش متذکر شد: جهان در حال تغییر و گذار به نظم بین‌المللی نوظهور و این مسیر غیرقابل بازگشت است؛ معادله سلطه غربی برای جهان دیگر جوابگو نیست و نظم کهنه لیبرال که در خدمت منافع سلطه‌گران و سرمایه‌داران سیری‌ناپذیر بود، کنار زده شده است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: پروژه آمریکایی‌کردن جهان شکست خورده است و ملت ایران افتخار دارد که به مدد انقلاب اسلامی خود، بیشترین نقش و روشنگری را در برداشتن نقاب از صورت سلطه‌گران شرق و غرب داشته است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ایران معتقد است نباید شرق و غرب جدید ایجاد شود، افزود: ایران فصل نوینی از روابط سودمند با کشور‌های همسایه را رقم زده و سیاست همسایگی جمهوری اسلامی سیاستی خیرخواهانه برای منطقه است؛ ما هر دستی را که برای دوستی دراز شود، به گرمی می‌فشاریم

برچسب ها: سازمان ملل متحد
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جذاب و زیبای خانم ۴۵ ساله شد! title
هانیه توسلی یک عکس متفاوت از جشن تولد ۴۵ سالگی‌اش را در اینستاگرام منتشر کرد.
بفرمایید تصاویر زیبای قهرمانی پرسپولیس title
دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و مس رفسنجان در هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران عصر شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) در ورزشگاه آزادی برگزار شد. و پرسپولیس قهرمان شد
لحظه بالا بردن جام و جشن قهرمانی پرسپولیس + ویدیو title
پرسپولیس در هفته ۳۰ و پایانی لیگ برتر ایران با نتیجه یک بر صفر از سد مس رفسنجان گذشت و با یک اختلاف امتیاز قهرمان شد.
پرسپولیس قهرمان لیگ بیست‌وسوم شد title
پرسپولیس با تک گل گئورگی گولسیانی به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید.
وضعیت خواننده جوانی که در اتوبان نیایش تصاذف کرد چگونه است؟ title
سومین عمل جراحی حامیم با موفقیت انجام شد و گروه پزشکان متخصص با تلاشی سه ساعته در اتاق عمل، اخبار امیدوارکننده‌ای از روند درمانی «حامیم» را به خانواده او منتقل کرده‌اند.
پیدا کردن طلا و جواهرات باستانی از تپه ۲۰۰۰ساله title
باستان‌شناسان جواهرات، طلا، نوک نیزه و یک آینه بزرگ برنزی را از تپه‌های تقریباً ۲۰۰۰ ساله در منطقه ترکستان در جنوب قزاقستان کشف کردند.
ژست عاشقانه بازیگر و همسر جانش! title
عکس عاشقانه و جدید نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در اکران نمایش خارشتر پربازدید شد.
برگزیده
بالاخره احمدی نژاد هم ثبت نام کرد سخنرانی هم کرد! title
محمود احمدی‌نژاد در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.
امام خامنه‌ای:وقت مجلس مصروف مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای نشود title
رهبر معظم انقلاب در پیامی به دوازدهمین دوره مجلس تأکید کردند: در خود مجلس مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد.
رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی چه مطالبی بیان فرمودند؟ title
بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی
۲۰ جانشین احتمالی رئیسی چه کسانی هستند؟ title
در پی شهادت رئیس جمهور در اتفاقی نادر دوره ریاست جمهوری در ایران نا تمام ماند تا با برگزاری انتخابات زودهنگام سکاندار قوه اجرایی کشور مشخص شود
وداع تاریخی خراسان جنوبی با رئیس جمهور شهید title
خراسان جنوبی امروز تمام قد برای وداع با یار دیرینش به میدان آمدند تا در تاریخ ثبت شود این حضور و شکوه برای همیشه.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.