کد خبر: ۲۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
دیدار حساس پرسپولیس و النصر از هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا با برتری دو بر صفر نماینده عربستان به اتمام رسید.

در چارچوب هفته نخست گروه E لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳، تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و النصر عربستان شامگاه امروز سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۲ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که تیم النصر با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید

هفته اول لیگ قهرمانان آسیا- گروه E/ سه‌شنبه: ۱۴۰۲/۰۶/۲۸؛ ساعت ۲۱:۳۰/ استادیوم: آزادی تهران
داور: ایلگیز تاتناشف (ازبکستان) / کمک‌ها: آندری تسپنکوف و تیمور گینیولین؛ داور چهارم: آکرول رسیلایف /ناظر داوری: چوول کوان جانگ (کره جنوبی) / نماینده مسابقه: کومار سنجی (هند)

پرسپولیس ۰- النصر ۲

پرسپولیس ایران
علیرضا بیرانوند | مرتضی پورعلی‌گنجی | محمدحسین کنعانی‌زادگان | دانیال اسماعیلی‌فر | علی نعمتی (۷۳- امید عالیشاه) | مسعود ریگی | میلاد سرلک | سعید صادقی (۸۷- سینا اسدبیگی) | مهدی ترابی (۸- شهاب زاهدی (۸۷- یاسین سلمانی)) | وحید امیری | محمد عمری (۷۳- سروش رفیعی) |
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

پرسپولیس ۰- النصر ۲
النصر عربستان
نواف العقیدی | سلطان الغنام (۸۵- نواف بوشل) | آیمریک لاپورت | علی لاجامی | محمد قاسم | عبدالله الخیبری | مارسلو بروزوویچ (۷۹- سامی النجعی) | عبدالرحمن غریب | اوتاویو | رونالدو | سادیو مانه (۸۵- خالد الغنام) |
سرمربی: لوئیز کاسترو

بازی در حالی آغاز شد که شرایط نامناسب زمین چمن ورزشگاه آزادی، کار را برای هر دو تیم سخت کار کرده بود. همین شرایط موجب شد تا مهدی ترابی در دقیقه پنجم مصدوم شود و جای خود را به شهاب زاهدی بدهد.

در این دیدار، النصر با حفظ توپ و ارسال از جناحین درپی ایجاد خطر بود و پرسپولیس نیز با اندیشه‌های گل‌محمدی با روشی بیش از حد محتاط و بازی مملو از ترس، کار را دنبال کرد

دقایق حساس 

نیمه اول

بازی با سوت داور آغاز شد. 

دقیقه ۷: ترابی که لحظاتی قبل دچار آسیب دیدگی شده بود، توپ را به بیرون زد و اعلام کرد نمی‌تواند به بازی ادامه بدهد و با برانکارد به بیرون از زمین رفت و شهاب زاهدی به جای او به سرخپوشان اضافه شد.

دقیقه ۱۰: پاس تماشایی آیمریک لاپورت از میانه زمین خودی به سمت راست زمین و ارسال سلطان الغنام نزدیک بود اولین گل النصر را به همراه داشته باشد که توپ پس از برخورد با نوک پای مانه به شکل خطرناکی از مقابل رونالدو و از کنار تیرک عمودی دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۱۳: پاس در عمق وحید امیری را شهاب زاهدی نتوانست استفاده کند تا توپ توسط نواف العقیدی جمع شود.

دقیقه ۲۰: پور علی گنجی ارسال سادیو مانه از سمت راست را به نحو ناقص برگشت داد و همین توپ را سلطان الغنام با ضربه سر به رونالدو رساند که ضربه سر بی‌دقت کریس به راحتی در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه ۲۴: سلطان الغنام صاحب توپ برگشتی از ارسال سادیو مانه در سمت راست شد و شوت پای چپ و دیدنی او پس از برخورد به علی نعمتی و واکنش بیرانوند به کرنر رفت.

دقیقه ۲۸: حرکت خطرناک بروزوویچ در محوطه جریمه پرسپولیس در نهایت با دخالت کنعانی به کرنر زده شد.

دقیقه ۳۳: اعلام نشدن خطا روی سادیو مانه اعتراض شدید سرمربی و نیمکت‌نشینان النصر را در پی داشت.

دقیقه ۳۵:  بهترین فرصت گلزنی پرسپولیس را شهاب زاهدی هدر داد و در حالی که پرتاب اوت سریع برای نماینده ایران موقعیت گل به وجود آورده بود، پاس در عرض این مهاجم از زاویه بسته ثمری نداشت و عرض زمین را طی کرد.

دقیقه ۳۶: ارسال کوتاه سلطان الغنام از پشت محوطه جریمه با عبور از کنعانی به کریس رونالدو رسید که پاس با سینه او را اوتاویو تبدیل به گل کرد، اما آفساید ستاره پرتغالی گرفته شده بود.

در دقیقه ۳۸ پس از پاس چیپ اوتاویو، کنعانی‌زادگان به پشت پای رونالدو ضربه شدیدی زد که داور در این صحنه خطا تشخیص نداد، اما هر دو بازیکن به دلیل مصدومیت برای لحظاتی بیرون رفتند و دوباره به زمین برگشتند.
بیرانوند به دلیل اتلاف وقت‌های پیاپی در زمان شروع مجدد بازی، در دقیقه ۴۲ با تذکر جدی داور ازبک مواجه شد.
 
دقیقه ۴۴:حرکت مثلث بروزویچ، مانه و رونالدو به گل نرسید.
دقیقه۴۵+۱: پاس چیپ اوتاویو به پشت مدافعان پرسپولیس می‌توانست یاران کریس را به اول برساند که رونالدو بازهم نتوانست در جدال تن به تن با اسماعیلی‌فر گلزنی کند و این بار روی زمین افتاد و اعتقاد به پنالتی داشت، اما داور ازبک بازی را دنبال کرد.
 
نیمه دوم
نیمه دوم با سوت داور آغاز شد.
 
دقیقه ۵۰: پس از حمله خطرناک النصر از سمت راست زمین اوتاویو ارسال توپ به محوطه جریمه با ضربه پشت سر به عبدالرحمن غریب داد که شوت بی‌دقت او پس از اصابت به اسماعیلی‌فر تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۵۲: میلاد سرلک که در نیمه اول یک اخطار به دلیل خطای هند و جلوگیری از حمله النصر گرفته بود، دومین کارت زرد را به دلیل لگد کردن پای کریستیانو رونالدو در میانه زمین دریافت کرد و از سوی داور ازبک اخراج شد.
 
دقیقه ۶۱: ضربه ایستگاهی در سمت چپ زمین با خطا روی علی نعمتی را سعید صادقی به پشت لاپورت فرستاد که می‌توانست منجر به گل اول پرسپولیس شود، اما ضربه سر شهاب زاهدی با فاصله زیاد از دروازه النصر به بیرون رفت.
 
گل اول النصر
 
دقیقه ۶۲: گل به خودی دانیال اسماعیلی‌فر: مارسلو بروزوویچ پس از یک- دو با کریستیانو رونالدو از سمت چپ محوطه جریمه پرسپولیس نفوذ کرد، پاس در عرض او و شوت بی‌دقت عبدالرحمن غریب به شکلی عجیب پس از برخورد به پای علی نعمتی به دانیال اسماعیلی‌فر برخورد کرد و به این ترتیب النصر به گل اول رسید.
گل دوم النصر
دقیقه ۷۲: عبدالرحمن غریب در سمت چپ محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و به بهترین شکل حسین قاسم را راه انداخت تا مدافع چپ پیشتاخته النصر با شوت استثنایی به طاق دروازه بیرانوند گل دوم تیمش را بزند.
دقیقه ۷۸: اوتاویو می توانست توپ ارسالی از سمت راست را به گل تبدیل که ضربه او بی دقت به بیرون رفت.
 
دقیقه ۸۱: بازیکنان النصر ضربه ایستگاهی را کوتاه کار کردند که شوت کریس رونالدو از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به پای مسعود ریگی به کرنر رفت.
 
دقیقه ۸۸: از سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس خالد الغنام نفوذی کرد که بیرانوند شوت محکم این بازیکن را دفع کرد.
 
این بازی با برتری ۲ بر صفر النصر مقابل پرسپولیس به پایان رسید.
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.