کد خبر: ۲۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
توزیع انبوه گوشت گرم گوسفندی به قیمت ۳۱۰ تا ۳۹۰ هزار تومان؛
اکنون هر کیلوگرم گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازاری با توجه به نوع آن، بین ۳۱۰ تا ۳۹۰ هزار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های اینترنتی عرضه می‌شود.

مخاطب 24- گوشت قرمز از گذشته تاکنون به عنوان یکی از اساسی‌ترین مواد غذایی موجود در سفره ایرانیان شناخته می‌شود؛ با این حال همواره به منظور تامین نیاز مصرف‌کنندگان و تنظیم بازار، واردات گوشت قرمز انجام می‌شود و به طور متوسط طی ۱۰ سال اخیر سالیانه ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز (معادل ۱۰ درصد نیاز کشور) وارد کشور شده است.

بر اساس این گزارش، در چند ماه گذشته قیمت گوشت در بازار افزایش داشت و به حدود ۵۰۰ هزار تومان رسید، اما با اقدمات دولت و وزارت جهاد کشاورزی و انجام واردات، قیمت گوشت طی هفته‌های اخیر کاهش یافته است.

بررسی‌های میدانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد که علاوه بر عرضه گوشت گوساله و گوسفندی منجمد، گوشت گوسفندی و گوساله گرم نیز به وفور در بازار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و میدان‌های اصلی عرضه محصولات پروتئینی یافت می‌شود.

اکنون هر کیلوگرم گوشت گوسفندی بسته‌بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین ۳۱۰ تا ۳۹۰ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد. همچنین قیمت گوشت قرمز در میدان بهمن به عنوان مهم‌ترین مرکز عرضه محصولات پروتئینی و میادین میوه و تره‌بار با نرخ‌هایی پایین‌تر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز عرضه می‌شود.

دولت برای دسترسی هرچه بهتر مردم به محصولات تنظیم بازاری، از ظرفیت فروشگاه‌های اینترنتی هم استفاده کرده تا مردم بتوانند گوشت‌های تنظیم بازاری را از فروشگاه‌های اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، خریداری کنند.

دولت تمامی تلاش خود را برای عرضه انبوه گوشت گوسفندی و گوساله تولید داخل و وارداتی داشته تا بازار این محصول تنظیم شود و مردم در تهیه گوشت مورد نیاز دچار منشکل نشوند.

با توجه به نیاز کشور به گوشت قرمز، از آنجایی که سال گذشته مشکلاتی در حوزه تولید به وجود آمد، وزارت جهاد کشاورزی برای جبران کسری گوشت مورد نیاز کشور از محل واردات، برنامه‌ریزی کرد.

طبق آمارهای موجود، در حال حاضر روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله وارداتی به کشور وارد می‌شود که نزدیک به ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن آن گوشت گرم گوسفندی و حدود ۸۰ تن گوشت گرم گوساله در قالب دام زنده سنگین از سیستان وارد و به بازار عرضه می‌شود.

گوشت قرمز از کشورهای مختلف همچون حوزه اوراسیا و سی‌آی‌اس (کشورهای مستقل مشترک‌المنافع)، شرق اروپا، استرالیا و مغولستان و کنیا تامین و وارد می‌شود؛ در آخرین مورد و پس از سفر رییس جمهوری به قاره آفریقا، نخستین محموله گوشت گرم گوسفندی از کنیا به ایران ارسال شد.

در همین رابطه «علیرضا پیمان پاک» قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم لاشه تنظیم بازاری حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان و نرخ هر کیلوگرم گوشت ران و سردست تنظیم بازاری زیر ۳۹۰ هزار تومان است و سایر قطعات بر اساس قیمت‌گذاری معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تعیین شده و به فروش می‌رسد.

او افزود: لاشه‌ها بر اساس کیفیت، قطعه‌بندی می‌شود. تعیین قیمت تنظیم بازاری هر قطعه یک فرمولی دارد که گران‌ترین و با کیفیت‌ترین قطعات که ران و سردست است، حداکثر به نرخ ۳۹۰ هزار تومان در بسته‌بندی به فروش می‌رسد. البته قیمت در میادین میوه و تره‌بار به دلیل عرضه غیرقطعه‌بندی، حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان از محصول قطعه‌بندی ارزانتر است.

به گفته او، وزارت جهاد کشاورزی تلاش دارد طی یکی دو هفته آینده، میزان واردات گوشت گوساله گرم وارداتی را به ۱۵۰ تن در روز افزایش دهد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.