کد خبر: ۲۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
یک هیأت گردشگری از ایران به چین سفری داشته و در دیدار با آژانس‌های سه شهر چین، برای افزایش سفر گردشگران چینی به ایران، رایزنی و توافق‌هایی داشته است.

مخاطب 24- مصطفی شفیعی شکیب، رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران ـ درباره تازه‌ترین رایزنی‌های گردشگری ایران در چین به ایسنا گفت: سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه برابر با ۱۲ سپتامبر در شهر شانگهای نمایشگاه ITB  برگزار شد و از ایران سه آژانس گردشگری حضور داشتند. نمایشگاه ITB شانگهای یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری چین است که به مدت سه روز به صورت B2B برگزار شد و از سراسر دنیا در این نمایشگاه حضور داشتند.

او افزود:‌ این نمایشگاه در واقع نمونه‌ای کوچک‌تر از ITB برلین است که تفاوت عمده آن در حضور پرتعداد توراپراتورهای استان‌های مختلف چین است که برحسب نیاز، همکاران خود را از کشورهای مقصد شناسایی می‌کنند و با آن‌ها قرار همکاری می‌گذارند.

به گفته رئیس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران، این نمایشگاه پس از چهار سال تعطیلی و رکود به خاطر همه‌گیری کرونا برگزار شد و اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، ‌ فنلاند، عربستان، مالزی، آمریکا، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، روسیه، نروژ، اسرائیل، ترکمنستان، مصر، ‌ اکوادور، تایلند، ویتنام، امارات متحده عربی، مالتا، ایسلند، ارمنستان و بسیاری از شرکت‌های بزرگ رزرواسیون هتل و تعدادی از هتل‌های بین‌المللی در آن حضور داشتند.

پیش از این نمایشگاه، هیأت گردشگری ایران نیز در سفری به سه استان گوانگجو، شنزن و شانگهای در چین، رایزنی‌هایی را با برخی آژانس‌های گردشگری این کشور برای افزایش سطح تعاملات گردشگری بین دو کشور انجام داده بود.

چین از جمله بازارهای در اولویت گردشگری ایران است که با رکود سفر گردشگران غربی، همچنان در تعامل گردشگری با ایران است. آمار دقیقی از تعداد گردشگران چینی که با کاهش محدودیت‌های کرونا سفر به ایران را از سرگرفته‌اند، در دسترس نیست، اما بنا به اظهارات آژانس‌های گردشگری ایران، تعداد سفر این گردشگران به ایران درحال افزایش است. داده‌های برخی پلتفرم‌های سفر نیز بیانگر آن است که ایران در فهرست مقاصد مورد علاقه گردشگران چینی در تابستان گذشته قرار داشت.

شفیعی شکیب، رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران معتقد است: اگر مشکلات و زیرساخت‌های اساسی گردشگری در کشور برطرف شود، چین بازاری به شدت گسترده و سودآور در گردشگری است. هر چند طبق اظهار نشر تورگردان، ایران هنوز نتوانسته گردشگران پولدار و متمولی را که به اروپا و امریکا سفر می‌کنند جذب کند. در عین حال که همچنان کشوری ناشناخته برای مردم چین به شمار می‌آید و تبلیغات گردشگری ایران در این کشور هنوز پررنگ نشده است.

منبع: ایسنا 

برچسب ها: چین گردشگری
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
امین میرزازاده طلا گرفت title
در حالی که همه نگاه‌ها به وزن ۱۳۰ کیلو کشتی فرنگی قهرمانی جهان بود امین میرزازاده توانست به مدال طلا دست پیدا کند
سوتی پیمان یوسفی روی آنتن زنده شیر پدر و نان مادر! title
سوتی وحشتناک پیمان یوسفی، گزارشگر سیما روی آنتن زنده در گفتگو با هادی عامل خبرساز شد.
دلیل واقعی ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ سرانجام مشخص شد title
ارزبری بالا و عمل متقابل نسبت به تحریم‌ها به عنوان مهم‌ترین دلایل عدم ورود این گوشی‌ها به ایران محسوب می‌شوند.
دیدار هوادار کوچک ایرانی با رونالدو + فیلم title
هوادار نوجوان ایرانی که آرزوی دیدن رونالدو را داشت در هتل با ستاره پرتغالی دیدار کرد.
اخبار لحظه‌ای از حضور تیم النصر و ستارگانش در ایران title
کریستین رونالدو، سادیو مانه و هم‌تیمی‌هایش تا ساعاتی دیگر پا به تهران خواهند گذاشت تا مهیای یکی از جذاب‌ترین تقابل‌های تاریخی مقابل نماینده ایران شوند.
برگزیده
فروش آنلاین نان قاعده‌مند می‌شود title
قاعده‌مند کردن هزینه‌هایی که اپلیکیشن‌ها در قالب فروش آنلاین نان دریافت می‌کنند در برنامه‌های دولت قرار دارد.
برندگان و تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجوم سال ۲۰۲۳ title
برندگان و تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجوم سال ۲۰۲۳ معرفی شدند. در ادامه می‌توانید عکس‌های برگزیده این دوره از مسابقات عکاسی نجوم را مشاهده کنید.
نگاهی به ۶ فیس لیفت جذاب و موفق در صنعت خودرو ایران title
خودروسازان داخلی با فیس لیفت توانستند محصولات قدیمی خود در قالب محصول جدید به بازار عرضه کنند. در ادامه با ۶ فیس لیفت جذاب و موفق در صنعت خودرو ایران آشنا می‌شویم.
فرصت مهاجرت برای رانندگان title
رییس اتحادیه شرکت های مسافربری از بالا رفتن تقاضای دریافت گواهینامه پایه یک برای مهاجرت خبر داد.