مخاطب 24- سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی، در بازدید از بنیاد ملی بازیهای رایانهای کشور، خواستار ورود مفاهیم محیط زیستی به بازیهای رایانهای شد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها بیش از ۴۰ درصد کل مردم کشور مخاطب بازیهای رایانهای هستند، گفت: بازیهای رایانهای با توجه به ضریب نفوذ اینترنت، گوشی تلفن همراه و کنسولهای بازی در سالهای اخیر بخش بزرگی از زمان فراغت و سرگرمی را در بین گروههای سنی مختلف جامعه به خود اختصاص داده و از ظرفیت بالایی برای فرهنگسازی و انتقال مفاهیم محیط زیستی برخوردار است.
مرادی ضمن تشکر از فعالیتهای بنیاد ملی بازیهای رایانهای، افزود: حجم بالای مخاطبان بازیهای رایانهای نشاندهنده این است که در توجه به نقش این بازیها برای پُرکردن اوقات فراغت و انتقال مفاهیم کارهای زیادی برای انجام وجود دارد.
وی موضوعات محیط زیستی همچون آب، هوا، جنگل و تنوع زیستی را برای تولید بازیهای رایانهای جذاب و پرمخاطب ارزیابی کرد و افزود: از این ظرفیت که تکنولوژیهای جدید همچون کنسولهای رایانهای، تلفن همراه هوشمند و فناوریهای «ای آر» و «وی آر» در دنیای امروز بهوجود آوردهاند، باید در خدمت آموزش و اشاعه فرهنگ محیط زیستی بهرهبرداری کنیم.
مرادی با اشاره به اینکه نوک پیکان خبرسازیهای منفی رسانههای بیگانه به سمت محیط زیست نشانه رفته و تلاش دشمن این است که با تولید اخبار منفی محیط زیستی و ایجاد حس ناامیدی جو جامعه متشنج کند، گفت: استفاده از تمام ابزارهای رسانهای و فرهنگی و افزایش آگاهی و سواد محیط زیستی جامعه، یکی از راههای مقابله با تهدیدات امنیتی است و بازیهای رایانهای نیز به عنوان یک رسانه نوین که سهم زیادی در پرکردن اوقات فراغت بخش بزرگی از جامعه دارد، میتواند به سهم خود در آن نقش داشته باشد.
وی، زبان، جغرافیا و دین را سه مؤلفه اصلی هویتی برشمرد و ادامه داد: در تولید بازیهای رایانهای در کشور باید به این مولفهها توجه شود و بازی ساخته شود تا حس وطن دوستی و تعلق را در بین مخاطبان افزایش دهد.
مرادی، تحقق انجام فعالیتهای مشترک همکاری را با ایجاد کارگروه مشترک تخصصی متشکل از کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و بنیاد ملی بازیهای رایانهای دانست و افزود: امیدوارم با شکلگیری این کارگروه، همکاریهای خوبی در راستای تولید بازیهای محیط زیستی انجام شود.
منبع: مهر