کد خبر: ۲۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
سومین روز ۳ هزار میلیارد تومانی برای معاملات بازار سهامِ
در جریان معاملات روز جاری در بورس اوراق بهادار تهران و مجموع معاملات نقد این بازار ارزش معاملات به رقم ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در جریان روز جاری در محدوده ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی قرار داشت و ارزش بازار نیز حوالی ۷۴۰۰ همتی ایستاد. شاخص بورس تهران با اینارزش معاملات تغییر چندانی را به خود ندید با رشد ۴ هزار و ۶۳۱ واحدی همچنان در محدود ۲.۱ میلیون واحدی است. نماد خودرو و خساپل از گروه خودرویی به همراه نمادهای میدکو؛ فولاد و پارسان بیشترین تأثیر مثبت بر بازار امروز را ثبت کردند.

 نماد وبهمن با ورود بیش از ۲۶ میلیارد تومانی بیشترین ورود پول حقیقی‌ها را به خود اختصاص داد و نمادهای حکشتی و حفارس نیز با خروج ۱۵ میلیارد تومانی بازار امروز را به پایان بردند. اما فردا به عنوان آخرین روز معاملاتی هفته جاری ممکن است همچون روزهای گذشته این هفته باشد و اتفاق خاصی در بازار رخ ندهد چرا که روز شنبه بازار تعطیل است و عملاً بازار یک بار دیگر در یک تعطیلات کوتاه مدت قرار گرفته است.

احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت به خبرگزاری بازار سرمایه گفت: دولت از اتخاذ تصمیم و سیاستی که موجب نااطمینانی بیشتر در بورس و پیش‌بینی‌ناپذیری برای سرمایه گذاران در بازار و صنایع کشور شود، اجتناب خواهد کرد. خاندوزی اضافه کرد که این مهم‌ترین کمکی است که دولت می‌تواند به بازار سرمایه داشته باشد و باقی عوامل چه عوامل در داخل صنایع و بازار و چه عوامل بین‌المللی تاثیرات طبیعی خود را دربورس خواهد گذاشت.

همچنین به گفته وزیر اقتصاد در ۵ ماهه نخست امسال درآمد دولت از فروش املاک مازاد ۳ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان بوده که ۴۳۰ درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است.

 کانون نهادهای سرمایه گذاری و کانون کارگزاران در نامه‌ای به محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، ضمن تشکر از توجه و تلاش‌های ریاست مجلس، کمیسیون اقتصاد و دولت در خصوص اصلاح نرخ خوراک و سوخت گاز صنایع، خواستار توجه ویژه به موضوع قیمت‌گذاری دستوری، اصلاح عوارض صادراتی، مالیات بر سوداگری و... در جهت پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد و تقویت تولید، در قانون‌گذاری بخصوص در برنامه هفتم شدند.

 همچنین خبر رسیده است که «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق اعلام کرده که به تهران سفر خواهد کرد. بهای نفت برنت نیز پس از اینکه عربستان سعودی و روسیه از کاهش داوطلبانه عرضه خود به میزان مجموعاً ۱.۳ میلیون بشکه در روز تا پایان سال میلادی جاری خبر دادند مسیر صعودی را انتخاب کرد و هفته گذشته برای اولین بار در ۱۰ ماه اخیر، قیمت این طلای سیاه به بیش از ۹۰ دلار در هر بشکه صعود کرد.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل امروز مثبت بود؛ اما نه مثبتی که بشود روی آن حسابی باز کرد شاید عملاً باید گفت که شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار بدون تغییر کار را تمام کرده است و تنها یک هفته دیگر برای پایان شش ماهه ابتدای سال جاری وجود دارد و بازدهی شاخص و بازار آن چیزی نشده است که انتظار سهام‌داران و فعالان بازار سرمایه آن را پیش‌بینی می‌کردند.

 برای شاخص کل بورس اوراق بهادار باید این‌طور گفت که فعلاً همه چیز آرام است، اما شاخص کل هم‌وزن در همین روزهای کم رمق بازار همت به خرج داد و توانست از پس مقاومت میانگین۵۵ روزه خود عبور کند هر چند این عبور از این مقاومت خیلی با اقتدار و قوی صورت نگرفته است؛ اما با توجه به حال و روزهای این روزهای بازار سرمایه برای شاخص کل هم‌وزن می‌تواند اوضاع خوبی را رقم بزند.

هم وزن

کل

منبع: اکو ایران 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.