رشد صادرات ذوب آهن اصفهان
محصولات ذوب آهن اصفهان بر پایه شعار دیرینه ( با اطمینان بسازید) و برخورداری از آخرین اســتانداردهای روز دنیا همواره در عرصه ملی و بین المللی جایگاه ویژه ای در بین رقبا دارند و به بیش از ۱۷ کشــور دنیا صادر می شوند. در خصوص کم و کیف صادرات شرکت و عوامل موثر بر آن با محمــد نورانیان راد مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.
به گزارش مخاطب24 به نقل از شرکت ذوب آهن اصفهان: رکود ایجاد شده در بازارهای جهانی فولاد تا چه میزان بر صادرات محصولات شــرکت تاثیرگذار است؟ بحران های مالی به وجود آمده در کشــور های اروپایی و آمریکا و همچنین ادامه یافتن جنگ اوکراین موجب رکود در بازارهای جهانی فولاد گردید به نحوی که تاثیر زیادی بر تقاضای این محصــولات و در نهایت کاهش سطح قیمت های جهانی در حوزه محصولات فولادی را به دنبال داشت.
کاهش رشد اقتصادی کشور چین چه تاثیری بر بازار فولاد جهان دارد؟ کشور چین با توجه به وضعیت جمعیت و میزان تولید از شاخص های اصلی تغییر در بازارهای جهانی می باشد و کوچکترین تغییرات در میــزان تقاضا و عرضه در این کشور بر همه مناسبات جهانی تاثیرگذار است.کاهش رشد اقتصادی چین باعث کاهش تقاضای مصرف فولاد در این کشــور و مازاد عرضه در سطح جهانی گردیده و به همین دلیل قیمت های جهانی فولاد، کاهش یافته است.
محدودیت هــا و چالش های پیــش رو در صادرات محصولات فولادی چیست؟ محدودیت های صادراتی همواره از چالش های پیش رو در این حوزه بوده است، از جمله تحریم های ظالمانه در سال های اخیر همچنین عوارض صادراتی، آزادسازی صادرات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، نوسانات نرخ ارز، کاهش قیمت های جهانی و ... از جمله محدودیت ها و چالــش هایی بوده که بر روند فرایند صادرات شرکت تاثیرگذار بوده است . در این راستا تلاشــگران این حوزه همواره در حــال تلاش برای افزایش میــزان صــادرات محصولات و توسعه بازارهای صادراتی شرکت می باشند.
میــزان صــادرات شــرکت در ۵ ماه ابتدای سال چگونه بوده است ؟ صادرات محصولات فولادی شرکت با توجه به کیفیت و اســتانداردهای جهانی به نقاط مختلف دنیا همچون کشورهای اروپایی در حال انجام می باشد. در حال حاضر کشــور عزیزمان ایران، رتبه دهم تولید فولاد در دنیا را دارد که ســهم شرکت از این میــزان ۸ درصد می باشــد . بالغ بــر ۵۰ درصد محصولات تولیدی شرکت روانه بازارهای صادراتی می شود. سهم صادرات محصولات شرکت از کل کشور در ۵ ماه ابتدای ســال ۱۴۰۲ حدود ۱۲ درصد می باشد که در مقایسه با ســهم تولید از میزان بیشتری برخوردار می باشد .. در این میان صادرات محصول تیرآهن ۱۱درصد، میلگرد ۲۳ درصد و شمش ۹ درصد نسبت به دوره مشابه در سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است . میزان صادرات شرکت در ۵ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۴۰ هزارتن می باشد .
مقاصد اصلی محصــولات صادراتی کدام کشورها هستند؟ در سال جاری بخش عمده صادرات محصولات شمش ، میلگرد و تیراهن بوده است که به بیش از ۱۷ کشور دنیا اعم از خاور دور، اروپا، آفریقا، کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس و حوزه CIS صادر شده است . به طور کلی بر اســاس نیاز بازار و نوع محصول در خصوص انتخاب بازار هدف تصمیم گیری می گردد.
کاهش رشد اقتصادی کشور چین چه تاثیری بر بازار فولاد جهان دارد؟ کشور چین با توجه به وضعیت جمعیت و میزان تولید از شاخص های اصلی تغییر در بازارهای جهانی می باشد و کوچکترین تغییرات در میــزان تقاضا و عرضه در این کشور بر همه مناسبات جهانی تاثیرگذار است.کاهش رشد اقتصادی چین باعث کاهش تقاضای مصرف فولاد در این کشــور و مازاد عرضه در سطح جهانی گردیده و به همین دلیل قیمت های جهانی فولاد، کاهش یافته است.
محدودیت هــا و چالش های پیــش رو در صادرات محصولات فولادی چیست؟ محدودیت های صادراتی همواره از چالش های پیش رو در این حوزه بوده است، از جمله تحریم های ظالمانه در سال های اخیر همچنین عوارض صادراتی، آزادسازی صادرات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، نوسانات نرخ ارز، کاهش قیمت های جهانی و ... از جمله محدودیت ها و چالــش هایی بوده که بر روند فرایند صادرات شرکت تاثیرگذار بوده است . در این راستا تلاشــگران این حوزه همواره در حــال تلاش برای افزایش میــزان صــادرات محصولات و توسعه بازارهای صادراتی شرکت می باشند.
میــزان صــادرات شــرکت در ۵ ماه ابتدای سال چگونه بوده است ؟ صادرات محصولات فولادی شرکت با توجه به کیفیت و اســتانداردهای جهانی به نقاط مختلف دنیا همچون کشورهای اروپایی در حال انجام می باشد. در حال حاضر کشــور عزیزمان ایران، رتبه دهم تولید فولاد در دنیا را دارد که ســهم شرکت از این میــزان ۸ درصد می باشــد . بالغ بــر ۵۰ درصد محصولات تولیدی شرکت روانه بازارهای صادراتی می شود. سهم صادرات محصولات شرکت از کل کشور در ۵ ماه ابتدای ســال ۱۴۰۲ حدود ۱۲ درصد می باشد که در مقایسه با ســهم تولید از میزان بیشتری برخوردار می باشد .. در این میان صادرات محصول تیرآهن ۱۱درصد، میلگرد ۲۳ درصد و شمش ۹ درصد نسبت به دوره مشابه در سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است . میزان صادرات شرکت در ۵ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۴۰ هزارتن می باشد .
مقاصد اصلی محصــولات صادراتی کدام کشورها هستند؟ در سال جاری بخش عمده صادرات محصولات شمش ، میلگرد و تیراهن بوده است که به بیش از ۱۷ کشور دنیا اعم از خاور دور، اروپا، آفریقا، کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس و حوزه CIS صادر شده است . به طور کلی بر اســاس نیاز بازار و نوع محصول در خصوص انتخاب بازار هدف تصمیم گیری می گردد.
0
آخرین اخبار
زمان بازیهای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۶
طبق برنامه اعلامشده، تیم ملی فوتبال ایران نخستین مسابقه خود را برابر نیوزیلند، سپس برابر بلژیک قرار و بعد از آن مقابل مصر قرار خواهد گرفت
زنده از مراسم قرعهکشی جام جهانی ۲۰۲۶؛ بزرگترین رویداد تاریخ فوتبال
قرعهکشی جام جهانی ۲۰۲۶ نه تنها مسیر تیمها را مشخص کرد، بلکه آغازگر شور و هیجان بیسابقهای در فوتبال جهان شد. با حضور ۴۸ تیم، سه میزبان و ساختار تازه، این رقابتها رکوردشکن خواهد بود و تجربهای بینظیر برای هواداران سراسر جهان رقم خواهد زد.
پرسپولیس استقلال؛ باز هم تساوی
این تساوی در حالی رقم خورد که برنده این بازی شانس مستقیم صدر جدول بود. البته استقلالیها با همین تساوی هم رده اول را حفظ کردند اما فرصت تعمیق اختلاف با دیگر مدعیان را از دست دادند.
«زوج و فرد» در تهران سراسری شد؛ حتی مجوز طرح هم جلوی جریمه را نمیگیرد
معاون حملونقل شهرداری تهران اعلام کرد: در روزهای آلودگی شدید هوا، طرح زوجوفرد بهصورت سراسری و از درب منازل اجرا میشود.
دوربینهای پرچمدار جدید چینی ویوو X۳۰۰ پرو
نتایج بررسی دوربین ویوو X۳۰۰ پرو منتشر شد و دنیای موبایل را شگفتزده کرد. این پرچمدار جدید با ترکیب دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی زایس و یک باتری غولپیکر، عملاً استانداردهای سال ۲۰۲۶ را جابهجا کرده است.
ظاهر جدید ستاره پرسپولیس برای بازی دربی
محمد عمری، مهاجم پرسپولیس که این فصل در پست جدید خود در کنار علی علیپور یکی از زوجهای اصلی خط حمله سرخپوشان را تشکیل داده، با تغییر استایل ظاهری خود آماده نبرد حساس دربی برابر استقلال میشود.
پس گرفتن استعفا پژمان بازغی و سام درخشانی
متن استعفای پژمان بازغی و سام درخشانی پس از پذیرفته نشدن کنارهگیریشان حذف شد.
چند رسانه ای
