کد خبر: ۲۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
پیش‌بینی بورس امروز ۲۰ شهریور ۱۴۰۲؛
بازار سهام همچنان گرفتار دوگانه رکود و خروج پول است، دو عاملی که مانع رشد بازار هستند. در چنین شرایطی معامله‌گران در انتظار چه هستند؟

مخاطب 24:  بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های‌ بازار سهام ریزش کردند. برای پیش‌بینی بورس امروز –دوشنبه ۲۰ شهریور- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل ۵هزار و ۹۷۳ واحد صعود کرد و شاخص کل هم‌وزن دوهزار و ۱۰۶ واحد رشد کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  ۶۰ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس ریزش ۱۶۰ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی (وخارزم)، شرکت توسعه شهری توس گستر (وتوس) و شرکت صنایع سیمان دشتستان (سدشت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان (وگستر)، شرکت افرا نت (افرا) و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای تاصیکو (شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین)، غبهنوش (شرکت بهنوش ایران) و شسینا (شرکت صنایع شیمیایی سینا) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، شرکت صنایع بهداشتی ساینا (ساینا) و شرکت سرمایه گذاری آوا نوین (وآوا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۵۷ نماد صف خرید داشتند و ۵۲ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۵۶درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۵۹ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۶ درصدی به ۵۶۰ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معاملات دیروز بورس تهران با روند نزولی شاخص کل آغاز شد و شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی بیش از ۶هزار واحد پایین رفت. پس از آن شاخص نوسانات کم دامنه‌ای را پشت سر گذاشت.  نمادهای فولاد، تاصیکو، شپنا، فملی، پارس و فارس بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

اما دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دومین روز متوالی منفی شد و ۴۰۶ میلیارد تومان از بازار خارج شد. نمادهای شپنا، تاصیکو، وبملت، فولاد، شستا، شبندر، شتران، فملی، بپاس و وتجارت بیشترین خروج سرمایه را داشتند. در مجموع ۲ روز اخیر، هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان سرمایه از بورس خارج شده است.

همچنین دیروز برای دومین روز متوالی ارزش معاملات خرد سهام ریزش کرد. ارزش معاملات خرد با کاهش۱۹ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۲ هفته اخیر است.

 بنابراین بازار همچنان گرفتار دوگانه رکود و خروج پول است. دو عاملی که مانع رشد بازار هستند. تحلیلگران معتقدند تا زمانی که معاملات رونق نگیرد و پول جدید وارد بازار نشود نمی‌توان منتظر بازگشت شاخص به محدوده ۲.۲ میلیونی بود. منتقدان عامل رکود را بی‌اعتمادی معامله گران به سیاست گذار می‌دانند. عمق بی اعتمادی به اندازه‌ای است که مصوبه بازگشت نرخ گذاری خوارک پتروشیمی به فرمول پیشین هم نتوانست شاخص در نیمه بالایی کانال ۲.۱ میلیونی نگه دارد. در چنین شرایطی باید منتظر باشیم تا در میان مدت و با انتشار گزارش عملکرد ۶ ماهه شرکت‌ها، اثر صورت‌های مالی را بر بازار رصد کنیم.

 

برچسب ها: بورس  بازار سهام
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چه نکات مهمی را باید قیل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی استوک بدانیم؟ title
بسیاری از مردم تمایل دارند کامپیوتر‌های دست دوم را خریداری کنند، زیرا قیمت آن‌ها بسیار کمتر از کامپیوتر‌های نو است.
آپدیت جدید واتساپ با تغییرات گسترده منتشر شد title
انتشار آپدیت جدید واتساپ برای اندروید و iOS آغاز شده است. آخرین به روزرسانی WhatsApp تغییراتی ظاهری و همچنین کاربردی را به دنبال می‌آورد.
برو کشکت و بساب و عمر نوح کن! title
اگر می‌خواهید عمر طولانی و سالمی را تجربه کنید خوردن این خوراکی پرخاصیت را به شما توصیه می‌کنیم.
همسر بهرام رادان دقیقا به کجا خیره شده است؟ title
تصویری از نگاه روبه افق مینا مختاری با فنجان چایی در دست منتشر شده است.
بدترین رانندگان جهان اهل کدام کشور هستند؟ title
احتمال مرگ در یک تصادف رانندگی در جمهوری دومینیکن ۱۵ برابر بیشتر از ایسلند است.
هوش مصنوعی چه مشکلی با فضایی‌ها دارد title
همیشه این سوال وجود داشته است که در جهانی با میلیارد‌ها کهکشان و ستاره چرا ما نشانه‌ای از موجودات بیگانه پیدا نمی‌کنیم. ظاهرا هوش مصنوعی مانع پیدا کردن فضایی‌ها می‌شود
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.