کد خبر: ۲۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
به مناسبت هفته دولت؛
وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای حل بسیاری از مشکلات کشور کار‌هایی بیش از حد معمول نیاز است، تاکید کرد: باید غلبه بر عادات نظام بروکراسی و کنار گذاشتن نگاه رفع تکلیفی و برخی منفعت‌های کوتاه مدت از مدیران آغاز و به سازمان‌ها تسری داده شود.

به گزارش مخاطب24 به نقل از بانک رفاه کارگران: سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نخستین گردهمایی سراسری مدیران این وزارتخانه که در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، گفت: هفته دولت فرصتی شد تا با برگزاری این گردهمایی همه خانواده بزرگ وزارت امور اقتصادی و دارایی در سطح مدیران ارشد را در کنار هم برای قدردانی و خداقوت جمع کنیم. 

وی با اشاره به اینکه این نشست فرصتی است برای معارفه و شناسایی رو در روی مدیران بخش‌های مختلف ابر وزارتخانه اقتصاد با بخش‌های مختلف و متنوع، اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی برای اینکه سرمایه اجتماعی داشته باشند عمدتاً در دایره و بخش صنعت و بنگاه خود، با لایه‌های عمودی متصل در سلسله مراتب هیأت مدیره‌های بالاتر و پایین‌تر ارتباط دارند که خیلی غنی است، اما در حوزه سرمایه اجتماعی افقی که به سایر هم رسته ها مرتبط است، این سرمایه اجتماعی چندان شکل نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه شکل گیری سرمایه اجتماعی می تواند بهترین فرصت را برای هم افزایی در مجموعه ها ایجاد کند، افزود: در خیلی از مواقع می توانیم در ارتباط با بخش دیگری از مجموعه ها و سازمان های مان اجرای تصمیمات یا هماهنگی در چگونگی انجام کارها را سرعت دهیم. وزیر امور اقتصادی و دارایی تسریع در مشاوره و مشورت گرفتن در کارها را از دیگر مزایای آشنایی و معارفه مدیران مجموعه های مختلف وزارت اقتصاد با یکدیگر دانست و افزود: اگر این گردهمایی ها و آشنایی ها بهانه ای باشد که بتوانیم یک موضوع بانکی، مالی، بیمه ای، مالیاتی و یا ذیحسابی و ... مطرح و راه حلی برای آن ارائه کنیم‌، به شتاب بخشیدن و تسریع حل مشکلات اقتصادی کشور بسیار کمک خواهد کرد.وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از قریب به دو سال از شروع به کار دولت سیزدهم، بیشتر از قبل نیازمند ایجاد یک هویت جمعی و یک "ما"ی هم افزا کننده، هستیم، زیرا شرایط اقتصادی کشور به جهت ضرورت عبور از مشکلات متراکمی که از پیش وجود داشته و همچنان نیز وجود دارد، جز با اتخاذ یک رویکرد جمع گرایانه و هم افزاینده امکان حل مشکلات را نخواهیم‌ داشت.

وی با یادآوری ‌اینکه اخیرا در مجمع سالانه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به آن اشاره شد، یادآور شد: آذر ۱۴۰۰ به نظرمان می‌رسید، بسیاری از مسائل برای سازمان اموال تملیکی جز با اصلاح قانون امکان پذیر نیست و به همین دلیل یک لایحه دو فوریتی تهیه کردیم .علیرغم اینکه لایحه دو فوریتی اصلاح سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی هنوز تصویب نشده است، اما این سازمان یکی از دستگاه های خوب و با عملکرد درخشان بوده و هست که نشان داد، تیم مدیریتی هماهنگ می تواند به جای اینکه انرژی خود را صرف همدیگر کنند، با غلبه بر خلاء قانونی به دستیابی بر اهداف سازمانی تمرکز کرده و دستاوردهای قابل قبولی ارائه کند. وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه مجموعه عظیم ابر وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی نیازمند چنین هم افزایی هایی است، تصریح کرد: ما در تمامی دستگاه ها و مجموعه های وزارت اقتصاد نیازمند چنین هم افزایی هایی هستیم و این بدین معنا است که مدیران از تقسیم کارهای مرسوم فراتر بروند و به هم افزایی در سازمان ها توجه بیشتری نشان دهند.

خاندوزی افزود: این به معنای آن نیست که کسی دستور خلاف قانون بدهد و یا کسی دستور خلاف قانون اجرا کند، اما در چارچوب همین شرح وظایف موجود نیز قطعا با هم افزایی بیشتر می توانیم سریع تر، با هزینه کمتر و در زمان کوتاه تری کارها را پیش ببریم .

وزیر اقتصاد تاکید کرد: ما جزو وزارتخانه‌هایی هستیم که این همگرایی در مجموعه ما وجود دارد اما اگر بیش از این همگرایی ایجاد شود، خروجی این وزارتخانه را بسیار ارتقا خواهد بخشید.وی با اشاره به سرعت پایین اصلاح قوانین و مقررات دست و پاگیر و الزاماتی که موجب شد تا نهادی مانند شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ایجاد شود، یادآور شد: برای باید برای حل مسائل موجود اقداماتی فراتر از حد عادی کارها را در دستور کار قرار دهیم.

وزیر اقتصاد گفت: باید برای تحول اقتصادی چشمگیر با یک تیم همگرا و هم افزا پیش برویم که همه این‌ها نتیجه رویکرد تیم مدیریتی است که باید درک اینکه برای پیمودن این مسیر تحولی نیازمند این همگرایی و هم افزایی هستیم را داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر این رویکرد وجود داشته باشد امید اینکه از دل این شرایط سخت می توان یک تجربه موفق بیرون آورد، وجود دارد.وزیر اقتصاد اظهار کرد: شأنی که برای تیم مدیریتی اقتصادی ما حائز اهمیت است، این است که مسیر اجرای رویکردهای تحول خواهانه رئیس جمهور باشیم. بسیاری از کارها صرفا با انرژی مضاعف و هم افزایی امکان پیش بردن و حل و فصل دارد که در آینده مسیر این اصلاحات هموار شود و فصل جدیدی از تغییر حکمرانی را ایجاد کند.

وی این رویکرد را در حوزه مالیات، گمرک، مولدسازی و تمام حوزه‌های مرتبط با وزارت اقتصاد کارساز و پیش برنده برشمرد و افزود: باید نگاه رفع تکلیفی و برخی منفعت‌های کوتاه مدت اطرافیان کنار گذاشته شود و این تغییر رویکرد باید از مدیران آغاز و به سازمان و شرکت و بنگاه و بانک تسری داده شود بنابراین آنچه پیوند دهنده ما است غلبه بر عادات نظام بروکراسی است.وی با اشاره به لزوم رویکرد متفاوت مدیران برای رفع مشکلات یادآور شد: ما با رئیس جمهوری کار می‌کنیم که حدود ۲۱ ساعت سفر هوایی به آفریقا رفت و برگشت و ۱۶ ساعت برای مذاکره با بریکس وقت گذاشت، لذا نیازمند همدلی و کار بیش از حد متعارف برای غلبه بر مشکلاتی هستیم که سال‌ها بر زمین مانده است.

گفتنی است، نخستین گردهمایی سراسری مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی با هدف انسجام بخشی میان مدیران ارشد ستاد وزارت اقتصاد با سازمان ها و شرکت های تابعه این وزارتخانه با حضور ۱۲۰۰ نفر از مدیران در محل سالن وزارت کشور برگزار شد و قرار است جلسات بعدی این گردهمایی نیز برگزار شود.لازم به ذکر است وزیر اقتصاد در ابتدای وزارت با راه اندازی کانون ارزیابی مدیران گام بلندی را در راستای شایسته گزینه برای انتصاب مدیران پایه، میانی و ارشد در مجموعه این وزارتخانه برداشته است که برگزاری این گردهمایی نیز در امتداد سیاست های خاندوزی برای تقویت سرمایه انسانی و انسجام بخشی و هم افزایی در مجموعه این وزارتخانه قلمداد می شود.

 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.